ДРАМАТИЧНА ТВОРЧІСТЬ ЯК ЗАСІБ НАВЧАННЯ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ СТВОРЮВАТИ ДИДАКТИЧНУ ІГРОВУ РЕАЛЬНІСТЬ

Автор(и)

  • Maria Leshchenko
  • Liliana Khimchuk

DOI:

https://doi.org/10.33989/2226-4051.2020.21.218093

Ключові слова:

майбутні вчителі, початкові класи, навчання, дидактична ігрова реальність, драматична гра, принципи, уміння

Анотація

У статті актуалізовано проблему формування в майбутніх учителів початкових класів умінь використовувати ігри в навчальній діяльності. З’ясовано сутність поняття «драматична гра» як синонімічної категорії «драматична творчість». Обґрунтовано використання драматичної гри як засобу створення дидактичної ігрової реальності. Схарактеризовано види драматичної гри: пантомімічно-описове відтворення тексту, словесно-пантомімічне відтворення тексту, інсценізація літературних творів і придуманих учнями сюжетів, імпровізаційна драматизація. Визначено принципи, які мають бути покладені в основу навчання майбутніх учителів початкових класів створювати дидактичну ігрову реальність засобами драматичної гри, що сприяє розвитку когнітивних, креативних, комунікативних та колаборативних умінь.

Посилання

Armstrong, T.(1999).7 (Seven) Kinds of Smart: Identifying and Developing Your Multiple Intelligences. New York: Plume.

Bykov, V, & Leshchenko, M. (2016). Digital humanistic pedagogy: relevant problems of scientificresearch in the field of using ict in education. Information Technologies and Learning Tools, 53(3), 1-17.

Gamification and the future of education World Government Summit. (2016). Retrieved from https://www.worldgovernmentsummit.org/api/publications/document?id=2b0d6ac4-e97c-6578-b2f8-ff0000a7ddb6

Gardner, H. (1983). Frames of Mind: The Theory of Multiple Intelligences. New York: Basic Books.

Gee, J. P. (2008). Learning and Games. In K. Salen (Ed.). The Ecology of Games: Connecting Youth, Games, and Learning. (pp. 21-40). Cambridge: The MIT Press. doi:10.1162/dmal.9780262693646.021.

Hod, B. (2015). Dytiachi ihry (vid Antychnosti do pochatku rannnomodernoho chasu) [Children's games (from antiquity to the beginning of early modern times)]. Poltava: PNPU imeni V. H. Korolenka [in Ukrainian].

Hrynko, V. O. (2020). Tsyfrovi osvitni tekhnolohii u navchanni maibutnikh uchyteliv pochatkovoi shkoly: teoretyko-metodychnyi aspekt proiektuvannia [Digital educational technologies in teaching future primary school teachers: theoretical and methodological aspect of design]. Sloviansk: Vyd-vo B. I. Matorina [in Ukrainian].

Hrynova, M. (2017). Samorehuliatsiia [Self-regulation]. Poltava: ASMI [in Ukrainian].

Kolomiiets, A. M., & Fushtei, I. A. (2002). Vchyteliu pochatkovykh klasiv pro rol komp’iuternoi ihrovoi industrii u formuvanni informatsiinoii kultury shkoliara. [Primary school teachers about the role of the computer game industry in the formation of information culture of students]. Nastupnist u navchanni informatyky maibutnikh uchyteliv pochatkovoi shkoly v umovakh stupenevoi vyshchoi osvity: zbirnyk prats Vseukrainskoho naukovo-praktychnoho seminaru (m. Khmelnytskyi). (pp. 44-46). Kyiv: Instytut pedahohiky [in Ukrainian].

Komenskij, Ja. A. (1982). Izbrannye pedagogicheskie sochinenija [Selected pedagogical works]. (T. 1). Moscow: Pedagogika [in Russian].

Lash, S. (2002). Critique of information. London: Sage Publications.

