ФОРМИ КОЛЕКТИВНОГО МУЗИКУВАННЯ НА УДАРНИХ ІНСТРУМЕНТАХ У МУЗИЧНИХ ШКОЛАХ
DOI:
https://doi.org/10.33989/2226-4051.2023.28.293182Ключові слова:
колективне музикування, ударні інструменти, спеціальна музична освіта, музичне освітнє середовище, форми колективного музикуванняАнотація
У статті розглядаються важливі аспекти організації колективного музикування на ударних інструментах у музичних школах. Проаналізовано різні форми колективного музикування, які використовуються для створення навчальних музичних колективів. Розкриваються важливі аспекти репетиційних методик і педагогічних стратегій, спрямованих на розвиток музичних навичок і соціальних умінь учасників. Окрема увага приділяється вибору репертуару, техніці гри на ударних інструментах, координації музикантів у колективі, взаємодії викладачів і учнів, розвитку слухових навичок і артистизму. Виявлено позитивний вплив колективного музикування на інтелектуальний і психоемоційний розвиток учасників. Пропонуються нові ідеї, що сприятимуть удосконаленню науково-методичних підходів до організації колективного музикування на ударних інструментах.
Посилання
Burton, G. Technique. Retrieved from https://pdfcoffee.com/gary-burton-technique-5-pdffree.html
Dudnik, Ye. I., Khmyrov, S. I., & Tomasyshyn, M. M. (2022). Typova navchalna prohrama z navchalnoi dystsypliny «Udarni instrumenty» serednoho (bazovoho) pidrivnia pochatkovoi mystetskoi osvity z muzychnoho mystetstva pochatkovoho profesiinoho spriamuvannia, instrumentalni klasy [A typical educational program for the discipline "Percussion instruments" of the middle (basic) sub-level of primary art education in musical art of the primary vocational direction, instrumental classes]. Kyiv: Derzh. NMTs zmistu kulturno-mystetskoi osvity [in Ukrainian].
Honcharyk, O. P., & Misko, I. V. (Comps.). (2007). Muzychnyi instrument. Udarni instrumenty [Music instrument. Percussion instruments]: prohrama dlia muzychnoi shkoly, muzychnoho viddilennia pochatkovoho spetsializovanoho mystetskoho navchalnoho zakladu (shkoly estetychnoho vykhovannia). Vinnytsia: PP NOVA KNYHA [in Ukrainian].
Medvid, T. (2021). Tvorchyi rozvytok uchniv u muzychno-pedahohichnii kontseptsii Karla Orfa [Creative development of students in the musical and pedagogical concept of K. Orff]. In. Estetyka i etyka pedahohichnoi dii [Aesthetics and ethics of pedagogical action]: zbirnyk nauk. pr. (Is. 23, pp. 118-125). Poltava; Kyiv [in Ukrainian].
MusicaNeo: veb-sait. Retrieved from https://www.musicaneo.com/ru/sheetmusic/instrumentation/76_marimba/
Ralo, A. A. (2020). Innovatsyonnye metody obucheniia, primeniaemye v klasse udarnykh instrumentov [Innovative teaching methods used in the class of percussion instruments]. Naukovyi visnyk Pivdennoukrainskoho natsionalnoho pedahohichnoho universytetu imeni K. D. Ushynskoho [Scientific bulletin of South Ukrainian National Pedagogical University named after K. D. Ushynsky], 2 (131), 14-22 [in Ukrainian].
Serhieienkova, O. P., Stoliarchuk, O. A., Kokhanova, O. P., & Pasieka, O. V. (2021). Vikova psykholohiia [Age psychology]: navch. posib. Kyiv: Tsentr uchbovoi literatury [in Ukrainian].
Van Chuntsze. (2020). Muzychno-shumovi instrumenty v suchasnii mystetskii osviti [Musical and noise instruments in modern art education]. Naukovyi visnyk Pivdennoukrainskoho natsionalnoho pedahohichnoho universytetu imeni K. D. Ushynskoho [Scientific bulletin of South Ukrainian National Pedagogical University named after K. D. Ushynsky], 3 (132), 190-197 [in Ukrainian].