КОЛІР У ТЕХНІКАХ ДРУКОВАНОЇ ГРАФІКИ
DOI:
https://doi.org/10.33989/2226-4051.2022.26.273163Ключові слова:
друкована графіка, графічні техніки, колір, засоби виразності, відбиток, лінорит, ксилографія, монотипія, акватинта, «суха голка», «травлений штрих», гравюра на картоніАнотація
У статті проаналізовано потенційні можливості кольору в таких техніках друкованої графіки, як лінорит, ксилографія, монотипія, «суха голка», «травлений штрих», акватинта, гравюра на картоні. Розкрито їх технологічні особливості. З’ясовано, що хоча в кольоровій друкованій графіці колір підпорядкований рисунку, саме він надає композиції більшої виразності, експресії, отже, допомагає донести до глядача творчий задум художника-графіка. Доведено, що в кожній із технік друкованої графіки митець використовує колір із певною метою, адже це дозволяє досягти того чи іншого ефекту для якнайповнішого розкриття ідеї твору.
Посилання
Bogomolnyj, N. Ja. (1978). Tehnika oforta [Etching technique]. Kiev: Vishha shkola [in Ukrainian].
Khrystenko, V. (2007). Tekhniky avtorskoho druku [Author's printing techniques]. Kharkiv: Koloryt [in Ukrainian].
Kulenko, M. (2001). Avtorska nakladna hrafika [Author's overhead graphics]. Kyiv: Vyd-vo KNUBA [in Ukrainian].
Lahutenko, O. (2005). Ukrainska knyzhkova hrafika pershoi tretyny XX stolittia. Stylistychni osoblyvosti khudozhnoi movy: Monohrafiia [Ukrainian book graphics of the first third of the XX century. Stylistic features of artistic language: Monograph]. Kyiv: Politekhnika [in Ukrainian].
Lohvyn, H. N. (1999). Z hlybyn. Hraviury ukrainskykh starodrukiv ХVІ – ХVІІІ st. [From the depths Engravings of Ukrainian old prints of the ХVІ – ХVІІІ centuries]. Kyiv: Dnipro [in Ukrainian].
Pecheniuk, T. (2010). Koloroznavstvo [Color science]. Kyiv: Hrani-T [in Ukrainian].
Viunyk, A. O. (1977). Ekslibrysy ukrainskykh khudozhnykiv [Bookplates of Ukrainian artists]. Kyiv: Mystetstvo [in Ukrainian].