ЦИФРОВА ТРАНСФОРМАЦІЯ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ В УМОВАХ ЗМІШАНОГО НАВЧАННЯ
DOI:
https://doi.org/10.33989/2226-4051.2023.28.293190Ключові слова:
цифровізація, професійна підготовка, майбутні вчителі фізичної культури, змішане навчання, трансформаціяАнотація
У статті теоретично обґрунтовано та визначено напрями цифрової трансформації професійної підготовки майбутніх учителів фізичної культури в умовах змішаного навчання як закономірності інформатизації сфери вищої освіти. Наголошується, що впровадження змішаного навчання у практику підготовки майбутніх учителів фізичної культури забезпечує й посилює студентоцентроване та практико-орієнтоване спрямування професійної освіти. На основі аналізу практичного досвіду закладів вищої освіти України визначено напрями цифрової трансформацій професійної підготовки майбутніх фахівців в умовах змішаного навчання на рівні цілей, змісту, технологічного забезпечення, запланованих результатів.
Посилання
Abad-Segura, E., González-Zamar, M. D., Infante-Moro, J. C., & Ruipérez García, G. (2020). Sustainable management of digital transformation in higher education: Global research trends. Sustainability, 12 (5), 2107. Retrieved from https://doi.org/10.3390/su12052107
Babaiev, V. M., Stadnyk, H. V., & Momot, T. V. (2019). Tsyfrova transformatsiia u sferi vyshchoi osvity v umovakh hlobalizatsii [Digital transformation in the field of higher education in globalization conditions]. Ekonomichni Nauky [Economic Sciences], 2, 2-9. Retrieved from https://doi.org/10.33042/2522-1809-2019-2-148-2-9 [in Ukrainian].
Boichuk, Yu., Kozlov, A., Naumenko, N., & Hrynova, M. (2022). Porivnialnyi analiz aktyvnosti zdobuvachiv vyshchoi osvity pid chas navchannia v asynkhronnomu rezhymi z dystsypliny «Fizychne vykhovannia» v umovakh karantynu ta viiskovoho stanu. [Comparative analysis of higher education students' engagement in asynchronous learning of the «physical education» course during quarantine and martial law]. Novyi Kolehium [New Collegium], 1/2 (107), 50-55. Retrieved from https://doi.org/10.30837/nc.2022.1-2.50 [in Ukrainian].
Bykova, T. B., Ivashchenko, M. V., Kassim, D. A., & Kovalchuk, V. I. (2021). Blended learning in the context of digitalization. CTE Workshop Proceedings, 8, 247-260. Retrieved from https://doi.org/ 10.55056/cte.236
Cawood, R. (2018). The university of the future: Can the universities of today lead learning for tomorrow? Ernst & Young Australia. EYGM Limited. Retrieved from https://cdn.ey.com/echannel/au/en/industries/government---public-sector/ey-university-of-the-future-2030/EY-university-of-the-future-2030.pdf
Chapco-Wade, C. (2020, August). Digitization, digitalization, and digital transformation: What’s the difference? Medium. Retrieved. Retrieved from https://colleenchapcowadesafina. medium.com/digitization-digitalization-and-digital-transformation-whats-the-difference-eff1d002fbdf
Danysko, O. (2019). Yakist zmishanoho navchannia yak chynnyk pidvyshchennia efektyvnosti profesiinoi pidhotovky maibutnikh uchyteliv fizychnoi kultury [Blended learning qualityas factor of efficiency improvement of future physicalculture teachers’ professional training]. Estetyka i etyka pedahohichnoi dii [Aesthetics and ethics of pedagogical action], 19, 176-189. Retrieved from https://doi.org/10.33989/2226-4051.2019.19.169811 [in Ukrainian].
Hess, T., Matt, C., Benlian, A., & Wiesböck, F. (2016). Options for formulating a digital transformation strategy. MIS Quarterly Executive, 15 (2), 123-139.
Hrabyk, N. M., & Hrubar, I. Ya. (2022). Tsyfrovi tekhnolohii v pidhotovtsi vchyteliv fizychnoi kultury [Digital Technologies in Physical Education Teacher Training]. In Suchasni tsyfrovi tekhnolohii ta innovatsiini metodyky navchannia: dosvid, tendentsii, perspektyvy [Modern Digital Technologies and Innovative Teaching Methods: Experience, Trends and Prospects]: materialy IX Mizhnar. nauk.-prakt. internet-konf. (pp. 87-90). Ternopil: TNPU im. V. Hnatiuka [in Ukrainian].
