ПРОБЛЕМИ ВЧИТЕЛЯ ТА ЗБЕРЕЖЕННЯ ЗАХОПЛЕННЯ ПРОФЕСІЄЮ

Автор(и)

  • Я. Міхальський

DOI:

https://doi.org/10.33989/2226-4051.2024.30.320918

Ключові слова:

професія вчителя, професійна діяльність, захоплення професією, інновації, професійне вигорання, партнерство

Анотація

У статті проаналізовано важливі виклики у професійній діяльності вчителя, серед яких: постійне підтвердження кваліфікації, перешкоди у  впровадженні педагогічних інновацій, відсутність довіри до професії вчителя, постійні перевірки, тиск з боку батьків та органів управління освітою, відсутність співпраці між педагогічними колективами в школах, збільшення проблем щодо організації освітнього процесу, що не завжди ефективно вирішуються, відсутність мотивації через недостатність заробітної плати, низький набір абітурієнтів на педагогічні спеціальності, неефективність системи професійного розвитку, експансія штучного інтелекту тощо. Закцентовано увагу на проблемі професійного вигорання вчителя та необхідності збереження у нього захоплення професією, що передбачає радість успіху, уміння долати невдачі, адже такий вчитель не задовольняється смиренністю, інертністю чи критикою інших, а шукає реальні можливості, інструменти для професійного вдосконалення. Аналізуючи сутність понять «захоплення», «пристрасність» у професійному контексті, автор наголошує, що відповідне сприйняття вчителем своєї професії формують студенти, учні, але водночас педагог має сам формувати власну професійну свідомість, розвиваючи інтелектуальний потенціал, емоційність, співпрацюючи з колегами. З’ясовано, що використання інновацій у педагогічній діяльності передбачає не лише технічне застосування, але й обов’язково рефлексію, діалог, осмислення можливостей відповідних освітніх технологій. Доведено, що захоплення своєю професією кожного педагога сприяє створенню емоційного, захопливого освітнього середовища школи, що має ґрунтуватися на творчій взаємодії, комунікації, партнерстві, усвідомленні цінності відносин тощо.

Посилання

Bralczyk, J. (2017). 1000 słów. Warszawa: Wydawnictwo Agora: Wydawnictwo Prószyński I S-ka.

Day, Ch. (2008). Nauczyciel z pasją. Jak zachować entuzjazm i zaangażowanie w pracy. Gdańsk: GWP.

Kwiatkowska, H. (2008). Pedeutologia. Warszawa: WAIP.

Mądry, A. (2024). Frankenstein otwiera oczy (wywiad J. Żakowskiego), Polityka, 1 2, 26 31.

Nalaskowski, A. (2017). Szkoła Laboratorium. Od działań autorskich do pedagogii źródeł. Warszawa; Kraków: Impuls: ORE.

Plebaniak, P. (2018). Starożytna mądrość chińska. Poznań: Wydawnictwo Zysk i S-ka.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-12-22

Як цитувати

Міхальський, Я. (2024). ПРОБЛЕМИ ВЧИТЕЛЯ ТА ЗБЕРЕЖЕННЯ ЗАХОПЛЕННЯ ПРОФЕСІЄЮ. Естетика і етика педагогічної дії, (30), 75–87. https://doi.org/10.33989/2226-4051.2024.30.320918

Номер

Розділ

ПЕДАГОГІЧНА ЕСТЕТИКА ТА ЕТИКА