ПРИНЦИПИ ПРОФЕСІЙНОГО РОЗВИТКУ ЯК РЕГУЛЯТИВНІ НОРМИ ПРАКТИЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ПЕДАГОГА

Автор(и)

  • H. Tovkanets

DOI:

https://doi.org/10.33989/2226-4051.2022.26.273101

Ключові слова:

професійний розвиток, особистісний розвиток, педагог, принципи

Анотація

У статті обгрунтовано принципи професійного розвитку як  регулятивні норми практичної діяльності педагога. Наголошено, що принципи завжди відображають залежності між об’єктивними закономірностями навчального процесу та цілями освітнього процесу, це методологічний вираз законів пізнання і закономірностей, знання про цілі, сутність, зміст, структуру навчання (освіти), що виражене у формі, яка дозволяє використовувати їх як регулятивні норми педагогічної практики. Схарактеризовано такі принципи професійного розвитку педагогів: безперервності, диверсифікації, синергетичний принцип, принципи партисипативності, рефлексивного управління професійною підготовкою та ін. Визначено, що професійний розвиток педагога є шляхом і засобом творчого зростання особистості, конструктивного подолання ситуацій соціальної та професійної життєвої кризи. Специфіка професійного розвитку педагога полягає у формуванні індивідуальної свідомості, духовно-моральних цінностей, розвитку художньо-творчого потенціалу особистості тощо.

Посилання

Kremen, V. H., & Ilin, V. V. (2012). Synerhetyka v osviti: kontekst liudynotsentryzmu: Monohrafiia [Synergetics in education: the context of human-centeredness: a Monograph]. Kyiv: Pedahohichna dumka [in Ukrainian].

Kurinnyi, O. V., & Lukianova, Yu. M. (2022). Osnovni pryntsypy ta osoblyvosti zmistu osvity doroslykh [Basic principles and features of the content of adult education]. Retrieved from http://repo.snau.edu.ua/xmlui/handle/123456789/ 2760 locale-attribute=ru [in Ukrainian].

Lukianova, L. (2022). Osvita doroslykh u konteksti suchasnoi osvitnoi paradyhmy [Basic principles and features of the content of adult education]. Retrieved from http://www.uaod.org.ua/data/PRO_OSVITU_DOROSLYH/OD_suchasna paradygma. PDF [in Ukrainian].

Nychkalo, N. H. (2016). Metodolohichna kultura u naukovomu zrostanni pedahoha-doslidnyka. In Suchasni informatsiini tekhnolohii ta innovatsiini metodyky navchannia v pidhotovtsi fakhivtsiv: metodolohiia, teoriia, dosvid, problemy. (Vol. 44, p. 22-29). Retrieved from https://vspu.net/sit/index.php/sit/article/view/3074/2501[in Ukrainian].

Parpan, U. M. (2018). Providni pryntsypy rozvytku suchasnoi vyshchoi osvity Ukrainy v konteksti yevrointehratsii [Leading principles of the development of modern higher education in Ukraine in the context of European integration]. Lex Portus,1, 62-73.

Pro osvitu: Zakon Ukrainy [On Education: Law of Ukraine]. (2017). Retrieved from https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19#Text [in Ukrainian].

Siryi, Ye. V. (2022). Innovatsiinyi rozvytok osvity v Ukraini: rozghortannia problemy ta zasadnytski oriientyry [Innovative development of education in Ukraine: development of the problem and fundamental guidelines]. Retrieved from www.socd.univ.kiev.ua/ sites/default/ files/library/ aktprob.11.65.pdf [in Ukrainian].

Tovkanets, H. (2021,13 May). Synerhetychni pryntsypy pedahohiky vyshchoi shkoly [Synergistic principles of higher school pedagogy.]. In Bidiuk, N. M. (Ed.).

Rozvytok porivnialnoi profesiinoi pedahohiky u konteksti hlobalizatsiinykh ta intehratsiinykh protsesiv: materialy tez dop. Kh mizhnar. nauk.-metodol. Internet-seminaru (s. 20-21). Kyiv, Khmelnytskyi [in Ukrainian].

Voievutko, N. Yu. (2022). Suchasni tendentsii modernizatsii profesiinoi pidhotovky vchyteliv v Ukraini [Modern trends in the modernization of professional training of teachers in Ukraine]. Retrieved from http://seanewdim.com/uploads/ 3/2/1/3/32 13611/ voye vutko.n._ yu.current_trendsof_modernization_of_teacher_training_in_ukraine. pdf. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-12-25

Як цитувати

Tovkanets, H. (2022). ПРИНЦИПИ ПРОФЕСІЙНОГО РОЗВИТКУ ЯК РЕГУЛЯТИВНІ НОРМИ ПРАКТИЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ПЕДАГОГА. Естетика і етика педагогічної дії, (26), 85–93. https://doi.org/10.33989/2226-4051.2022.26.273101

Номер

Розділ

ФІЛОСОФІЯ І ПСИХОЛОГІЯ ПЕДАГОГІЧНОЇ ДІЇ