Leshchenko, M. (2003). Shchastia dytyny – yedyne diisne shchastia na zemli: do problemy pedahohichnoi maisternosti [The happiness of a child is the only real happiness on earth: to the problem of pedagogical skill]. Kyiv-Poltava: ASMI [in Ukrainian].

Leshchenko, M., & Hrynko, V. (2017). Zarubizhnyi dosvid vykorystannia teorii mnozhynnoho intelektu Hovarda Hardnera v navchalnomu protsesi [Foreign experience of using Howard Gardner's theory of multiple intelligence in the educational process]. Pedahohichni nauky: teoriya, istoriya, innovatsiyni tekhnolohiyi, 10, 113-131. Retrieved from http://nbuv.gov.ua/UJRN/pednauk_2017_10_13 [in Ukrainian].

Leshchenko, P. A. (2019). Orhanizatsiino-pedahohichni umovy zastosuvannia kompiuternykh ihor u navchalnomu protsesi serednikh navchalnykh zakladiv SSHA [Organizational and pedagogical conditions for the use of computer games in the educational process of secondary schools in the United States]. (Extended abstract of PhD diss.). Poltava V. G. Korolenko National Pedagogical University, Poltava [in Ukrainian].

Leshchenko, P. A. (2016). Pedahohichnyi potentsial kompiuternykh ihor v aspekti formuvannia kompetentnostei XXІ stolittia [Pedagogical potential of computer games in the aspect of formation of competences of the XXI century]. Vytoky pedahohichnoi maisternosti. Seriia: Pedahohichni nauky, 17, 109-114 [in Ukrainian].

Pestalocci, J. (1981). Pamjatnaja zapiska o seminarii v Kantone Vo [Memorandum on the seminary in Canton Vo]. Izbrannye pedagogicheskie proizvedenija v dvuh tomah (T. 2, p. 164-207). Moscow: Pedagogika [in Russian].

Prensky, M. (2007). Digital Game-Based Learning. St. Paul: Paragon House.

Salen, K., & Zimmerman, E. (2004). Rules of play: Game design fundamentals. Cambridge: MIT press.

Sukhomlynskyi, V. (1977). Sertse viddaiu ditiam [I give my heart to children]. Vybrani tvory (T. 4). Kyiv: Radianska shkola [in Ukrainian].

Sulaieva, N. V. (2000). Pidhotovka maibutnoho vchytelia pochatkovykh klasiv do vykorystannia dydaktychnoi mystetskoi hry u navchalno-vykhovnomu protsesi [Preparation of the future primary school teacher for the use of didactic art game in the educational process]. (PhD diss.). Poltava [in Ukrainian].

Vygotsky, V. (1967). Voobrazheniye i tvorchestvo v detskom vozraste [Imagination and creativity in childhood]. Moscow: Prosveshcheniye [in Russian].

Ziaziun, I. (2000). Pedahohika dobra: idealy i realii [Pedagogy of good: Ideals and realities]. Kyiv: MAUP [in Ukrainian].

Zimakova, L. V. (2004). Pidhotovka maibutnikh uchyteliv pochatkovykh klasiv do sotsializatsii uchniv zasobamy teatralnoho mystetstva [Preparation of future primary school teachers for socialization of students by means of theatrical art]. (Extended abstract of PhD diss.). In-t pedahohiky i psykholohii prof. osvity APN Ukrainy, Kyiv [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-08-31

Як цитувати

Leshchenko, M., & Khimchuk, L. (2021). ДРАМАТИЧНА ТВОРЧІСТЬ ЯК ЗАСІБ НАВЧАННЯ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ СТВОРЮВАТИ ДИДАКТИЧНУ ІГРОВУ РЕАЛЬНІСТЬ. Естетика і етика педагогічної дії, (21), 68–80. https://doi.org/10.33989/2226-4051.2020.21.218093

Номер

Розділ

ПЕДАГОГІЧНА ЕСТЕТИКА ТА ЕТИКА