ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІОНАЛІЗМУ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ОБРАЗОТВОРЧОГО МИСТЕЦТВА В КУЛЬТУРНО-ОСВІТНЬОМУ ПРОСТОРІ ВИПУСКОВОЇ КАФЕДРИ

Автор(и)

  • T. Saienko
  • T. Batiievska
  • Yu. Mokhirieva

DOI:

https://doi.org/10.33989/2226-4051.2022.25.256665

Ключові слова:

культурно-освітній простір, педагогічний університет, випускова кафедра, майбутні вчителі образотворчого мистецтва, професіоналізм, формування, педагогічні умови

Анотація

Статтю присвячено проблемам професійної підготовки майбутніх учителів образотворчого мистецтва в культурно-освітньому просторі випускової кафедри педагогічного університету. Висвітлено різні підходи до визначення понять «професіоналізм майбутніх учителів образотворчого мистецтва», «культурно-освітній простір педагогічного університету», «культурно-освітній простір випускової кафедри».

Визначено та схарактеризовано педагогічні умови формування професіоналізму майбутніх учителів образотворчого мистецтва в культурно-освітньому просторі випускової кафедри. Такими умовами є: відповідність базової освіти викладачів профілю випускової кафедри; організація художньо-творчої діяльності викладачів випускової кафедри та мотивація до неї студентів; наукова діяльність викладачів випускової кафедри та залучення студентів до науково-дослідницької та інноваційної діяльності.

Доведено, що викладацька, наукова та художньо-творча діяльність викладачів кафедри образотворчого мистецтва Полтавського національного педагогічного університету імені В. Г. Короленка є основою культурно-освітнього простору випускової кафедри, здійснюється на рівні вимог сучасної вищої освіти і дозволяє належно здійснювати професійну підготовку фахівців за освітньо-професійною програмою «Середня освіта (Образотворче мистецтво)».

Подальшої дослідницької уваги потребує висвітлення питання професійного становлення молодих учителів образотворчого мистецтва в сучасному культурно-освітньому просторі.

Посилання

Kunch, Z. (2007). Universalnyi slovnyk ukrainskoi movy [Universal dictionary of the Ukrainian language]. Ternopil: Navchalna knyha – Bohdan [in Ukrainian].

Saienko, T. V., Chornoshchokov, A. Ye., & Muzhykova, I. M. (2018). Kafedra obrazotvorchoho mystetstva. In N. V., Sulaieva, O. A., Hnizdilova, N. M. Manzhelii, et al. (Eds.), Psykholoho-pedahohichnyi fakultet PNPU imeni V. H. Korolenka: Monohrafiia [Psychological and pedagogical faculty of PNPU] (p. 240-271). Poltava: ASMI [in Ukrainian].

Smolynska, O Ye. (2015). Teoretyko-metodolohichni zasady orhanizatsii kulturnoosvitnoho prostoru pedahohichnykh universytetiv Ukrainy [Theoretical and methodological principles of cultural and educational space of pedagogical universities organization in Ukraine]. (Doct. diss.). Drohobych [in Ukrainian].

Sukhomlynskyi, V. O. (2002). Yty vpered! [Go forward!]. Ridna shkola, 5 (868), 11-16 [in Ukrainian].

Zubrytska, M., Babalyk, N., & Rybchynska, Z. (Comp.). (2002). Ideia Universytetu: antolohiia [The idea of the University: an anthology]. Lviv: Litopys [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-05-12

Як цитувати

Saienko, T., Batiievska, T., & Mokhirieva, Y. (2022). ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІОНАЛІЗМУ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ОБРАЗОТВОРЧОГО МИСТЕЦТВА В КУЛЬТУРНО-ОСВІТНЬОМУ ПРОСТОРІ ВИПУСКОВОЇ КАФЕДРИ. Естетика і етика педагогічної дії, (25), 159–169. https://doi.org/10.33989/2226-4051.2022.25.256665

Номер

Розділ

МИСТЕЦЬКА ОСВІТА: ТЕОРІЯ, ІСТОРІЯ, МЕТОДИКА