ЕРГОНОМІКА РОЗВИВАЛЬНОГО СЕРЕДОВИЩА ОСВІТНЬОЇ УСТАНОВИ: УМОВИ ФОРМУВАННЯ

Автор(и)

  • O. Tovkanets

DOI:

https://doi.org/10.33989/2226-4051.2021.23.238287

Ключові слова:

освітнє середовище, ергономічні умови, розвиток особистості

Анотація

У статті розкрито проблему середовища розвитку дитини як комплексу матеріально-технічних, санітарно-гігієнічних, ергономічних, естетичних, психолого-педагогічних умов, що забезпечують організацію життя дітей і дорослих в освітньому закладі. Підкреслено важливість впливу ергономічних характеристик освітнього середовища на комфорт­ність психологічного клімату, що склався в класі / групі; домінування орієнтованого на дитину способу дитячо-дорослої комунікації; спрямова­ність на встановлення дружніх стосунків між дітьми; реальної допомоги педагога у вирішенні конфліктів і наданні емоційної підтримки; стимулю­вання горизонтального спілкування учнів; створення умов для активного обговорення дітьми проблем, що їх хвилюють і висловлення розгорнутого судження; підтримку дисципліни; введення нових предметних понять з опорою на проєктно-дослідний досвід; відкритість до дискусій тощо.

Посилання

Asherov, A. T., Kovalenko, O. E., & Sazhko, H. I. (2006). Metody i modeli formuvannia erhonomichnykh znan ta umin u maibutnikh inzheneriv-pedahohiv [Methods and models for the formation of ergonomic knowledge and intelligence in the case of maybout engineers-pedagogues]. Kharkiv: UIPA [іn Ukrainian].

Ergonomics 101 Table of Contents. Retrieved from https://ergo-plus.com/ergonomics-definition-domains-applications.

Honcharenko, S. U. (1997). Ukrainskyi pedahohichnyi slovnyk [Ukrainian pedagogical vocabulary]. Kyiv: Lybid [іn Ukrainian].

Iaroshynska O. O. (2016). Pryntsypy proektuvannia osvitnoho seredovyshcha profesiinoi pidhotovky maibutnikh uchyteliv pochatkovoi shkoly [Principles for the design of the educational middle of the professional training of the maybutny teachers of the pochatkovo school]. Retrieved from https://pedagogy.bdpu.org/wp-content/uploads/2016/10/53.pdf [іn Ukrainian].

Karapuzova, N. D., Zimnytsia, Ye. A., & Pomohaibo, V. M. (2012). Osnovy pedahohichnoi erhonomiky: Navch. posibnyk [Fundamentals of pedagogical ergonomics: Navch. posibnik.]. Kyiv: Akademvydav [іn Ukrainian].

Okulova, L. P., & Kulikov, N. M. (2014). Jergonomicheskie trebovanija pedagogicheskogo proektirovanija obrazovatelnogo processa [Ergonomic requirements of pedagogical design of the educational process]. Sovremennye problemy nauki i obrazovanija, 6. Retrieved from https://www.science-education.ru/ru/article/view?id=16557 [іn Russian].

Skydan, S. O. (1999). Erhonomichni osnovy navchalnoho protsesu u vyshchii shkoli [Ergonomic fundamentals of the initial process at other schools]. (Ext. abstract of PhD diss). Kyiv: Natsionalnyi pedahohichnyi universytet im. M. P. Drahomanova [іn Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-08-04

Як цитувати

Tovkanets, O. (2021). ЕРГОНОМІКА РОЗВИВАЛЬНОГО СЕРЕДОВИЩА ОСВІТНЬОЇ УСТАНОВИ: УМОВИ ФОРМУВАННЯ. Естетика і етика педагогічної дії, (23), 241–248. https://doi.org/10.33989/2226-4051.2021.23.238287

Номер

Розділ

ІННОВАЦІЇ У МИСТЕЦЬКІЙ І ПЕДАГОГІЧНІЙ ОСВІТІ