ВИКОРИСТАННЯ ПРИЙОМІВ ПОЗИТИВНОЇ ПСИХОЛОГІЇ У ВИВЧЕННІ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ

Автор(и)

  • Valentyn Pomohaibo
  • Andrii Pomohaibo

DOI:

https://doi.org/10.33989/2226-4051.2020.21.218115

Ключові слова:

позитивна психологія, вивчення іноземної мови, позитивні емоції, спроможність, стан потоку, сильний характер, мотивація, мовна тривожність, персоналізоване навчання

Анотація

У статті здійснено аналіз можливості застосування закономірностей позитивної психології у сфері вивчення іноземної мови. Визначено такі ключові напрямки досліджень із позитивної психології у сфері оволодіння іноземною мовою: від негативних до позитивних емоцій, від нездатності до спроможності, від стихійної діяльності до діяльності у стані потоку, від примітивних до конструктивних моделей позитивної психології. Систематизовано психологічні засади успішного оволодіння іноземною мовою: опертя на позитивні емоції; культивування моделі сильного характеру задля подолання тривожності; актуалізація стану потоку, який полягає у відчутті людиною надзвичайної радості, свободи, задоволення, майстерності під час повного занурення у свою діяльність. Доведено, що важливою умовою успішного оволодіння іноземною мовою є персоналізація навчання, а також застосування конструктивних моделей позитивної психології, зокрема PERMA (M. Seligman) і EMPATHICS (R. Oxford).

Посилання

Agudo, J. D. D. M. (ed.) (2018). Emotions in second language teaching: Theory, research and teacher education. Switzerland: Springer.

Asbury, K., & Plomin, R. (2014). G is for genes: the impact of genetics on education and achievement. USA-UK: John Wiley & Sons, Inc.

Csikszentmihalyi, M. (1990). Flow: The psychology of optimal experience. New York: Harper and Row.

Czimmermann, E., & Piniel, K. (2016). Advanced language learners’ experiences of flow in the Hungarian EFL classroom. In P. D. MacIntyre, T. Gregersen, & S. Mercer (Eds.), Positive psychology in SLA. (p. 193-214). Bristol: Multilingual Matters.

Dewaele, J.-M., Chen, X., Padilla, A. M. & Lake J. (2019a). The Flowering of Positive Psychology in Foreign Language Teaching and Acquisition Research. Front. Psychol, 10, 2128. doi: 10.3389/fpsyg.2019.02128.

Dewaele, J.-M., Franco Magdalena, A., & Saito, K. (2019b). The effect of perception of teacher characteristics on Spanish EFL learners’ anxiety and enjoyment. Modern Language Journal, 103(2), 412-427. doi: 10.1111/modl.12555.

Dewaele, J. M., & MacIntyre, P. D. (2014). The two faces of Janus? Anxiety and enjoyment in the foreign language classroom. Studies in Second Language Learning and Teaching, 4(2), 237-274. doi: 10.14746/ssllt.2014.4.2.5.

Dewaele, J.-M., & MacIntyre, P. D. (2019). Flow in the Spanish Foreign Language Classroom. Research Gate. Retrieved from www.researchgate.net/publication/331546936_Flow_in_the_Spanish_Foreign_Language_Classroom.

Dewaele, J.-M., Witney, J., Saito, K., & Dewaele, L. (2018). Foreign language enjoyment and anxiety in the FL classroom: The effect of teacher and learner variables. Language Teaching Research, 22, 676-697. doi: 10.1177/1362168817692161

Dörnyei, Z. (2005). The psychology of the language learner: Individual differences in second language acquisition. London: Routledge.

Egbert, J. (2003). A study of flow theory in the foreign language classroom. Modern Language Journal, 87(4), 499-518. doi: 10.1111/1540-4781.00204.

Fredrickson, B. L. (2001). The role of positive emotions in positive psychology: The broaden-and-build theory of positive emotions. American Psychologist, 56(3), 218-226. doi: 10.1037/0003-066X.56.3.218.

