ВИКОРИСТАННЯ ПРОЄКТНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНІХ ВИХОВАТЕЛІВ ДО ПРОФЕСІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ В УМОВАХ ІНКЛЮЗИВНОГО НАВЧАННЯ В ЗАКЛАДАХ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.33989/2226-4051.2024.30.320977Ключові слова:
майбутні вихователі, інклюзивне навчання, інклюзивна компетентність, проєкт, проєктна діяльністьАнотація
У статті розглянуто методичні та практичні аспекти підготовки майбутніх вихователів до професійної діяльності в умовах інклюзивного навчання за допомогою проєктних технологій. Встановлено, що проєктна діяльність сьогодні є однією з найперспективніших складових освітнього процесу. Це пояснюється тим, що вона надає здобувачам освіти можливість розвивати творчі здібності та забезпечує самореалізацію, а також створює умови для розвитку їхніх життєвих і професійних компетенцій. Розглянуто питання про особливості впровадження методу проєктного навчання. Доведено, що проєктні технології, як особливий тип інтелектуальної діяльності, є перспективним і спонукає до творчості, самостійності та розумової активності, а також до оптимізації та інтенсифікації освітнього процесу. Особливу увагу приділено структурі проєктної діяльності: підготовці, плануванню, дослідженню, висновкам, поданню або звіту, оцінюванню результату і процесу. Представлено розроблений алгоритм застосування таксономії Блума задля формування інклюзивної компетентності під час проєктної діяльності, що базується на застосуванні інноваційних технологій. Зроблено висновок про те, що участь студентів у такій роботі є засобом ґрунтовного та свідомого засвоєння основ інклюзивної педагогіки, особливостей взаємодії з дітьми з особливими освітніми потребами, посилює професійну спрямованість навчання в закладах вищої освіти, навчає зіставляти та порівнювати різні способи вирішення педагогічних проблем, які виникають у процесі роботи в інклюзивному освітньому середовищі.
Посилання
Bloom's Verb and Task Wheel. Retrieved from http://1.bp.blogspot.com/-eixtu_bloomwheel3.gif (access date: 29.02.2024).
Levy, Ph., Little, S., McKinney, P, Nibbse, A., & Wood, J. (2010). The Sheffield Companion to Inquiry-based Learning. Sheffield: The University of Sheffield. ISBN 978-0-9562342. Retrieved from https://www.academia.edu/558457/The_Based_Learning
Mario di Petro, & Monika Dakomo. (2019). Roziiditsia, ya ydu! Hiperaktyvna dytyna. Praktychni rekomendatsii dlia ditei, batkiv i vchyteliv [Make way, I'm coming! The hyperactive child. Practical recommendations for children, parents and teachers]. Kharkiv: Ranok [in Ukrainian].
Martina, S. J. van Uum, Roald, P. Verhoeff, & Marieke, Peeters. (2016). Inquirybased science education: towards a pedagogical framework for primary school teachers. International Journal of Science Education, 38:3, 450-469. DOI: https://doi.org/ 10.1080/09500693.2016.1147660
Reipolska, O. D. (Ed.), Hudym, I. M., Zaitseva, L. I., Lutsenko, I. V., Lutsenko, V. O., & Tsvietkova, H. H. (2021). Osvitnie seredovyshche zakladu doshkilnoi osvity: tekhnolohii proiektuvannia [Development of the senior preschooler in the educational environment of preschool education institution]: navch.-metod. posibnyk. Kropyvnytskyi: Imeks-LTD [in Ukrainian].
Sorochan, M. P. (2023). Pidhotovka maibutnikh vykhovateliv do profesiinoi diialnosti v umovakh inkliuzyvnoi osvity v zakladakh doshkilnoi osvity [Preparing of Future Educators for Professional Activities in the Inclusive Education’s Conditions in Preschool Educational Establishments]. (D diss.). Vinnytsia Mykhailo Kotsiubynskyi State Pedagogical University, Vinnytsia. [in Ukrainian].
Taksonomi Bloom (*Apa dan Bagaimana Menggunakannya?). Retrieved from http://bind.fkip.unila.ac.id/taksonomi-bloom-apa-dan-bagaimana-menggunakannya/ (access date: 29.02.2024).
Taksonomi Bloom. Retrieved from https://smpn2lobalain.sch.id/read/31/taksonomi-bloom (access date: 01.03.2024).
Taksonomi Bloom: Model Dalam Merumuskan Tujuan Pembelajaran. Retrieved from https://pusdiklat.perpusnas.go.id/berita/taksonomi-bloom-tujuan-pembelajaran (access date: 29.02.2024).