МИСТЕЦТВО УПРАВЛІННЯ ОСВІТНЬОЮ ДІЯЛЬНІСТЮ
DOI:
https://doi.org/10.33989/2226-4051.2024.30.320917Ключові слова:
освітня діяльність, управління, менеджер освіти, педагогічна діяльність, професійна майстерність, естетизація вищої освіти, емоційна культураАнотація
У статті окреслено феномен мистецтва управління в освітній діяльності у контексті викликів сьогодення на основі синтезу мистецького, психолого-педагогічного, управлінського, філософського дискурсів. Проаналізовано процеси змін у трактуванні педагогічної освіти, зокрема від підготовки вчителів різних рівнів і ступенів до формування педагогічного компоненту професійної освіти. Підкреслено вагомість формування сучасного успішного керівника-лідера на основі культуро-творчого підходу, згідно з яким епіцентром освіти є людина культури.
Посилання
Hamaiunov, V. (2008). Derzhavne upravlinnia osvitoiu: rehionalnyi aspekt [Public administration of education: regional aspect]. Retrieved from http://osvita.ua/ school/method/1723/ [in Ukrainian].
Heharti, S. (2020). Vlada yak narkotyk: chomu tak vazhko vidmovytys [Power as a drug: why it is so hard to give it up]. Retrieved from https://www.bbc.com/ukrainian/features-51834396 [in Ukrainian].
Kremen, V. H., Ilin, V. V., Borinshtein, Ye. R., Halchenko, M. S., Lipin, M. V., Pohribna, D. V. … Fedorchuk, O. A. (2020). Stratehii formuvannia tvorchoi osobystosti: metody, pryiomy, formy [Strategies for the formation of a creative personality: methods, techniques, forms]: kolektyvna monohrafiia. Kyiv: Instytut obdarovanoi dytyny NAPN Ukrainy Retrieved from https://lib.iitta.gov .ua/id/eprint/ 723034/1/Monografia_Strategii_%D0%BD%D0%B0%20%D0%B4%D1%80%D1%83%D0%BA.pdf [in Ukrainian].
Kryzhko, V. (2005). Teoriia ta praktyka menedzhmentu v osviti [Theory and practice of management in education]: navch. posib. Kyiv: Osvita Ukrainy [in Ukrainian].
Lobach, O. (2002). Emotsiina kultura maibutnoho vchytelia yak umova emotsiinoi vykhovanosti dytyny [Emotional culture of the future teacher as a condition of emotional education of the child]. In Zbirnyk naukovykh prats Poltavskoho derzhavnoho pedahohichnoho universytetu imeni V. H. Korolenka. Seriia “Pedahohichni nauky” [Collection of scientific works of Poltava State Pedagogical University named after V. G. Korolenko. Series “Pedagogical Sciences”]. (Iss. 5/6 (26/27), pp. 135-142). Poltava: PDPU im. V. H. Korolenka [in Ukrainian].
Malynovskyi, V. (2000). Derzhavne upravlinnia [Public administration]: navch. posib. Lutsk: “Vezha” [in Ukrainian].
Nahaiev, V. (2007). Mystetstvo upravlinskoi diialnosti i liderstvo [The art of managerial activity and leadership]. Personal: zhurnal intelektualnoi elity [Personnel: the journal of the intellectual elite], 7, 65-71. Retrieved from http://personal.in.ua/article.php? ida=541 [in Ukrainian].
Nestulia, O. O., Nestulia, S. I. (2016). Osnovy liderstva. Naukovi kontseptsii (seredyna ХХ – pochatok ХХІ stolittia) [Fundamentals of Leadership. Scientific Concepts (mid-20th – early 21st century)]: navch. posibnyk. Poltava: PUET [in Ukrainian].
Saukh, P. (2012). Suchasna osvita: portret bez prykras [Modern education: a portrait without embellishment]: monohrafiia. Zhytomyr: Vyd-vo ZhDU im. I. Franka [in Ukrainian].
Sukhomlynskyi, V. O. (1976). Metodyka vykhovannia kolektyvu [Methods of collective upbringing]. In Vybrani tvory [Selected works] (Vol. 1. pp. 403-637). Kyiv: Rad. shkola [in Ukrainian].
Ziaziun, I. (2012). Pedahohichna profesiia v konteksti dvokh paradoksiv [Pedagogical profession in the context of two paradoxes]. In I. Ziaziun, N. Nychkalo, T Levovytskyi, I. Vilsh (Eds.), Profesiina osvita: pedahohika i psykholohiia: polsko-ukrainskyi, ukrainsko-polskyi shchorichnyk [Vocational education: pedagogy and psychology: Polish-Ukrainian, Ukrainian-Polish yearbook] (Vol. 14, pp. 83-92). Kyiv; Chenstokhova [in Ukrainian].