ОРГАНІЗАЦІЙНО-ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ФОРМУВАННЯ МИСТЕЦЬКО-ТВОРЧОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ДІТЕЙ У ЗАКЛАДІ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

  • О. Лобова доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри дошкільної і початкової освіти Сумського державного педагогічного університету імені А. С. Макаренка (м. Суми, Україна), Україна https://orcid.org/0000-0001-7028-043X
  • В. Бутенко кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри дошкільної і початкової освіти Сумського державного педагогічного університету імені А. С. Макаренка (м. Суми, Україна), Україна https://orcid.org/0000-0002-3578-8147
  • М. Шинкаренко магістрантка кафедри дошкільної і початкової освіти Сумського державного педагогічного університету імені А. С. Макаренка (м. Суми, Україна), Україна https://orcid.org/0009-0001-7110-7185

DOI:

https://doi.org/10.33989/2226-4051.2025.31.331667

Ключові слова:

мистецька освіта, дошкільна освіта, мистецько-творча компетентність, педагогічні умови формування, діти старшого дошкільного віку, заклади дошкільної освіти

Анотація

У статті розкрито сутність мистецько-творчої компетентності дітей старшого дошкільного віку та виокремлено такі організаційно-педагогічні умови її формування в закладі дошкільної освіти: 1) створення емоційно привабливого полімистецького середовища як платформи для розвитку мотивації мистецько-творчої діяльності дитини; 2) забезпечення послідовності «сприймаю – пізнаю – творю» в усіх видах мистецької діяльності; 3) спрямованість на формування мистецько-творчої компе-тентності в усіх організаційних формах мистецької діяльності дітей у закладі дошкільної освіти. Наголошено на важливості комплексного застосування зазначених умов.

Посилання

Bazovyi komponent doshkilnoyi osvity [Basic component of preschool education] (2021). Nova redakcia ta porady dlya organizacii osvitniogo procesu. Retrieved from https://ezavdnz.mcfr.ua/867851 [in Ukrainian].

Fedorovych, A. (2022). Mystetsko-tvorcha kompetentnist doshkilnyka yak pedahohichna problema [Artistic and creative competence of a preschooler as a pedagogical problem]. Psychology and pedagogy as sciences for the development of the cultural potential of modern society: scientific monograph (p. 402-430). Riga: Baltija Publishing. DOI: https://doi.org/10.30525/978-9934-26-198-5-17 [in Ukrainian].

Gaftonyuk, R. (2022). Muzychna zala – okrasa navchalnogo zakladu [Music hall – decoration of an educational institution]. Retrieved from https://vseosvita.ua/library/muzicna-zala-okrasa-navcalnogo-zakladu-397273.html [in Ukrainian].

Lykova, I. O. (2008). Programa hudozhnogo vyxovannya, navchannya i rozvytku ditei 2–6 rokiv «Kolorovi dolonky» [Program of artistic education, training and development of children 2–6 years old "Colored palms"]. Xarkiv: Ranok [in Ukrainian].

Makhinko, R. (2023). Formuvannia mystetskykh navychok u ditei serednoho doshkilnoho viku v protsesi khudozhnoi pratsi. Rozrobka metodychnykh rekomendatsii do zaniat z khudozhnoi pratsi [Formation of artistic skills in children of middle preschool age in the process of artistic work]. Retrieved from https://elibrary.kdpu.edu.ua/handle/ 123456789/8272 [in Ukrainian].

Panina, K. (2021). Stvorennia predmetno-prostorovoho seredovyshcha v muzychnomu zali [Creation of a subject-spatial environment in a music hall]. Retrieved from https://naurok.com.ua/proekt-muzichna-zala-2020-v-doshkilnomu-navchalnomu-zakladi-164340.html [in Ukrainian].

Polovina, O. (2023). Yak sformuvaty mystetsko-tvorchu kompetentnist u ditei [How to form artistic and creative competence in children]. Retrieved from https://oplatforma.com.ua/ article/2951-yak-sformuvati-mistetsko-tvorchu-kompetentnst-u-dtey [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-06-03

Як цитувати

Лобова, О., Бутенко, В., & Шинкаренко, М. (2025). ОРГАНІЗАЦІЙНО-ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ФОРМУВАННЯ МИСТЕЦЬКО-ТВОРЧОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ДІТЕЙ У ЗАКЛАДІ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ. Естетика і етика педагогічної дії, (31), 175–186. https://doi.org/10.33989/2226-4051.2025.31.331667

Номер

Розділ

МИСТЕЦЬКА ОСВІТА: ТЕОРІЯ, ІСТОРІЯ, МЕТОДИКА