КУЛЬТУРНО-ОСВІТНІЙ ВИМІР «ПЕДАГОГІКИ ДОБРА»
DOI:
https://doi.org/10.33989/2226-4051.2018.17.176279Ключові слова:
І. А. Зязюн, «Педагогіка добра», культуровідповідальність, природовідповідність, діалог культур, культура, «олюднення» людиниАнотація
У статті доводиться, що життєтворчість академіка Івана Андрійовича Зязюна була підпорядкована ідеалам служіння своєму народу. Його «Педагогіка добра» є цінною своїм природним синтезом принципів народності, громадянськості, патріотичності, наділена трансцендент- ними виховними функціями для «живих і ненарожденних» поколінь. Вона слугує надійним опертям для національної освіти в умовах зміцнення української ідентичності. В академічно-педагогічному середовищі І. Зязюн завжди керувався «відчуттям честі, достоїнства і значущості освіти в суспільстві». Він добре розумів, наскільки для педагога, учня, студента, нарешті держави, що прагне суб’єктності у світовому співтоваристві, значущим є збалансування фундаментальних складових реальної і гуманної освіти, щоб «з гідністю прийняти виклик часу».
Посилання
Chepelianskyi, B. (1910). Velykyi uchenyi diiach Sobornoi Ukrainy [Great scientist of the Cathedral Ukraine]. Svitlo, 33.
Monten, M. (2008). Opyty [Experiences]. Moscow. Eksmo.
Pro osnovni kompetentsii dlia navchannia protiahom usoho zhyttia [About basic competences for lifelong learning]. (2006). Rekomendatsiia 2006/962/IeS Yevropeiskoho Parlamentu ta Rady (IeS). Retrieved from http:// zakon2.rada.gov.ua/ laws / show/ 994_975
Proekt Kontseptsii rozvytku pedahohichnoi osvity [Project of Concept of Pedagogical Education Development] (9.03.2017). Retrieved from https://osvita.ua/school/ reform/58718/
Ushinskij, K. D. (1956). K. D. Ushinskij i ego pedagogicheskoe nasledstvo [K. D. Ushinskij and his pedagogical heritage]. Moscow: Uchpedgiz.
Verkhovna Rada Ukrainy. (2006). Konstytutsiia Ukrainy [Constitution of Ukraine]. Kyiv: Parlamentske vydavnytstvo.
Ziaziun, I. A. (2000). Pedahohika dobra: idealy i realii [Pedagogics of good: ideals and realities]. Kyiv: MAUP.