ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ ІНТЕГРОВАНОГО КУРСУ «МИСТЕЦТВО»
DOI:
https://doi.org/10.33989/2226-4051.2023.27.282138Ключові слова:
інтегрований курс «Мистецтво», майбутній учитель інтегрованого курсу «Мистецтво», професійна компетентність, сертифікатна освітня програма «Інтегрований курс ,,Мистецтво” для ЗЗСО»Анотація
У статті представлено результати аналізу освітніх практик вітчизняних ЗВО з підготовки майбутніх учителів до викладання інтегрованого курсу «Мистецтво», що увиразнюється в реалізації освітньо-професійних програм «Середня освіта (Музичне мистецтво)», «Середня освіта (Образотворче мистецтво)» та «Середня освіта (Хореографія)». Наголошено на різних підходах закладів вищої педагогічної освіти до формування професійних компетентностей фахівців. Обґрунтовано доцільність уведення в процес підготовки здобувачів сертифікатних освітніх програм, що передбачають поєднання освітніх компонентів, змістове наповнення яких забезпечує поглиблення компетентностей з різних видів мистецтва. Висвітлено зміст сертифікатної освітньої програми «Інтегрований курс ,,Мистецтво” для ЗЗСО».
Посилання
Androshchuk, L. (2019). Kontseptualni zasady ta napriamy rozvytku khoreohrafichno-pedahohichnoi osvity v Ukraini [Conceptual principles and directions of development of choreographic and pedagogical education in Ukraine]. Problemy pidhotovky suchasnoho vchytelia [Problems of modern teacher training], 2, 13-20 [in Ukrainian].
Filimonova, O. (2012). Aktualni problemy profesiinoi pidhotovky maibutnikh khoreohrafiv [Actual problems of professional training of future choreographers]. Retrieved from http://oldconf.neasmo.org.ua/node/1538
Haidamaka, O. (2006). Intehratyvna mystetska osvita – krok u maibutnie [Integrative art education is a step into the future]. Mystetstvo ta osvita [Art and education], 4 (42), 2-4 [in Ukrainian].
Irkliienko, V. S. (Head), Babenko, V. S., Blahova, T. O., Demʼianko, N. Yu., Zhyrov, O. A., Lobach, O. O. … Sulaieva, N. V. (2021). Intehrovanyi kurs ,,Mystetstvo” dlia zakladiv zahalnoi serednoi osvity [Integrated course "Art" for institutions of general secondary education]: sertyfikatna osvitnia prohrama. Poltava: PNPU imeni V. H. Korolenka. Retrieved from https://drive.google.com/file/d/10FteuiJakiftnLYQmae59PNvLzN5o0NB/view [in Ukrainian].
Kalinichenko, O. & Sadova, V. (2023). Albom z mystetstva yak posibnyk dlia praktychnoho vykorystannia na urotsi [Art album as a guide for practical use in the classroom]. Mystetstvo ta osvita [Art and education], 4 (106), 17-25. Retrieved from https://doi.org/10.32405/2308-8885-2022-4(106)-17-25 [in Ukrainian]
Konovets, S. (2011). Osoblyvosti profesiinoi pidhotovky vchyteliv obrazotvorchoho mystetstva u vyshchykh navchalnykh zakladakh [Peculiarities of professional training of fine art teachers in higher educational institutions]. Visnyk Lvivskoi natsionalnoi akademii mystetstv [Bulletin of the Lviv National Academy of Arts], 22, 36-47 [in Ukrainian].
Masol, L. M. (2006). Zahalna mystetska osvita: teoriia i praktyka [General art education: theory and practice]: monohrafiia. APN Ukrainy; Instytut problem vykhovannia. Kyiv: Promin [in Ukrainian].
Masol, L. M. (Ed.), Bazeliuk, O. V., Komarovska, O. A., Muromets, V. H., & Rahozina, V. V. (2012). Mystetska osvita v Ukraini: rozvytok tvorchoho potentsialu v XXI stolitti [Art education in Ukraine: development of creative potential in the 21st century]. Kyiv: Aura Buks [in Ukrainian].
Padalka, H. M. (2008). Pedahohika mystetstva (Teoriia i metodyka vykladannia mystetskykh dystsyplin) [Pedagogy of art (Theory and methods of teaching art disciplines)]. Kyiv: Osvita Ukrainy [in Ukrainian].
Padalka, H. M. (2017). Pedahohika mystetstva: dominantni aspekty rozvytku [Pedagogy of art: dominant aspects of development]. Naukovi zapysky. Pedahohichni nauky [Proceedings. Pedagogical sciences], 152, 31-37 [in Ukrainian].
Provorova, Ye. (2020). Udoskonalennia metodychnoi kompetentnosti vchyteliv muzyky v zakladi zahalnoi serednoi osvity [Improving the methodological competence of music teachers in a general secondary education institution]. Pedahohichna osvita: teoriia i praktyka. Psykholohiia. Pedahohika [Pedagogical education: theory and practice. Psychology. Pedagogy], 34, 14-20 [in Ukrainian].
Rostovskyi, O. Ya. (2011). Teoriia i metodyka muzychnoi osvity [Theory and methodology of music education]: navch.-metod. posib. Ternopil: Navchalna knyha – Bohdan [in Ukrainian].
Shcholokova, O. P. (2014). Mystetska osvita u vymirakh suchasnosti: problemy teorii i praktyky [Art education in modern dimensions: problems of theory and practice]. Dnipropetrovsk: Adverta [in Ukrainian].
Shevniuk, O. (2021). Struktura dydaktychnykh form navchannia studentiv obrazotvorchoho mystetstva u zakladakh vyshchoi osvity [The structure of didactic forms of teaching fine arts students in higher education institutions]. Mystetstvo ta osvita [Art and education], 2 (100), 13-17. Retrieved from http://www.artedu.com.ua/index.php/adm/ article/view/153 [in Ukrainian].
Sotska, H. (2014). Orhanizatsiino-metodychna systema formuvannia estetychnoi kultury maibutnikh uchyteliv obrazotvorchoho mystetstva v pedahohichnykh universytetakh [Organizational and methodical system of formation of aesthetic culture of the future teachers of fine arts in pedagogical universities]. Neperervna profesiina osvita: teoriia i praktyka [Continuous professional education: theory and practice], 1-2, 64-69 [in Ukrainian].