ВИКЛАДАННЯ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ МАЙБУТНІМ ПРАЦІВНИКАМ ПРАВООХОРОННИХ ОРГАНІВ НА ОСНОВІ СУЧАСНИХ ТЕХНОЛОГІЙ ЗМІШАНОГО НАВЧАННЯ
DOI:
https://doi.org/10.33989/2226-4051.2022.26.273191Ключові слова:
змішане навчання, англійська мова спеціального призначення, майбутні працівники правоохоронних органів, міждисциплінарність, активний агент, методичне забезпечення, воєнний станАнотація
Стаття присвячена впровадженню технології змішаного навчання у викладання англійської мови спеціального призначення у закладах вищої освіти Міністерства внутрішніх справ України. Проаналізовано особливості використання педагогічної технології в стресових умовах воєнного стану. Підкреслено, що її впровадження сприятиме освоєнню знань із англійської мови на підґрунті міждисциплінарного підходу, формуванню вмінь і навичок активної самостійної та групової роботи.
У статті опрацьовано сучасні передумови використання технології змішаного навчання. Особливу увагу приділено міжнародним центрам вивчення мов, які працюють у сфері впровадження нових технологій формування іншомовної компетентності у здобувачів вищої освіти. Проаналізовано особливості спеціального режиму навчання та розпорядку дня курсантів і офіцерів, їх переваги та недоліки щодо організації навчального процесу.
Запропоновано авторську модель педагогічної технології змішаного навчання англійської мови, у якій чітко визначено завдання для викладачів, кадетів (студентів) і відповідних підрозділів навчального закладу (методичних служб) на підготовчому, початковому, середньому (проміжному), фінальному і контрольному (розміщення виконаної роботи) рівнях змішаного навчання. Автори намагалися зробити модель максимально гнучкою завдяки підтримці навчального процесу різними структурними підрозділами вишу. Центральною ідеєю дослідження є активність і взаємозв’язок усіх учасників освітнього процесу на кожному організаційному рівні моделі. Окрім цього, важливе значення для успішної реалізації моделі має організація міждисциплінарних заходів та актуалізація творчих і наукових напрямів виховної роботи.
Посилання
Blended Learning: 10 Trends. April. (2014). Retrieved from http://www.dreambox.com/ blog/blended-learning-10-trends
Bonk, C. J. & Graham, C. R. (2012). The Handbook of Blended Learning: Global Perspectives, Local Designs. Retrieved from https://books.google.co.id/books?id= 2u2TxK06PwUC&printsec=frontcover&source=gb#v=onepage&q&f=false
Evans, J. C., Yip, H., Chan, K., Armatas, C., & Tse, A. (2020). Blended learning in higher education: professional development in a Hong Kong university. Higher Education Research & Development, 39(4), 643-656.
Impedovo, M. A., Khalid, MD. S., Kinley, K., & Yok, M. C. K. (Eds.). (2022). Blended Learning in Higher Education. Aalborg: Aalborg Universitetsforlag.
King, A. (2016). Blended language learning: Part of the Cambridge Papers in ELT series. Cambridge: Cambridge University Press. Retrieved from https://www.cambridge.org/ us/files/2115/7488/8334/CambridgePapersinELT_BlendedLearning_2016_ONLINE.pdf
Kontseptsiia rozvytku anhliiskoi movy v universytetakh [Concept of development of the English language in universities]. (2019).
Retrieved from https://mon.gov.ua/ua/ news/monstvorilo-koncepciyu-rozvitku-anglijskoyi-v-universitetah-u-dodatkuriven-v1-obovyazkova-umova-vstupu-v2-vipusku-vikladannya-profilnihdisciplin-inozemnoyu-ta-movni-skriningi [in Ukrainian].
Korotun, O. V. (2016). Metodolohichni zasady zmishanoho navchannia v umovakh vyshchoi osvity [Methodological basis of the blended learning in the conditions of higher education]. Informatsiini tekhnolohii v osviti, 3(28), 117-129 [in Ukrainian].
Marsh, D. (2012). Blended Learning: Creating Learning Opportunities for Language Learners. Cambridge: Cambridge University Press.
Oleinikova, H. (2022). Osoblyvosti vykladannia inozemnoi movy u formati zmishanoho navchannia [Peculiarities of teaching foreign languages in the format of blended learning]. Naukovyi visnyk Izmailskoho derzhavnoho humanitarnoho universytetu, 58, 109-119 [in Ukrainian].
Shcherbakova, O. L., & Nikolaieva, Zh. V. (2017). Zmishane navchannia yak forma orhanizatsii navchalnoho protsesu z inozemnoi movy u VNZ [Blended learning as a form of the organization of the educational process of the foreign language in HEE]. Molodyi vchenyi, 4.1(44.1), 69-73 [in Ukrainian].
Wang, Z. (2014). Developing accuracy and fluency in spoken English of Chinese EFL learners. English Language Teaching, 7(2), 2014, 110-118.