ДИСТАНЦІЙНІ ФОРМИ ТА ІНСТРУМЕНТИ МУЗИЧНО-ОСВІТНЬОЇ ДІЯЛЬНОСТІ В ЗАКЛАДАХ ДОШКІЛЬНОЇ, ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ТА ПОЗАШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

  • Н. Сулаєва
  • В. Березан

DOI:

https://doi.org/10.33989/2226-4051.2024.29.306164

Ключові слова:

дистанційні форми освіти, дистанційні форми музично-освітньої діяльності, заклади загальної середньої освіти, заклади дошкільної освіти, заклади позашкільної освіти, інструменти дистанційної музично-освітньої діяльності

Анотація

У статті висвітлюється актуальність дистанційної музичної освіти в сучасних дошкільних, загальноосвітніх і позашкільних закладах. Виділено різні формати дистанційного навчання, включаючи чат- та вебзаняття, а також гібридні комбінації. Їх проведення спирається на різноманітні платформи та сервіси (Zoom, Google Meet, месенджери та ін.), а онлайн-інструменти (Melody-Marker, Chrome Music Lab тощо) дозволяють створювати проєкти та завдання, що збагачують навчальний процес. Підкреслюється, що використання дистанційних методик сприяє збереженню системності й неперервності музичної освіти. Виокрем-люються аспекти, які потребують уваги: неприпустимість навчання дітей співові в режимі онлайн, зокрема формування здатності чисто інтонувати; використання відео- та аудіозаписів занять з методичними помилками; застосування низькопробних записів пісень для прослуховування та відтворення дітьми; відсутність контролю за якістю надання освітніх послуг тощо.

Посилання

Adamova, I., & Holovachuk, T. (2012). Dystantsiine navchannia: suchasnyi pohliad na perevahy ta problem [Distance learning: A contemporary perspective on benefits and challenges]. Vytoky pedahohichnoi maisternosti [Origins of pedagogical skills], 10, 3-6 [in Ukrainian].

Berezan, V. I., Bukliv, R. L., & Bukliv, S. V. (2022). Tsyfrovi mozhlyvosti osvitnoi platformy «Vseukrainska shkola onlain» (VShO) [Digital capabilities of the educational platform “All-Ukrainian Online School” (AUOS)]. Innovatsiina pedahohika [Innovative pedagogy], 54 (1), 91-95. Retrieved from http://www.innovpedagogy.od.ua/archives/2022/54/part_1/19.pdf [in Ukrainian].

Cherkashyna, T. S. (2022). Uzahalnennia naukovykh pidkhodiv do vyznachennia sutnosti poniattia «dystantsiine navchannia» [Generalization of scientific approaches to defining the essence of the concept of “distance learning”]. In Savchenko, I. M., & Yemets, V. V. (Eds.), Innovatsiini transformatsii v suchasnii osviti: vyklyky, realii, stratehii [Innovative transformations in modern education: challenges, realities, strategies]: zbirnyk materialiv IV Vseukrainskoi vidkrytoho naukovo-praktychnoho onlain-forumu (pp. 425-428). Kyiv: Natsionalnyi tsentr «Mala akademiia nauk Ukrainy» [in Ukrainian].

Chrome Music Lab. (2024). Retrieved from https://musiclab.chromeexperiments.com/Experiments

Delling, R. M. (1978). Briefwechsel als Bestandteil und Vorlaufer des Fernstudiums (Ziff papiere 19). Hagen: Fernuniversitat (ZIFF).

Derzhavnyi standart bazovoi serednoi osvity [State standard of basic secondary education]. (2020). Retrieved from https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/nova-ukrayinska-shkola/derzhavnij-standart-bazovoyi-serednoyi-osviti [in Ukrainian].

Dystantsiina osvita dlia doshkilniat [Distance education for preschoolers]. (2023). Retrieved from http://salt-ruo.edu.kh.ua/doshkiljna_osvita/rekomendacii_pedagogam/distancijna_osvita_dlya_doshkiljnyat/ [in Ukrainian].

Google Meet – Online Videos Calls, Meetings and Conferencing. (2024). Retrieved from https://meet.google.com/

Kalashnykova, Ya. V. (2020). Osoblyvosti dystantsiinoi roboty kerivnyka hurtka zakladu pozashkilnoi osvity pid chas karantynnoho period [Peculiarities of the remote work of the head of a group of an after-school education institution during the quarantine period]. Retrieved from https://yunist.org.ua/news/osoblivosti-distantsiynoi-roboti-kerivnika-gurtka-zakladu-pozashkilnoi-osviti-pid-chas-karantinnogo-/ [in Ukrainian].

Keegan, D. (2003). Foundations of distance education. New-York: Routledge.

Melody Maker. (2024). Retrieved from https://musiclab.chromeexperiments.com/Melody-Maker/

Nakaz Ministerstva osvity i nauky Ukrainy «Deiaki pytannia orhanizatsii dystantsiinoho navchannia» [Order of the Ministry of Education and Science of Ukraine “Some issues of distance learning organization”] № 1115. (2020). Retrieved from https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0941-20#Text [in Ukrainian].

Padlet. (2024). Retrieved from https://padlet.com/

Performing Arts. (2024). Retrieved from https://artsandculture.google.com/project/performing-arts

Rhythm. (2024). Retrieved from https://musiclab.chromeexperiments.com/Rhythm/

Smulson, M. L., Ditiuk, P. P., Kovalenko-Kobylianska, I. H., Meshcheriakov, D. S., & Nazar, M. M. (2021). Psykholohichni mekhanizmy stanovlennia subiektnosti doroslykh u virtualnomu prostori [Psychological mechanisms of the formation of subjectivity of adults in virtual space]. Kyiv; Lviv: Vydavets Viktoriia Kundelska [in Ukrainian].

Song Maker. (2024). Retrieved from https://musiclab.chromeexperiments.com/Song-Maker/

Stefanenko, P. V. (2002). Dystantsiine navchannia u vyshchii shkoli [Distance learning in higher education]. Donetsk: DonNTU [in Ukrainian].

Topuzov, O. M. (Ed.). (2021). Dystantsiine navchannia v umovakh karantynu: dosvid ta perspektyvy [Distance learning in quarantine conditions: experience and prospects]: analityko-metod. materialy. Kyiv: Pedahohichna dumka [in Ukrainian].

Vasylchenko, L., & Shatska, N. (2022). Dystantsiine (onlain) navchannia u zakladakh ZSO: problemy, vyklyky, rishennia [Distance (online) education in educational institutions: problems, challenges, solutions]. Osvita. Innovatyka. Praktyka [Education. Innovation. Practice], 10 (7), 19-24 [in Ukrainian].

Wiener Staatsoper. (2024). Retrieved from https://play.wiener-staatsoper.at/?from=www.staatsoperlive.com

Zoom meetings for education. (2024). Retrieved from https://mooc4ua.online/products/1

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-06-14

Як цитувати

Сулаєва, Н., & Березан, В. (2024). ДИСТАНЦІЙНІ ФОРМИ ТА ІНСТРУМЕНТИ МУЗИЧНО-ОСВІТНЬОЇ ДІЯЛЬНОСТІ В ЗАКЛАДАХ ДОШКІЛЬНОЇ, ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ТА ПОЗАШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ . Естетика і етика педагогічної дії, (29), 167–180. https://doi.org/10.33989/2226-4051.2024.29.306164

Номер

Розділ

МИСТЕЦЬКА ОСВІТА: ТЕОРІЯ, ІСТОРІЯ, МЕТОДИКА