ФОРМУВАННЯ ГОТОВНОСТІ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ ДО ПРОФЕСІЙНОГО РОЗВИТКУ ТА САМОВДОСКОНАЛЕННЯ: АКМЕОЛОГІЧНИЙ ПІДХІД

Автор(и)

  • В. Фазан
  • Н. Манжелій
  • Т. Фазан

DOI:

https://doi.org/10.33989/2226-4051.2024.29.306131

Ключові слова:

майбутні фахівці дошкільної освіти, професійна підготовка, готовність, професійний розвиток, самовдосконалення, самореалізація, акмеологічний підхід

Анотація

Оглядова стаття присвячена одній з актуальних тем сучасності – формуванню готовності майбутніх фахівців дошкільної освіти до професійного розвитку та самовдосконалення на засадах акмеологічного підходу. Здійснено аналітичний огляд і аналіз психолого-педагогічних досліджень з означеної проблеми. Теоретично обґрунтовано роль акмеологічного підходу в процесі формування готовності майбутніх фахівців дошкільної освіти до професійного розвитку та самовдосконалення. Представлено основні завдання досліджуваного процесу, визначено відповідні методи, форми і засоби.

Посилання

Antonov, V. M. (2018). Innovatsiina akmeolohichna pedahohika [Innovative acmeological pedagogy]: monohrafiia. Kyiv; Odesa: KUPRIIeNKO SV.

Chorna, O. G. (2013). Naukovo-metodolohichni pidkhody shchodo profesiinoi pidhotovky maibutnikh vchyteliv z bezpeky zhyttiediialnosti [Scientific and methodological approaches to the professional training of future teachers in life safety]. Zbirnyk naukovykh prats Kam’ianets-Podilskoho natsionalnoho universytetu im. Ivana Ohiienka. Pedahohichna [Collection of scientific papers of Kamianets-Podilskyi National University. Ivan Ohienko. Pedagogical], 19, 337-339 [in Ukrainian].

Demianchuk, O. O. (2015). Akmeolohichnyi pidkhid yak stratehichnyi oriientyr osobystisno-oriientovanoi pedahohichnoi osvity [Acmeological Approach as a Strategic Guideline of Personality-Oriented Pedagogical Education]. Problemy osvity [Problems of Education], 84, 25-30. Retrieved from http://eprints.zu.edu.ua/18163/1/%D0%B4%D1%83%D0%B1%D0%B0%D1%81%D0%B5%D0%BD%D1%8E%D0%BA.pdf [in Ukrainian].

Fazan, T. P. (2022). Modern spiritual and moral aspects of education in pedagogical institutions of higher education. Педагогічні науки [Pedagogical sciences], 79, 142-147. DOI: https://doi.org/10.33989/2524-2474.2022.79.264673 [in English].

Ishchenko, L. V. (2022). Formation of readiness of future educators to implement modern pedagogical technologies in preschool education institutions [Formation of the readiness of future educators for the implementation of modern pedagogical technologies in preschool education institutions]. Věda a perspektivy, 2(9), 152-164.

Ostapchuk, O. Е. (2007). Profesiinyi samorozvytok i samoproektuvannia v systemi pedahohichnoi osvity [Professional self-development and self-design in the system of pedagogical education]. Shliakh osvity [The Path of Education], 4, 13-18 [in Ukrainian].

Pro zatverdzhennia profesiinoho standartu Vykhovatel zakladu doshkilnoi osvity [On Approval of the Professional Standard of the Educator of the Preschool Education Institution]. (2021): nakaz Ministerstva ekonomiky Ukrainy vid 19 zhovtnia 2021 r. №755-21. Retrieved from https://mon.gov.ua/ua/npa/pro-zatverdzhennya-profesijnogo-standartu-vihovatel-zakladu-doshkilnoyi-osviti [in Ukrainian].

Rybalko, L. S. (2008). Akmeolohichni zasady profesiino-pedahohichnoi samorealizatsii maibutnoho vchytelia [Acmeological principles of professional and pedagogical self-realization of the future teacher]. (Extended abstract of D diss). Kharkiv [in Ukrainian].

Romanyshyna, L. M., Zdanevich, L. V., & Myskova, N. M. (2023). Hotovnist maibutnikh vykhovateliv zakladiv doshkilnoi osvity do profesiinoi samorealizatsii: akmeolohichnyi pidkhid [Readiness of future preschool educators for professional self-realization: an acmeological approach]. Molod i rynok [Youth and Market], 5 (213), 39-43 [in Ukrainian].

Yaroslavtseva, M. I. (2015). Formuvannia profesiinoi samorealizatsii maibutnikh fakhivtsiv doshkilnykh navchalnykh zakladiv u protsesi pedahohichnoi praktyky [Formation of professional self-realization of future specialists of preschool educational institutions in the process of pedagogical practice]. (Extended abstract of PhD diss.). Pereyaslav-Khmelnitsky [in Ukrainian].

Yaroslavtseva, M. I., & Pekhareva, S. V. (2019). Metody i formy pidhotovky maibutnikh vykhovateliv ditei doshkilnoho viku do profesiinoi samorealizatsii [Methods and forms of training future educators of preschool children for professional self-realization]. Pedahohichni nauky [Pedagogical Sciences], 87, 176-182 [in Ukrainian].

Yevtukh, M. B., & Skoryk, T. V. (2020). Akmeolohichnyi pidkhid do stanovlennia profesiinoi uspishnosti maibutnoho vchytelia [Acmeological approach to the formation of professional success of a future teacher]. Tendentsii rozvytku vyshchoi osvity. Pedahohichni nauky [Trends in the development of higher education. Pedagogical Sciences], 7 (163), 8-13 [in Ukrainian].

Zdanevich, L. V., Pisotska, L. S., & Frolenkova, N. O. (2023). Profesiina samorealizatsiia maibutnoho fakhivtsia z doshkilnoi osvity [Professional self-realization of the future specialist in preschool education]. Innovatsiina pedahohika. Doshkilna pedahohika [Innovative pedagogy. Preschool Pedagogy], 59, 216-219. DOI: https://doi.org/10.32782/2663-6085/2023/59.46 [in Ukrainian].

Ziaziun, I. A. (2001). Neperervna osvita yak osnova sotsialnoho postupu [Lifelong learning as the basis of social progress]. Neperervna profesiina osvita: teoriia i praktyka [Continuing Professional Education: Theory and Practice], 1, 15-23 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-06-14

Номер

Розділ

ФІЛОСОФІЯ І ПСИХОЛОГІЯ ПЕДАГОГІЧНОЇ ДІЇ