УПРОВАДЖЕННЯ ТВОРЧОГО ДОРОБКУ ГРИГОРІЯ ЛЕВЧЕНКА В НЕФОРМАЛЬНУ ОСВІТУ МАЙБУТНІХ ПЕДАГОГІВ

Автор(и)

  • V. Irkliienko
  • O. Palekha

DOI:

https://doi.org/10.33989/2226-4051.2023.28.293177

Ключові слова:

майбутні вчителі, неформальна освіта, творчий доробок Григорія Левченка, формування компетентностей, виховання, українська народна пісня, український народний хор «Калина»

Анотація

Статтю присвячено впровадженню творчого доробку видатного українського хормейстера, композитора, аранжувальника, педагога Григорія Левченка в неформальний освітній простір. Підкреслюється, що неформальна мистецька освіта є джерелом удосконалення загальних і фахових компетентностей майбутніх фахівців, отриманих у процесі формальної освіти. Наголошується, що важливим аспектом наукової, педагогічної, мистецької діяльності Г. Левченка була спрямованість на реалізацію національного, естетичного, освітнього та виховного потенціалу української народної пісні, яка стала домінантою його творчості. Доводиться, що багаторічна системна робота Г. Левченка з організації та реалізації неформальної мистецької освіти в Полтавському національному педагогічному університеті імені В. Г. Короленка сприяла підготовці майбутніх педагогів до виховної роботи в закладах загальної середньої та позашкільної освіти.

Посилання

Davydova, V. D. (2008). Neformalna osvita doroslykh u navchalnykh hurtkakh Shvetsii [Non-formal education of adults in study groups in Sweden]. (Extended abstract of PhD diss.). Kyivskyi natsionalnyi universytet imeni T. Shevchenka [in Ukrainian].

Komyshan, Yu. V. (2021). Mystetsko-pedahohichna diialnist Hryhoriia Levchenka [Hryhoriy Levchenko’s artistic and pedagogical activity]. (PhD diss.). Poltava V. G. Korolenko National Pedagogical University. Poltava [in Ukrainian].

Komyshan, Yu. V. (2020). Pedahohichni pohliady Hryhoriia Leychenka na vykhovannia maibutnoho vchytelia muzychnoho mystetstva [Hryhorii Levchenko’s pedagogical views on education of the future music teacher]. Estetyka I etyka pedahohichnoi dii [Aesthetics and ethics of pedagogical action], 22, 68-79 [in Ukrainian].

Levchenko, H. S. (2001). Solfedzhio na osnovi narodnykh pisen Poltavshchyny: Posibnyk dlia muzychno-pedahohichnykh zakladiv [Solfeggio based on folk songs of Poltava Region: Guide for musical and pedagogical institutions]. Poltava: Poltava V. G. Korolenko National Pedagogical University [in Ukrainian].

Levchenko, H. S. (2012). Z dosvidu orhanizatsii neformalnoi mystetskoi osvity v ukrainskomu narodnomu khori «Kalyna» [From the experience of organizing non-formal art education choir «Kalyna»]. Imidzh suchasnoho pedahoha [The image of a modern teacher], 4(123), 24-27 [in Ukrainian].

Livingstone, D. W. (2008). Adults’ informal learning: Definitions, findings, gaps and future research: NALL Working Paper 21-2001. Retrieved from https://tspace.library. utoronto.ca/retrieve/4484/21adultsinformallearning.pdf

Lukianova, L. B. (2014). Kontseptualni zasady formuvannia zakonodavstya u haluzi osvity doroslykh [Conceptual principles of the formation of legislation in the field of abult education].In Aktualni problemy profesiinoi oriientatsii ta profesiinoho navchannia naselennia v umovakh sotsialno-ekonomichnoi nestabilnosti [Current problems of professional orientation and professional training of the population in conditions of socio-economic instability]: materialy VII Mizhnarodnoi naukovo-praktychnoi konferentsii (P. 2, pp. 2-59). Kyiv [in Ukrainian].

Shapochkina, O. V. (2012). Suchasni tendentsii rozvytku neformalnoi osvity maibutnikh ucheteliv u Nimechchyni [Modern trends in the development of non-formal education of future teachers in Germany]. (Extended abstract of PhD diss.). Kyivskyi universytet imeni Borysa Hrinchenka]. Kyiv [in Ukrainian].

Sulaieva, N. V. (2014). Neformalna mystetska osvita maibutnikh uchyteliv u khudozhno-tvorchykh kolektyvakh [Non-formal art education of future teachers in artistic and creative collectives]. (Extended abstract of HD diss.). Instytut pedahohichnoi osvity i osvity doroslykh Natsionalnoi akademii pedahohichnykh nauk Ukrainy. Kyiv.

Sulaieva, N. V. (2011). Osnovni pidkhody do menedzhmentu neformalnoi mystetskoi osvity v khudozhno-tyorchykh kolektyyakh vyshchykh pedahohichnykh navchalnykh zakladiv [Basic approaches to the management of non-formal art education in artistic and creative groups of higher pedagogical educational institutions] Vytoky pedahohichnoi maisternosti [Origins of pedagogical skills], 8(2), 256-263 [in Ukrainian].

Vasylenko, N. H. (2014). Stan i problemy zaprovadzhennia systemy vyznannia rezultativ neformalno profesiinoho navchannia v Ukraini [The state and problems of the implementation of the system of recognition of the results of non-formal vocational training in Ukraine]. In Aktualni problemy profesiinoi oriientatsii ta profesiinoho navchannia naselennia v umovakh sotsialno-ekonomichnoi nestabilnosti [Actual problems of professional orientation and professional training of the population in conditions of socio-economic instability]: materialy VII Mizhnarodnoi naukovo-praktychnoi konferentsii (pp. 130-138). Kyiv [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-12-19

Як цитувати

Irkliienko, V., & Palekha, O. (2023). УПРОВАДЖЕННЯ ТВОРЧОГО ДОРОБКУ ГРИГОРІЯ ЛЕВЧЕНКА В НЕФОРМАЛЬНУ ОСВІТУ МАЙБУТНІХ ПЕДАГОГІВ. Естетика і етика педагогічної дії, (28), 138–147. https://doi.org/10.33989/2226-4051.2023.28.293177

Номер

Розділ

МИСТЕЦЬКА ОСВІТА: ТЕОРІЯ, ІСТОРІЯ, МЕТОДИКА