МЕТОДИЧНІ ПЕРЕДУМОВИ ПІДГОТОВКИ УЧИТЕЛІВ МУЗИКИ ДО НАВЧАННЯ ШКОЛЯРІВ МИСТЕЦТВА

Автор(и)

  • Yue Ying

DOI:

https://doi.org/10.33989/2226-4051.2022.26.273179

Ключові слова:

майбутній учитель музики, навчання школярів мистецтва, поліхудожність, змістова структура фахової підготовленості

Анотація

Проаналізовано вимоги загальної середньої освіти до навчання учнів мистецтва як детермінанти фахової методичної підготовки майбутнього вчителя музики. Виявлено потенціал досягнень української педагогіки для можливого впровадження в китайську систему музично-педагогічної освіти, яка інтегрується у світовий культурний процес. Сформульовано стрижневу детермінанту успішної професійної діяльності педагога-музиканта в напрямі інтегративного навчання мистецтва учнів – поліхудожня підготовленість, що центрована на музиці з елементарним опануванням інших видів мистецтв. Виокремлено якості вчителя музики, які сприяють успіху в професії: загальнокультурні; музично-професійні (музикантські фахові та музично-педагогічні); особистісні. Уточнено змістову структуру підготовленості педагога-музиканта до навчання учнів мистецтва: художньо-рефлексивний, художньо-емпатійний, мотиваційно-ціннісний, художньо-діяльнісний, художньо-комунікативний компоненти.

Посилання

Buzova, O. D. (2004). Polikhudozhnie vykhovannia yak zasib udoskonalennia muzychnoi pidhotovky maibutnikh vchyteliv muzyky [Polyartistic education as a means of improving future music teacher musical training]. (PhD diss.). Nats. ped. un-t im. M. P. Drahomanova, Kyiv [in Ukrainian].

Dzhou, Yuan. (2017). Istorychni peredumovy ta suchasni tendentsii rozvytku muzychno-pedahohichnoi osvity v KNR [Historical prerequisites and modern trends in the development of music and pedagogical education in the People's Republic of China]. Pedahohika formuvannia tvorchoi osobystosti u vyshchii i zahalnoosvitnii shkolakh, 55(108), 18-23 [in Ukrainian].

Komarovska, O. A. (2014). Khudozhno obdarovana osobystist: sutnist, realii, rozvytok: Monohrafiia [Artistically gifted personality: essence, realities, development: Monograph]. Ivano-Frankivsk [in Ukrainian].

Komarovska, O. A. (2020) Mystetska podiievist osvitnoho seredovyshcha v konteksti khudozhnikh tsinnostei osobystosti [Artistic activity of the educational environment in the context of the artistic values of the individual]. Teoretyko-metodychni problemy vykhovannia ditei ta uchnivskoi molodi, 24, 252-270 [in Ukrainian].

Masol, L.M. (2015). Khudozhno-pedahohichni tekhnolohii v osnovnii shkoli: yednist navchannia i vykhovannia: Metod. posib. [Art-pedagogical technologies in primary school: unity of learning and education: Method. manual]. Kharkiv: Madryd [in Ukrainian].

Ministry of education of the People’s Republic of China: Site. (2023). Retrieved from http://www.moe.gov.cn (in Chinese).

Padalka, H. M. (2008). Pedahohika mystetstva. Teoriia i metodyka vykladannia mystetskykh dystsyplin [Art pedagogy. Theory and teaching methods of artistic disciplines]. Kyiv: Osvita Ukrainy [in Ukrainian].

Rudnytska, O. P. (2005). Pedahohika zahalna ta mystetska [General and artistic pedagogy]. Ternopil: Navch. kn. – Bohdan [in Ukrainian].

Sia, Haoian (2019). Metodyka polikhudozhnoi pidhotovky maibutnikh uchyteliv muzyky u protsesi vyvchennia muzychno-teoretychnykh dystsyplin [Methods of polyartistic training of future music teachers in the process of studying music-theoretical disciplines]. (Ext. abstract of PhD diss.). Nats. ped. un-t im. M. P. Drahomanova, Kyiv [in Ukrainian].

Tovkalo, M. (Ed.). (2016). Nova Ukrainska shkola: Osnovy standartu osvity. Versiia 1.0 [New Ukrainian school: Basics of the standard of education. Version 1.0.]. Lviv [in Ukrainian].

Van, Tiantsi. (2017). Metodyka pidhotovky maibutnikh uchyteliv muzyky do formuvannia osnov spivatskoi kultury uchniv pochatkovoi shkoly [Methods of training future music teachers to form the basics of singing culture of primary school pupils]. (PhD diss.). Kyiv [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-12-25

Як цитувати

Ying, Y. (2022). МЕТОДИЧНІ ПЕРЕДУМОВИ ПІДГОТОВКИ УЧИТЕЛІВ МУЗИКИ ДО НАВЧАННЯ ШКОЛЯРІВ МИСТЕЦТВА. Естетика і етика педагогічної дії, (26), 183–193. https://doi.org/10.33989/2226-4051.2022.26.273179

Номер

Розділ

МИСТЕЦЬКА ОСВІТА: ТЕОРІЯ, ІСТОРІЯ, МЕТОДИКА