Fredrickson, B. L. (2003). The value of positive emotions: The emerging science of positive psychology looks into why it’s good to feel good. American Scientist, 91(4), 330-335. doi: 10.1511/2003.4.330.

Helgesen, M. (2016). Happiness in ESL/EFL: Bringing positive psychology to the classroom. In P. D. MacIntyre, T. Gregersen, & S. Mercer (Eds.), Positive psychology in SLA. (p. 305-323). Bristol: Multilingual Matters.

Hiver, P. (2016). The triumph over experience: Hope and hardiness in novice l2 teachers. In P. D. MacIntyre, T. Gregersen, & S. Mercer (Eds.). Positive psychology in SLA. (p.168-192). Bristol: Multilingual Matters.

Horwitz, E., Horwitz, M., & Cope, J. (1986). Foreign language classroom anxiety. The Modern Language Journal, 70(2), 125-132. doi: 10.1111/j.1540-4781.1986.tb05256.x.

Ibrahim, Z. (2016). Affect in directed motivational currents: Positive emotionality in long-term L2 engagement. In P. D. MacIntyre, T. Gregersen, & S. Mercer (Eds.). Positive psychology in SLA. (p. 258-281). Bristol: Multilingual Matters.

Lazarus, R. S. (2003a). Does the positive psychology movement have legs? Psychological Inquiry, 14(2), 93-109. doi: 10.1207/S15327965PLI1402_02.

Lazarus, R. S. (2003b). The Lazarus manifesto for positive psychology and psychology in general. Psychological Inquiry, 14(2), 173-189. doi: 10.1207/S15327965PLI1402_04.

MacIntyre, P., & Gregersen, T. (2012). Emotions that facilitate language learning: The positive-broadening power of the imagination. Studies in Second Language Learning and Teaching, 2(2), 193-213. doi: 10.14746/ssllt.2012.2.2.4.

MacIntyre, P. D., Gregersen, T., & Abel, E. (2015). The courage to be a language learner. Humanizing Language Teaching, 17(4). Retrieved from www.hltmag.co.uk/aug15/mart03.htm.

MacIntyre, P. D., Gregersen, T., & Mercer, S. (2019). Setting an agenda for positive psychology in SLA: Theory, practice, and research. Modern Language Journal, 103(1), 262-274. doi: 10.1111/modl.12544.

Maslow, A. H. (1954). Motivation and personality. New York: Harper and Row.

Mercer, S., & Kostoulas, A. (eds.) (2018). Language Teacher Psychology. Bristol: Multilingual Matters.

Oxford, R. L. (2016). Toward a psychology of well-being for language learners: The “EMPATHICS vision. In P. D. MacIntyre, T. Gregersen, & S. Mercer (Eds.). Positive psychology in SLA. (p. 10-88). Bristol: Multilingual Matters.

Oxford, R. L., & Cuellar, L. (2014). Positive psychology in cross-cultural narratives: Mexican students discover themselves while learning Chinese. Studies in Second Language Learning and Teaching, 4(2), 173-203. doi: 10.14746/ssllt.2014.4.2.3.

Peterson, Ch., & Seligman, M. E. P. (2004). Character strengths and virtues: a handbook and classification. New York: Oxford University Press.

Positive Psychology Center. (2019). Retrieved from ppc.sas.upenn.edu/

Seligman, M. E. P. (1998). Learned Optimism. New York: Pocket Books (Simon and Schuster).

Seligman, M. E. P. (2011). Flourish: A visionary new understanding of happiness and well-being. New York: Atria Books.

Seligman, M. E. P., & Csikszentmihalyi, M. (2000). Positive psychology: An introduction. American Psychologist, 55(1), 5-14. doi: 10.1037/0003-066X.55.1.5.

VIA Institute on Character. (2019). The 24 Character Strengths. Retrieved from www.viacharacter.org/character-strengths.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-08-31

Номер

Розділ

ІННОВАЦІЇ У МИСТЕЦЬКІЙ І ПЕДАГОГІЧНІЙ ОСВІТІ