АРТ-ТЕРАПЕВТИЧНІ МЕТОДИ В РОБОТІ ВЧИТЕЛЯ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА

Автор(и)

  • V. Burnazova
  • O. Kostievych

DOI:

https://doi.org/10.33989/2226-4051.2020.22.222003

Ключові слова:

терапія мистецтвом, арт-терапія, молодший шкільний вік, оздоровчо-розвивальний потенціал, психофізичне здоров’я молодших школярів

Анотація

У статті досліджується проблема поліпшення психофізичного здоров’я учнів початкової школи; розвитку їх музикальності за допомогою поєднання зорових, слухових, тактильних і рухових відчуттів у процесі музикування; удосконалення мовлення, координації рухів, дрібної моторики рук, емоційно-чуттєвої сфери. Проаналізовано роль та особливості використання арт-терапевтичних методів у роботі вчителя музичного мистецтва / мистецтва з метою створення комфортного середовища для формування всебічно розвиненої особистості учнів початкової школи. Використано досвід фахівця-практика ЗЗСО № 52 м. Маріуполя, яка впродовж багатьох років успішно впроваджує арт-терапевтичні педагогічні технології на уроках музичного мистецтва / мистецтва та позакласних заняттях.

Посилання

Vlasyuk, M. (2008). Art therapy: art treatment [Art-terapiia: likuvannia mystetstvom. Vidkrytyi urok: rozrobky, tekhnolohii, dosvid]. Open lesson: developments, technologies, 7/8, 90 [in Ukrainian].

Derkach, O. (2010). Art therapy to help the school [Art-terapiia na dopomohu shkoli. Mystetstvo ta osvit]. Art and Education, 2, p. 25-28 [in Ukrainian].

Inclusive education [Inkliuzyvne navchannia]. URL: https://cutt.ly/AhjlpQe [in Ukrainian].

Malashevska, IA (2017). Theory and practice of teaching music to children of preschool and primary school age with the use of music therapy [Teoriia i praktyka navchannia muzyky ditei doshkilnoho ta molodshoho shkilnoho viku z vykorystanniam muzykoterapii]. (Dis. dock. ped. Science). MP Drahomanov National Pedagogical University. Kiev. [in Ukrainian].

Koval, L. V., Kompanets, N. M., Kvitka, N. O., Lapin, A. V., Lutsenko, I. .V. (2017). Educational and methodical set: “A special child in an inclusive educational institution” [Navchalno-metodychnyi komplekt: «Osoblyva dytyna v inkliuzyvnomu navchalnomu zakladi»]. Kyiv. Retrieved from https://cutt.ly/FhjkN0K. [in Ukrainian].

Sukhomlinsky, V. (1977). Selected works [Vybrani tvory] (Vol. 5). Kyiv: Rad. shkola [in Ukrainian].

Fedii, O. A. (2012). Estetoterapiia. (2-he vyd., pererob. ta dop.). Kyiv: Tsentr uchbovoi literatury [in Ukrainian].

Fedii, O. A., Miroshnichenko, T. V., Kulimova, Yu. H. (2017). Profesiina pidhotovka pedahohiv pochatkovoi shkoly do vykorystannia estetoterapii: teoriia i praktyka [Professional training of pedagogues in the pochatkovo school before victorian aesthetotherapy: theory and practice]. Poltava: ASMI [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-12-27

Як цитувати

Burnazova, V., & Kostievych, O. (2020). АРТ-ТЕРАПЕВТИЧНІ МЕТОДИ В РОБОТІ ВЧИТЕЛЯ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА. Естетика і етика педагогічної дії, (22), 108–118. https://doi.org/10.33989/2226-4051.2020.22.222003

Номер

Розділ

МИСТЕЦЬКА ОСВІТА: ТЕОРІЯ, ІСТОРІЯ, МЕТОДИКА