СУЧАСНІ ТЕНДЕНЦІЇ ПІДГОТОВКИ ВЧИТЕЛЯ В УКРАЇНСЬКОМУ ЗАРУБІЖЖІ

Автор(и)

  • S. Romaniuk

DOI:

https://doi.org/10.33989/2226-4051.2021.23.238280

Ключові слова:

модернізація системи педагогічної освіти в Україні, зарубіжний досвід підготовки педагогічних кадрів, діяльність університетів Канади у підготовці вчителів для українського шкільництва в діаспорі, громадські організації канадських українців

Анотація

У статті аналізуються модернізаційні процеси в сучасній системі освіти України, насамперед у формуванні її педагогічного потенціалу. Обґрунтовано доцільність використання в цій сфері досягнень зарубіжних держав, у яких проживають українці. Доведено, що найбільш вагомий досвід у підготовці педагогічних кадрів для системи українського шкільництва в діаспорі напрацьовано в Канаді. Тут її здійснюють університети і університетські коледжі. Проаналізовано особливості підготовки вчителів українознавчих дисциплін у Альбертському, Саскачеванському й Торонтському університетах та забезпечення їх подальшого професійного зростання громадськими організаціями канадських українців. Виокремлено ті ідеї зарубіжного досвіду, які доцільно творчо впроваджувати в діяльність закладів вищої педагогічної освіти в Українській державі.

Посилання

Course listings. (2002). In University of Alberta, Calendar 2002-2003. (pp. 421-592). Edmonton.

Course listings. (2003). In University of Alberta, Calendar 2003-2004. (pp. 405-631). Edmonton.

Laienz, D. (1997). Systema profesiinoi pidhotovky vchyteliv u Kanadi [Teacher training system in Canada]. Osvita i upravlinnia, 1(4), 163-168 [in Ukrainian].

Romaniuk, S. Z. (2015). Rozvytok ridnomovnoi osvity ukraintsiv u zakhidnii diaspori (XX – pochatok XXI stolittia)[Development of native language education of Ukrainians in the Western Diaspora (XX – early XXI century)]: Monohrafiia. Chernivtsi: Chernivetskyi natsionalnyi universytet [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-08-04

Як цитувати

Romaniuk, S. (2021). СУЧАСНІ ТЕНДЕНЦІЇ ПІДГОТОВКИ ВЧИТЕЛЯ В УКРАЇНСЬКОМУ ЗАРУБІЖЖІ. Естетика і етика педагогічної дії, (23), 195–210. https://doi.org/10.33989/2226-4051.2021.23.238280

Номер

Розділ

ІННОВАЦІЇ У МИСТЕЦЬКІЙ І ПЕДАГОГІЧНІЙ ОСВІТІ