ВИКОРИСТАННЯ ЦИФРОВИХ ТЕХНОЛОГІЙ У ПІДГОТОВЦІ ФАХІВЦІВ СОЦІОНОМІЧНИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ ДО РОБОТИ В УМОВАХ ІНКЛЮЗИВНОГО ОСВІТНЬОГО ПРОСТОРУ

Автор(и)

  • V. Berezan
  • N. Pakhomova
  • V. Pakhomova

DOI:

https://doi.org/10.33989/2226-4051.2022.25.256673

Ключові слова:

інклюзивна освіта, соціальний педагог, дефектолог, логопед, дитина з особливими освітніми потребами, фахівці, цифрові технології

Анотація

У статті розглянуто та проаналізовано проблему використання цифрових технологій при підготовці фахівців соціономічних спеціальностей до роботи в умовах інклюзивного освітнього середовища. Розкрито сутність інклюзивної освіти, нормативно-правова база інклюзивної освіти в Україні та соціально-педагогічної та корекційно-виховної роботи з дітьми з особливими освітніми потребами, визначається роль соціального педагога, дефектолога і логопеда в роботі з дітьми з особливими освітніми потребами в умовах інклюзивної освіти. Розглядаються можливості використання цифрових технологій у роботі фахівців соціономічних спеціальностей в умовах інклюзивної освіти та шляхи вдосконалення системи їхньої професійної підготовки.

Представлено аналіз експериментального дослідження з метою визначення готовності майбутніх фахівців соціономічних спеціальностей до використання цифрових технологій у навчальній та професійній діяльності, визначено позитивні та негативні фактори використання цифрових технологій. Встановлено, що майбутній фахівець має вміти використовувати у своїй професійній діяльності не лише спеціальне програмне забезпечення та технічні засоби для роботи з дітьми з порушеннями психофізичного розвитку, але й володіти навичками роботи в електронному середовищі навчання, програмами для здійснення аудіо- та відео­конференцій, а також програмами для створення електронних навчальних матеріалів, що визначає його готовність до надання корекційно-педагогічної та соціально-педагогічної допомоги в дистанційному освітньому та корекційно-реабілітаційному процесах.

Посилання

Berezan, V. (2019). The impact of information and communication technologies on professional formation and development of social educator. GLOBALNE I REGIONALNE: konteksty w edukacji wczesnoszkolnej, (p. 69-76). Piotrków Trybunalski: Wydawnictwo Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach Filia w Piotrkowie Trybunalskim.

Lyons, W. E., Thompson, S. A., & Timmons, V. (2016). We are inclusive. We are a team. Let’s just do it: commitment, collective efficacy, and agency in four inclusive schools. International Journal of Inclusive Education, 20 (8), 889-907.

Martynenko, I. V., Bazyma, N. V., Kachurovska, O. B., & Kolomiiets, Yu. V. (2018). Osoblyvosti psykholoho-pedahohichnoho suprovodu dytyny z trudnoshchamy v navchanni v inkliuzyvnomu osvitnomu prostori [Features of psychological and pedagogical support of a child with learning difficulties in an inclusive educational space]. Naukovyi chasopys NPU imeni M. P. Drahomanova. Korektsiina pedahohika, 36, 38-41 [in Ukrainian].

Morze, N. V., Barna, O. V., & Vember, V. P. (2013). Formuvalne otsiniuvannia: vid teorii do praktyky [Formative assessment: from theory to practice]. Informatyka ta informatsiini tekhnolohii v navchalnykh zakladakh, 6, 45-57 [in Ukrainian].

Pakhomova, N. G., Baranets, I. V., Pakhomova, V. A., Scherban, O. A., & Boryak, O. V. (2021). Comprehensive approach to the treatment of motor alalia in preschool children. World of Medicine and Biology, 1(75), 125-129. DOI: 10.26724/2079-8334-2021-1-75-125-129.000000

Pakhomova, N. H. (2013). Teoriia i praktyka profesiinoi pidhotovky lohopediv u VNZ [Theory and practice of professional training of speech therapists in universities]. Poltava: PNPU imeni V. H. Korolenka [in Ukrainian].

Sabat, N. (2008). Sotsialno-pedahohichnyi aspekt inkliuzyvnoho navchannia [Socio-pedagogical aspect of inclusive education]. Sotsialnyi pedahoh, 3, 42-46 [in Ukrainian].

Tkachuk, H. V. (2015). Osoblyvosti pidhotovky multymediinoho navchalnoho materialu zasobamy seredovyshcha Prezi [Features of preparation of multimedia educational material by means of Prezi environment]. Problemy pidhotovky suchasnoho vchytelia: zbirnyk naukovykh prats UDPU, 11(1), 87-92 [in Ukrainian].

Zaporozhchenko, Yu. H. (2013). Vykorystannia zasobiv IKT dlia pidvyshchennia yakosti inkliuzyvnoi osvity [Use of information and communication technologies to improve the quality of inclusive education]. Informatsiini tekhnolohii v osviti, 15, 138-135 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-05-12

Як цитувати

Berezan, V., Pakhomova, N., & Pakhomova, V. (2022). ВИКОРИСТАННЯ ЦИФРОВИХ ТЕХНОЛОГІЙ У ПІДГОТОВЦІ ФАХІВЦІВ СОЦІОНОМІЧНИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ ДО РОБОТИ В УМОВАХ ІНКЛЮЗИВНОГО ОСВІТНЬОГО ПРОСТОРУ . Естетика і етика педагогічної дії, (25), 207–220. https://doi.org/10.33989/2226-4051.2022.25.256673

Номер

Розділ

ІННОВАЦІЇ У МИСТЕЦЬКІЙ І ПЕДАГОГІЧНІЙ ОСВІТІ