ПРОФЕСІЙНА ЕТИКА ВЧИТЕЛЯ ІНКЛЮЗИВНОГО ОСВІТНЬОГО ЗАКЛАДУ

Автор(и)

  • N. Matveieva

DOI:

https://doi.org/10.33989/2226-4051.2021.24.255909

Ключові слова:

комунікація, стиль спілкування, етика, естетика, педагогічна дія, професіоналізм, імідж

Анотація

У статті розкрито значення професійної етики педагога у спілкуванні з учнями з особливими освітніми потребами. Наголошено на складових педагогічної майстерності як важливому чиннику підвищення ефективності виховного впливу на учнів та створення комфортних умов навчання, виховання й розвитку особистості. Виокремлено складники етики та естетики педагогічної дії, показники та критерії професійної етики вчителя у процесі комунікації зі школярами з порушенням розвитку. Встановлено чинники появи труднощів у навчанні, спілкуванні та соціалізації даної категорії учнів. Акцентовано увагу на помилках і прогалинах у професійній діяльності педагога. Визначено найбільш ефективні шляхи підвищення ефективності включення осіб з особливими освітніми потребами в навчання у масові школи.

Посилання

Bekh, I. D. (2011). Ya yak dzherelo dukhovnoho samorozvytku osobystosti [I am a source of spiritual self-development of the individual]. Pedahohika i psykholohiia, 3(72), 5-16 [in Ukrainian].

Huba, N., & Hladkykh, Zh. (2018). Teoretychnyi analiz psykholohichnykh chynnykiv, yaki vplyvaiut na formuvannia tolerantnosti [Theoretical analysis of psychological factors influencing the formation of tolerance]. Psykholohichni perspektyvy, 32, 97-108 [in Ukrainian].

Kolupaieva, A. A. (2009). Inkliuzyvna osvita: realii ta perspektyvy [Inclusive education: realities and prospects]: Monohrafiia. Kyiv [in Ukrainian].

Mateichuk, S. (2021). Rol spilkuvannia u navchanni ditei z osoblyvymy potrebamy [The role of communication in teaching children with special needs]. Retrieved from https://vseosvita.ua/library/rol-spilkuvanna-u-navcanni-ditej-z-osoblivimi-potrebami-498868.html [in Ukrainian].

Molchanova, A. O. (2013). Tolerantnist yak tsinnisna osnova profesiinoi diialnosti pedahoha [Tolerance as a value basis of professional activity of a teacher]: Posibnyk. Kyiv: Instytut pedahohichnoi osvity i osvity doroslykh NAPN Ukrainy. Retrieved from https://core.ac.uk/download/pdf/154284141.pdf [in Ukrainian].

Nova ukrainska shkola: kontseptualni zasady reformuvannia serednoi shkoly [New Ukrainian school: conceptual principles of secondary school reform]. Retrieved from https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/nova-ukrainska-shkola-compressed.pdf [in Ukrainian].

Syshchyk, A. (2013). Poniattia “tolerantnist” v naukovii literaturi [The concept of "tolerance" in the scientific literature]. Dukhovnist osobystosti: metodolohiia, teoriia i praktyka [Spirituality of personality: methodology, theory and practice], 5 (58), 165-174 [in Ukrainian].

Yezhova, T. Ye. (2021). Orhanizatsiino-pedahohichni umovy stvorennia tolerantnoho osvitnoho seredovyshcha inkliuzyvnoi shkoly [Organizational and pedagogical conditions for creating a tolerant educational environment of an inclusive school]. Aktualni problemy navchannia ta vykhovannia liudei z osoblyvymy potrebamy [Current issues of education and upbringing of people with special needs]. Retrieved from http://ap.uu.edu.ua/article/74 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-12-26

Як цитувати

Matveieva, N. (2021). ПРОФЕСІЙНА ЕТИКА ВЧИТЕЛЯ ІНКЛЮЗИВНОГО ОСВІТНЬОГО ЗАКЛАДУ. Естетика і етика педагогічної дії, (24), 122–132. https://doi.org/10.33989/2226-4051.2021.24.255909

Номер

Розділ

ПЕДАГОГІЧНА ЕСТЕТИКА ТА ЕТИКА