ІННОВАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ ВИКЛАДАННЯ КУРСУ «ПЕДАГОГІКА ПОЧАТКОВОЇ ОСВІТИ» У СВІТЛІ КОНЦЕПТУАЛЬНИХ ІДЕЙ НОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ
DOI:
https://doi.org/10.33989/2226-4051.2021.24.255936Ключові слова:
інноваційні технології, Нова українська школа, навчальна дисципліна «Педагогіка початкової освіти», особистісно-орієнтований підхід, інтерактивні методи, проєктна технологія, естетотерапіяАнотація
У статті висвітлено теоретико-методичні особливості впровадження інноваційних особистісно-орієнтовних технологій у процесі викладання навчальної дисципліни «Педагогіка початкової освіти» для майбутніх учителів початкових класів. Висвітлено досвід використання інтерактивних, проблемних, естетотерапевтичних технологій на лекційних і практичних заняттях, враховуючи реалізацію концептуальних ідей Нової української школи (педагогіка партнерства, орієнтація на особистість, умотивований учитель, виховання на цінностях тощо). Акцентовано увагу на розвитку професійної мотивації здобувачів освіти шляхом залучення їх до інтерактивної взаємодії, виконання навчальних проєктів, індивідуально-творчих завдань, естетотерапевтичної діяльності тощо.
Посилання
Aliksiichuk, O., & Fedorchuk, V. (2009). Proektna diialnist studentiv u protsesi opanuvannia navchalnoi dystsypliny “Shkilnyi kurs svitovoi khudozhnoi kultury ta metodyka yoho vykladannia” [Project activity of students in the process of mastering the discipline "School course of world art culture and methods of its teaching"]. Kamianets-Podilskyi: Vydavets Zvoleiko D. H. [in Ukrainian].
Bibik, N. M (Ed.). (2017). Nova ukrainska shkola: poradnyk dlia vchytelia [New Ukrainian school: a guide for teachers]. Kyiv: Vydavnychyi dim “Pleiady” [in Ukrainian].
Fedii, O. A. (2007). Estetoterapiia [Aesthetic therapy]. Kyiv: Tsentr navchalnoi literatury [in Ukrainian].
Kindrat, I. (2018). Tekhnolohiia Mind Mapping: dzherela, kontseptualni zasady, terminolohiia [Mind Mapping technology: sources, conceptual principles, terminology]. Vykhovatel-metodyst doshkilnoho zakladu, 4, 16-22 [in Ukrainian].
Melashenko, K. M. (2006). Tekhnolohiia proektnoho navchannia [Project learning technology]. Zavuch, 13(271), 12-14 [in Ukrainian].
Nova ukrainska shkola [New Ukrainian school]. Retrieved from http://nus.org.ua [in Ukrainian].
Ratovska, S. V. (2010). Pidhotovka maibutnoho vchytelia pochatkovoi shkoly do orhanizatsii hrupovoi navchalnoi diialnosti uchniv [Preparation of the future primary school teacher for the organization of group educational activities of students]. (Ext. abstract of PhD diss.). Krymskyi humanitarnyi universytet, Yalta [in Ukrainian].
Rodzhers, K., & Freynberg, Dzh. (2002). Svoboda uchitsya [Freedom to learn]. Moscow: Smyisl [in Russian].
Shcherbatiuk, V. S. (2017). Metodyka zastosuvannia proektnykh tekhnolohii iz literaturoznavchykh dystsyplin u VNZ [Methods of application of design technologies in literary disciplines in universities]. Molodyi vchenyi, 6.1(46.1), 114-117 [in Ukrainian].