ОСОБЛИВОСТІ МУЗИЧНОЇ ОСВІТИ ІЗРАЇЛЮ: ТРАДИЦІЇ, НАЦІОНАЛЬНІ ПРІОРИТЕТИ
DOI:
https://doi.org/10.33989/2226-4051.2024.29.306162Ключові слова:
музична освіта, Ізраїль, музична культура, полікультурність, релігійні канони, програма музичної освітиАнотація
В оглядовій статті представлено особливості музичної освіти Ізраїля з урахуванням полікультурного розмаїття ізраїльського суспільства, векторності на збереження культурних і освітніх традицій. Доведено, що викладання музики та співу в Ізраїлі має особливості, з-поміж яких вирізняється полікультурність змісту, що поєднує в собі елементи європейської класичної музики, єврейської музичної традиції та музики різних етнічних груп, що мешкають в країні; на організацію музичної освіти в дитячих садках і школах впливають релігійні канони. З’ясовано, що музична освіта в Ізраїлі розглядається як важливий фактор розвитку особистості та суспільства в цілому; система викладання музики та співу в Ізраїлі вирізняється інклюзивністю. Виявлено, що зміст музичної освіти в закладах освіти різного рівня в Ізраїлі врегульовується програмами, укладеними Міністерством освіти країни, а також на рівні держави запропоновані ресурси для вивчення музичних дисциплін і музичного виховання особистості. В ході компаративістського аналізу виявлено подібності та відмінності в музичній освіті Ізраїлю та України.
Посилання
Al hatochnit Shirim ve Shorashim (2019). Israel Ministry of Education. About the program “Songs and Roots” in Hebrew.
Cahn, R. P., & Rusu, A. S. (2016). Diverse Attitudes of Religious Cultures in Israel towards Music and Music Education. The European Proceedings of Social & Behavioral Sciences. Retrieved from Diverse Attitudes of Religious Cultures in Israel towards Music and Music Education | European Proceedings
Cohen, V., & Laor, L. (1997). Struggling with Pluralism in Music Education: The Israeli Experience. Arts Education Policy Review, 98, 3, 10-15.
Division for Pre-Elementary Education. Israel Ministry of Education. Retrieved from https://edu.gov.il/minhalpedagogy/preschool/subject/music/Pages/zemer-lach-lgil-harach.aspx
Gluschankof, C. (2022). Music Education in Israel: Has the Essence Changed Since 1936? Min-Ad: Israel Studies in Musicology Online, 20. Retrieved from https://www.researchgate.net/publication/367350096_Claudia_Gluschankof_-Music_Education_in_Israel_Has_the_Essence_Changed_Since
Lev, T. (2018). Music and Music Education in Israel in an Era of Social and Cultural Schism. In Min-Ad: Israel Studies in Musicology Online: materials of the First International Conference on Music Education in the Community “Traditions, Challenges and Innovations” (Vol. 15, p. 2). Tel-Aviv: Jerusalem.
Music Curriculum for the Elementary School System. Israeli Ministry of Education. Retrieved from http://cms.education.gov.il/NR/rdonlyres/F1F8E310-F2E8-41F8-B458-50273335C250/145789/Misradhinuch_mozika412012.pdf
Music Curriculum for the Secondary School System. Israeli Ministry of Education. Retrieved from http://cms.education.gov.il/NR/rdonlyres/51B73E05-D451-48A7-A241-650F7E6CE42E/129932/Misradhinuch_mozika562011.pdf
Musica: Tochnit Limudim. Israel Ministry of Education. Retrieved from https://meyda.education.gov.il/files/Curriculum/music1-6.pdf
Portowitz, A., González-Moreno, P. A., & Hendricks, K. S. (2010). Students’ motivation to study music: Israel. Research Studies in Music Education, 32 (2), 169. Retrieved from http://rsm.sagepub.com/content/32/2/169
Student and graduate portal. Israel Ministry of Education. Retrieved from https://students.education.gov.il/studies-general-info/educational-frameworks/art-programs/music-class
Teaching staff portal. Israel Ministry of Education. Retrieved from https://pop.education.gov.il/tchumey_daat/music/