ІНТЕРНАЦІОНАЛІЗАЦІЯ УНІВЕРСИТЕТІВ ЧЕРЕЗ УЧАСТЬ У ПРОЄКТАХ ERASMUS + KA2
DOI:
https://doi.org/10.33989/2226-4051.2022.25.256644Ключові слова:
ERASMUS , міжнародні проекти, інтернаціоналізація освіти в Україні, полікультурний розвиток сучасної молоді, міжнародний діалог, інтеграція України в міжнародний освітній простірАнотація
У статті висвітлено специфіку ролі програми ERASMUS + у задоволенні освітніх потреб сучасного українського студента. Зроблено висновок, що участь українських студентів у таких програмах відображає їхнє прагнення до інтернаціоналізації освітнього простору, розширення кругозору та формування системи різноманітних компетенцій у рамках європейської інтеграції української освіти.
Автори розглядають результати наукового дослідження ефективності участі студентів у міжнародних проєктах, зупиняються на базисних проблемах сучасних проєктів у межах ERASMUS+, окреслюють технологічні професійні компетенції, які дають змогу вчасно та ефективно інтегрувати молоде покоління у світовий освітній простір. У роботі представлено резюме актуальних проєктів, у яких беруть участь студенти Полтавського національного педагогічного університету імені В. Г. Короленка, описано, як реалізуються міжнародні програми «Письмо для інклюзії» 2020-1-ES01-KA201-081827, «Турбота в освіті» та «Програма Horizon Europe».
Розкрито систему функціонування та інтеграції навчальних закладів у процесі участі в міжнародних проєктах. Наведено яскраві приклади взаємодії вищих і середніх навчальних закладів, спрямованої на реалізацію передових концепцій опіки студентів, полікультурного розвитку та інтеграції в міжнародне співтовариство. Охарактеризовано труднощі суб’єктів навчально-професійної діяльності, пов’язані з використанням сучасних технологій і засобів електронного навчання та взаємодії. Визначено роль участі май бутніх фахівців у міжнародних проєктах для підвищення їхньої компетентності та конкурентоспроможності.
Учені доходять висновку, що участь студентів у ERASMUS + забезпечує полікультурний і міжнародний діалог у впровадженні новітніх стратегій дошкільної та шкільної освіти, арт-терапії в освітній процес, а також використання величезного потенціалу мистецтва для навчання студентів.
Посилання
Durak, H. Y., & Seferoğlu, S. S. (2020). Antecedents of social media usage status: Examination of Predictiveness of digital literacy, academic performance, and fear of missing out variables. Social Science Quarterly, 101(3), 1056-1074. DOI: https://doi.org/10.1111/ssqu.12790
Eynon, R. (2021). Becoming digitally literate: Reinstating an educational lens to digital skills policies for adults. British educational research journal, 47(1), 146-162. DOI: https://doi.org/10.1002/berj.3686
Myhovych, I. (2020). The Impact of the ERASMUS+ Programme on the Internationalization of Higher Education in Ukraine. Visnyk Luhanskoho natsionalnoho universytetu imeni Tarasa Shevchenka. Pedahohichni nauky [Bulletin of Luhansk Taras Shevchenko National University. Pedagogical Sciences], 2(333) Vol. 1, 28-38. DOI: 10.12958/2227-2844-2020-2(333)-1-28-38
Noddings, N. (2019). Concepts of Care in Teacher Education. In J. Lampert (Ed.), Oxford Research Encyclopedia of Education. Retrieved from https://oxfordre.com/education/ view/10.1093/acrefore/9780190264093.001.0001/acrefore-9780190264093-e-371
Redjep, N., Balaban, I. & Zugec, B. (2021). Assessing digital maturity of schools: framework and instrument. Technology, Pedagogy and Education, 30(5), 643-658. DOI: 10.1080/1475939X.2021.1944291
Zayachuk, Y. (2021). The internationalization as a component of the national strategy for improvement of higher education space in Ukraine. Education: Modern Discourses, 4, 153-162. DOI: https://doi.org/10.37472/2617-3107-2021-4-15