«ОРКЕСТРОВИЙ КЛАС» У СИСТЕМІ ОСВІТНІХ КОМПОНЕНТІВ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ ЗДОБУВАЧІВ ДРУГОГО РІВНЯ ВИЩОЇ ОСВІТИ ЗА СПЕЦІАЛЬНІСТЮ «МУЗИЧНЕ МИСТЕЦТВО»
DOI:
https://doi.org/10.33989/2226-4051.2022.26.273175Ключові слова:
оркестр, оркестровий клас, група інструментів, заклад вищої освіти, структурний аналіз, оркестрове виконавствоАнотація
У статті йдеться про особливості ансамблевої гри в групах оркестрових інструментів у складі симфонічного оркестру. Автори статті показують, що в Європі існує низка спеціалізованих навчальних закладів, де виконавці поділяються на оркестрових інструменталістів, камерних виконавців і солістів. Відповідно до цих досить конкретних спеціалізацій пропонується чималий перелік вузькоспеціалізованих занять, бо не кожний оркестрант зможе стати викладачем або солістом-виконавцем. Майбутнім артистам оркестру в окремих групах інструментів варто усвідомити, що для злагодженої гри потрібно глибоко вивчати тембр звуку свого інструменту та його можливості, бути уважним до тембрового забарвлення виконавців, з якими безпосередньо відбувається синхронізація під час гри в оркестрі, та вміння адаптуватися до різних груп інструментів під час спільного соло.
Посилання
Bilous, V. P. (2009). Psykholohichni aspekty formuvannia vykonavskoi khudozhnoi maisternosti: Navch.-metod. posib. [Psychological aspects of the formation of performing artistic skills: Educational and methodological manual]. Kyiv: DAKKiM [in Ukrainian].
Cherkashyna, M., & Kukol, H. (Eds.). (1991). Muzychna kultura Italii ta Frantsii: vid barokko do romantyzmu (problemy styliu ta mizhkulturnykh kontaktiv): Zb. nauk. pr. [Musical culture of Italy and France: from baroque to romanticism (problems of style and intercultural contacts): Collection of scientific works.] Kyiv: Kyiv. derzh. konservatoriia im. P. I. Chaikovskoho [in Ukrainian].
Muzychnyi kaleidoskop: zbirka tvoriv dlia orkestru [Musical kaleidoscope: Collection of works for orchestra]. (2012). Vyp. 1. Kirovohrad: RVV KDPU imeni Volodymyra Vynnychenka [in Ukrainian].
Shadrina-Lychak, O. V. (2011). Beztaktova preliudiia yak reprezentant frantsuzkoho klavesynnoho styliu XVII – pochatku XVIII stolittia: aspekty vykonavskoho prochytannia [Timeless prelude as a representative of the French harpsichord style of the 17th – early 18th centuries: aspects of performance reading]. (PhD diss.). NMAU im. P. I. Chaikovskoho, Kyiv [in Ukrainian].
Shumska, O., Oleshko, V., & Oleshko, T. (Eds.). (2018). Teoriia i metodyka ansamblevoho vykonavstva: Navch.-metod. posib. [Theory and technique of ensemble performance: Educational and methodological manual]. Kharkiv: KhHPA [in Ukrainian].
Shutko, Yu. (2021, August 12 ). Vyrishalnu rol zihrala osoba pedahoha [The personality of the teacher played a decisive role]. Kyivskyi visnyk, p. 10-11 [in Ukrainian].
Tsebrii, I. V. (2019). Klasychne mystetstvo v informatsiinu dobu [Classical art in the information age]. Filosofski obrii, 42, 203-209 [in Ukrainian].
Yermak, I. Yu. (2020). Fleitove vykonavske mystetstvo Zakhidnoi Yevropy XVIII stolittia: rozvytok instrumenta, tekhnika, repertuar [Flute performing art of Western Europe of the 18th century: development of the instrument, technique, repertoire]. Kyiv [in Ukrainian].