РЕПРЕЗЕНТАЦІЯ СИНТЕЗУ МИСТЕЦТВ У КУЛЬТУРНО-МИСТЕЦЬКИХ ПРОЄКТАХ ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

  • Л. Лимаренко
  • Д. Кузякіна

DOI:

https://doi.org/10.33989/2226-4051.2024.30.320967

Ключові слова:

професійна підготовка художньо-педагогічних і мистецьких кадрів, художня творчість, синтез мистецтв, культурно-мистецькі проєкти, відеоконтент, закономірності синтезу мистецтв

Анотація

У статті йдеться про синтез мистецтв у культурно-освітній практиці вишів. Проаналізовано дослідження українських науковців щодо висвітлення різних проблем взаємодії та синтезу мистецтв у сучасній освіті. Обґрунтовано, що без глибокого розуміння феномену синтезу мистецтв неможливо сформувати в студентів естетичного ставлення до мистецтва та цінностей, розвинути їхню здатність до культуротворчості. Феномен «синтез мистецтв» у культурно-мистецькому проєкті визначено як створення якісно нового художньо-педагогічного явища, а авторський культурно-мистецький проєкт – як важливий інструмент популяризації культурних і мистецьких надбань. Доведено, що створення культурно-мистецького проєкту в форматі відеоконтенту вимагає від здобувача скоординованих зусиль задля досягнення цілісності нового творчого продукту. Окреслено етапи створення проєктів, які яскраво презентували ефективність застосування різних підходів до синтезу мистецтв.

Посилання

Bezuhla, R. I. (2020). Fenomen syntezu mystetstv v konteksti suchasnykh performatyvnykh praktyk [The phenomenon of the synthesis of arts in the context of contemporary performative practices]. In Syntez mystetstv u suchasnykh sotsiokulʹturnykh protsesakh [Synthesis of arts in modern socio-cultural processes]: zb. tez mizhnar. nauk. konf. (pp. 9-11). Kyiv [in Ukrainian].

Lymarenko, L. I. (2014). Zakonomirnosti vykorystannya syntezu mystetstv u vystavakh studentskoho teatru [Regularities of using the synthesis of arts in student theater performances]. Problemy pidhotovky suchasnoho vchytelya [Problems of training a modern teacher], 10 (ch. 3), 60-65 [in Ukrainian].

Lymarenko, L. I. (2023). Rezultatyvnist uprovadzhennya sertyfikatnoyi prohramy «Orhanizatsiya ta rezhysura kulturno-mystetskykh proyektiv» pid chas viyny [The effectiveness of the implementation of the certificate program "Organization and direction of cultural and artistic projects" during the war]. Visnyk Mariupolskoho derzhavnoho universytetu. Filosofiya, kulturolohiya, sotsiolohiya [Bulletin of Mariupol State University. Philosophy, Cultural Studies, Sociology], 27, 7-15 [in Ukrainian].

Lymarenko, L. (2023). Spiritual values of student youth in today's realities: analysis of cultural and artistic projects. Estetyka i etyka pedahohichnoyi diyi [Aesthetics and ethics of pedagogical action], 28, 89-99.

Lymarenko, L. I. (2024). Synerhiya dukhovnosti ta tvorchosti u studentsʹkykh kulʹturno-mystetsʹkykh proyektakh [Synergy of spirituality and creativity in student cultural and artistic projects]. Estetyka i etyka pedahohichnoyi diyi [Aesthetics and ethics of pedagogical action], 29, 76-88 [in Ukrainian].

Malytska, O. V. (2020). Syntez mystetstv yak innovatsiya v protsesi profesiynoyi pidhotovky maybutnikh uchyteliv pochatkovoyi shkoly [Synthesis of the Arts as an Innovation in the Professional Training of Future Elementary School Teachers]. Pedahohichni nauky [Pedagogical Sciences], 3, 329-334 [in Ukrainian].

Otych, O. M. (2009). Mystetstvo u systemi rozvytku tvorchoi indyvidualnosti maibutnoho pedahoha profesiinoho navchannia: teoretychnyi i metodychnyi aspekty [Art in the system of development of creative individuality of the future teacher of professional training: theoretical and methodical aspects]: monograph. Chernivtsi: Zelena Bukovyna [in Ukrainian].

Otych, O. M. (2011). Rozvytok tvorchoyi indyvidualnosti studentiv profesiyno-pedahohichnykh navchalnykh zakladiv zasobamy mystetstva [Development of creative individuality of students of vocational and pedagogical educational institutions through the means of art]: monohrafiya. Chernivtsi: Zelena Bukovyna [in Ukrainian].

Rudnytska, O. P. (2005). Pedahohika: zahalna ta mystetska [Pedagogy: general and artistic]: navch. posib. Ternopilʹ: Navchalna knyha – Bohdan [in Ukrainian].

Ushakova, I. O. (2021). Intehratsiynyy potentsial syntetychnykh mystetstv u formuvanni kulʹtury osobystosti na zanyattyakh z humanitarnykh dystsyplin [The integration potential of synthetic arts in the formation of personal culture in humanities classes]. Dukhovnist osobystosti: metodolohiya, teoriya i praktyka [Spirituality of the individual: methodology, theory and practice], 3 (102), 333-345 [in Ukrainian].

Vladymyrova, N. V. (2020). Dynamika zmin yavyshcha syntezu mystetstv u ploshchyni dramatychnoho teatru [Dynamics of changes in the phenomenon of the synthesis of arts in the field of dramatic theater]. In Syntez mystetstv u suchasnykh sotsiokulturnykh protsesakh [Synthesis of arts in modern socio-cultural processes]: zb. tez mizhnar. nauk. konf. (pp. 14-16). Kyiv [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-12-22

Як цитувати

Лимаренко, Л., & Кузякіна, Д. (2024). РЕПРЕЗЕНТАЦІЯ СИНТЕЗУ МИСТЕЦТВ У КУЛЬТУРНО-МИСТЕЦЬКИХ ПРОЄКТАХ ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ. Естетика і етика педагогічної дії, (30), 110–121. https://doi.org/10.33989/2226-4051.2024.30.320967

Номер

Розділ

ПЕДАГОГІЧНА ЕСТЕТИКА ТА ЕТИКА