ПЕРЕДУМОВИ ТА ОСНОВНІ ТЕНДЕНЦІЇ У СТАНОВЛЕННІ БОЛОНСЬКОГО УНІВЕРСИТЕТУ

Автор(и)

  • Р. Підпалий
  • І. Цебрій

DOI:

https://doi.org/10.33989/2226-4051.2024.30.320970

Ключові слова:

Болонський університет, освіта, «спудет», передумови, тенденції, «семипуття», «дев’ятипуття», канонічне право, музика, медицина

Анотація

У статті йдеться про економічні, географічні, політичні, соціальні та культурні передумови в становленні Болонського університету. Спираючись насамперед на наукові праці італійських учених, автори показують, чому саме Болонський університет сформувався найпершим у середньовічній Європі, що послужило міцною базою для його виникнення. Аналізуючи вказані вище джерела, автори статті виділяють зворотні й зустрічні тенденції в процесі формування університету, його світського характеру. Завдяки змістовно-порівняльному методу проводяться внутрішні паралелі в розвитку двох перших європейських університетів – Болонського і Оксфордського, показано відмінності між ними. Наголошено на затребуваності випускників-професіоналів (музикантів, чиновників, суддів, лікарів) у Середні віки.

Посилання

Barbagli, Marzio, Colombo, Asher, & Orsi, Renzo. (2009). Gli studenti e la città. Primo rapporto sugli studenti dell'Università di Bologna. Prefazione di Pier Ugo Calzolari, Bologna: Bononia University Press.

Girolamo, Arnaldi. (1996). A Bologna tra maestri e studenti in Il pragmatismo degli intellettuali. Origini e primi sviluppi dell'istituzione universitaria. Antologia di storia medievale, 5, 47-66.

Linee, David. (2000). Università e città: interazione culturale. In Atti del Convegno di Studi, Bologna 25-27 novembre 1999. Bologna: CLUEB.

Nazarenko, N. V., Tsebrii, I. V. (2021). Dukhovne zhyttia krain Zakhidnoi Yevropy v epokhu Serednovichchia ta rannoho Prosvitnytstva [The spiritual life of the countries of Western Europe during the Middle Ages and early Enlightenment]: monohrafiia. Starobilsk; Poltava: Format+. Retrieved from https://chtyvo.org.ua/authors/ Tsebrii_Iryna/

Dukhovne_zhyttia_krain_Zakhidnoi_Yevropy_v_epokhu_Serednovichchia_ta_rannoho_Prosvitnytstva/ [in Ukrainian].

Romano, Andrea. (2000). Studenti e dottori nelle università italiane (origini – XX secolo. In Atti del Convegno di Studi, Bologna 25-27 novembre 1999 (pp. 134-149) Bologna: CLUEB.

Tsebrii, I. V. (2015). Vytoky profesiinoho khrystyianskoho tserkovnoho spivu: Amvrosii Mediolanskyi i Hryhorii Velykyi [The origins of professional Christian church singing: Ambrose of Mediolan and Gregory the Great]. Estetyka i etyka pedahohichnoi dii [Aesthetics and ethics of pedagogical action], 9, 83-92. Retrieved from http://nbuv.gov.ua/UJRN/eepd_2015_9_10 [in Ukrainian].

Tsebrii, I. V.(2007). Osvita v sotsiokulturnomu prostori Serednovichchia [Education in the socio-cultural space of the Middle Ages]: posibnyk dlia studentiv istorychnykh fakultetiv ta vchyteliv istorii. Poltava: POIPPO. Retrieved from http://dspace.pnpu.edu.ua/ bitstream/123456789/2801/1/Cebriy2.pdf [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-12-22

Як цитувати

Підпалий, Р., & Цебрій, І. (2024). ПЕРЕДУМОВИ ТА ОСНОВНІ ТЕНДЕНЦІЇ У СТАНОВЛЕННІ БОЛОНСЬКОГО УНІВЕРСИТЕТУ. Естетика і етика педагогічної дії, (30), 122–132. https://doi.org/10.33989/2226-4051.2024.30.320970

Номер

Розділ

МИСТЕЦЬКА ОСВІТА: ТЕОРІЯ, ІСТОРІЯ, МЕТОДИКА