ОСВІТНЬО-ВИХОВНІ ФУНКЦІЇ ДИТЯЧОГО МУЗИЧНОГО ТЕАТРУ В УМОВАХ ІНКЛЮЗИВНОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

  • I. Lavrysh

DOI:

https://doi.org/10.33989/2226-4051.2023.27.282152

Ключові слова:

освітньо-виховні функції, дитячий музичний театр, інклюзивна освіта, діти з особливими потребами, театральне спілкування

Анотація

У статті визначено освітньо-виховні функції дитячого музичного театру в умовах інклюзивної освіти в контексті тріади: керівник-режисер, учасники-виконавці, батьки-глядачі. Кожна з цих ланок тріади створює виразову підсистему, а її цілісний комплекс підпорядковується сфері освітньо-мистецького контексту. Деталізована характеристика звукової музичної палітри театральної вистави є надзвичайно важливим  чинником формування сценічних образів за участю дітей і підлітків з особливими потребами. Зважаючи на це, керівник-режисер має спиратися на весь свій попередній – життєвий, світоглядний, загальнокультурний, естетичний, педагогічний – досвід, щоб розвивати творчість дітей засобами театральної діяльності, враховуючи їхні психологічні та фізичні особливості.

Посилання

Dutchak, U. V. (2007). Estetychne vykhovannia osobystosti v systemi mystetskoi osvity: suchasni naukovi pidkhody [Aesthetic personality education in the art education system: modern scientific approaches.]. Naukovi zapysky. Psykholoho-pedahohichni nauky [Proceedings. Psychological and pedagogical sciences], 2, 156-159 [in Ukrainian].

Fedorov, V. (2011). Robota rezhysera nad vystavoiu [Working of the director on the performance]: posibnyk metodychnykh rekomendatsii dlia kerivnykiv amatorskykh teatralnykh kolektyviv. Kyiv [in Ukrainian].

Horbov, A. (2004). Rezhysura vydovyshchno-teatralizovanykh zakhodiv [Directing of entertainment-theatrical events]: posibnyk. Fastiv: Polifast [in Ukrainian].

Kurbas, L. (2022). Filosofiia teatru [Philosophy of Theatre]. Kharkiv; Kyiv: Vydavets Oleksandr Savchuk: Osnovy [in Ukrainian].

Lisa, Zofia. (1975). Nowe projekty estetyki muzycznej [zbiór opracowań]. PWM. Kraków.

Vasylieva, H. (2021). Formuvannia metodychnoi kompetentnosti pedahohichnykh pratsivnykiv zakladiv zahalnoi serednoi osvity v umovakh inkliuzyvnoho seredovyshcha [Formation of methodological competence of pedagogical workers of general secondary education institutions in the conditions of inclusive environment]. (Extended abstract of PhD diss.). Natsionalnyi pedahohichnyi universytet imeni M. P. Drahomanova. Kyiv [in Ukrainian].

Vygotskiy, L. S., Davydova, V. (Ed.). (1991). Pedagogicheskaia psikhologiia [Pedagogical Psychology]. (Vol. 2). Moskva: Pedagogika [in Russian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-06-20

Номер

Розділ

ІННОВАЦІЇ У МИСТЕЦЬКІЙ І ПЕДАГОГІЧНІЙ ОСВІТІ