Hrynevych, L. М., Morze, N. V., & Boiko, М. А. (2020). Naukova osvita yak osnova formuvannia innovatsiino kompetentnosti v umovakh tsyfrovoi transformatsii suspilstva [Scientific education as the basis for innovative competence formation in the conditions of digital transformation of the society]. Informatsiini tekhnolohii i zasoby navchannia [Information technologies and learning teaching], 77(3), 1-26. Retrieved from https://doi.org/10.33407/itlt.v77i3.3980 [in Ukrainian].
Ivanenko, O. (2023). Pedahohichna diahnostyka formuvannia hotovnosti do profesiinoi diialnosti maibutnikh uchyteliv fizychnoi kultury v protsesi zmishanoho navchannia [Pedagogical diagnostics of the formation of readiness for professional activities of future teachers of physical culture in the process of mixed learning]. Molod i rynok [Youth & Мarket], 8 (216), 139-144. Retrieved from https://doi.org/10.24919/2308-4634.2023.283179 [in Ukrainian].
Kachan, O. A., & Prystynskyi, V. M. (2019). Informatsiino-komunikatsiini ta rukhlyvo-piznavalni tekhnolohii u fizychnomu vykhovanni ditei i pidlitkiv [Information and Communication Technologies and Mobile-Cognitive Technologies in Physical Education for Children and Adolescents]. Sloviansk: Vyd-vo B. I. Matorina [in Ukrainian].
Khmelnytska, O. (2023). Pidhotovka do profesiinoi diialnosti maibutnikh uchyteliv fizychnoi kultury v umovakh zmishanoho navchannia [Preparation for professional activity of future physical education teachers in mixed learning environment]. Perspektyvy ta innovatsii nauky [Prospects and innovations of science], 12 (30), 521-532. Retrieved from http://perspectives.pp.ua/index.php/pis/article/view/5942/5975 [in Ukrainian].
Kindei, L., Nikitina, O., Baraniuk, I., Kotelianets, Yu., & Kotelianets, N. (2022) The Problem of Methodological Training of Future Teachers in the Digital Environment. Journal of Curriculum and Teaching, 11 (5), 146-154. Retrieved from https://doi.org/10.5430/jct.v11n5p146.
Kremen, V.H., Bykov, V.Yu., Liashenko, O.I., Lytvynova, S.H., Luhovyi, V.I., Malovanyi, Yu.I., Pinchuk, O. P., & Topuzov, O. M. (2022). Naukovo-metodychne zabezpechennia tsyfrovizatsii osvity ukrainy: stan, problemy, perspektyvy [Scientific and methodological provision of digitalisation of education in ukraine: status, problems, prospects]. Visnyk Natsionalnoi akademii pedahohichnykh nauk Ukrainy [Herald of the National Academy of Educational Sciences of Ukraine,], 4 (2), 1-49. Retrieved from https://doi.org/10.37472/v.naes.2022.4223 [in Ukrainian].
Kyselova, K. (2023, April). Osvita – tse ne pro vydatky. Osvita – tse investytsii i rozvytok derzhavy. Oksen Lisovyi [Education is not about expenditures. Education is an investment in the development of the state. Oksеn Lisoviy]. Retrieved from https://osvitoria.media/experience/osvita-tse-ne-pro-vydatky-osvita-tse-investytsiyi-i-rozvytok-derzhavy-oksen-lisovyj/ [in Ukrainian].
Sushchenko, L. O., Andriushchenko, O. O., & Sushchenko, P. R. (2022). Tsyfrova transformatsiia zakladiv vyshchoi osvity v umovakh didzhytalizatsii suspilstva: vyklyky i perspektyvy [Digital Transformation of Higher Education Institutions in the Context of Digitalization of Society: Challenges and Prospects]. Naukovyi chasopys NPU imeni M. P. Drahomanova [Naukovyi chasopys of M. P. Dragomanov National Pedagogical University], 2, 146-151. Retrieved from https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series5.2022.spec.2.28 [in Ukrainian].
What is Digital Transformation? (2023). Theagileelephant.com. website. Retrieved from http://www.theagileelephant.com/what-is-digital-transformation