РОЛЬ ІНСТИТУТУ ЖИВОГО СЛОВА В РОЗВИТКУ МОВЛЕННЄВОЇ МАЙСТЕРНОСТІ ВЧИТЕЛЯ

Автор(и)

  • Liudmyla Milto

DOI:

https://doi.org/10.33989/2226-4051.2020.21.218085

Ключові слова:

Інститут живого слова, підготовка педагогів-майстрів живого слова, володіння художнім словом, мистецтво мовлення, театральна дикція, ритмічна гімнастика, отофонетична лабораторія

Анотація

У статті розкривається історіографія створення на початку ХХ століття вищого наукового і навчального закладу – Інституту живого слова з метою підвищення риторичної майстерності педагогів, викладачів мистецтва мовлення, професійних ораторів, поетів, письменників, оповідачів, акторів, співаків тощо, акцентується увага на провідних тенденціях розвитку Інституту живого слова. Охарактеризовано зміст, організаційні форми й методи роботи Інституту живого слова. Висвітлено просвітницьку діяльність Інституту та досвід викладацької роботи видатних ораторів. З’ясовано, що на початку ХХ століття у СРСР стався потужний прорив у галузі театрального виховання й театральної підготовки майбутнього вчителя, елементи театрального мистецтва були включені в навчальні плани низки педагогічних вишів як самостійні дисципліни.

Посилання

Barinov, D. A. & Rostovtcev, EA (2012). Vsevolodovskij-Gengross Vsevolod Nikolaevich. St. Petersburg: Biography of St. Petersburg State University [in Russian].

Koni, A. F. & Baskakov, V. N. (Ed.). (1969). Sobranie sochinenij v vosmi tomah: Pisma [Connie A. F. Collection of works in eight volumes: Letters]. (1868–1927). (Vol. 8). Moscow: Izdatelstvo Juridicheskaja literatura [in Russian].

Lunacharskij, A. V. (1976). O vospitanii i obrazovanii [About upbringing and education]. Moscow: Pedagogika.

Materialy Instituta zhivogo slova Narkomata obrazovanija [Materials of the Institute of the Living Word of the People's Commissariat of Education]. (1922). (F.941, Op. 4, Ed. hr. 2., L. 1-14). Rossijskij gosudarstvennyj arhiv literatury i iskusstva [Russian State Archive of Literature and Art]. Moscow [in Russian].

Milto, L. (2018). Pedahohichna maisternist v Rosii: istoriia, teoriia, praktyka (seredyna XVІІІ-XX st.)[Pedagogical skills in Russia: history, theory, practice (mid-eighteenth-twentieth centuries)]. Kyiv: Feniks [in Ukrainian].

Sahach, H. M. (2000). Rytoryka: navch. posib. dlia studentiv serednikh i vyshchykh navchalnykh zakladiv [Rhetoric: a textbook for students of secondary and higher education] (2nd ed.). Kyiv: In Yure [in Ukrainian].

Shikman, A. P. (1997). Dejateli otechestvennoj istorii: biograficheskij spravochnik [Figures of national history: biographical reference book] (Vol. 2.). Moscow: AST [in Russian].

Smoljarchuk, V. I. (1982). Anatolij Fedorovich Koni (1844–1927). Moscow: Nauka [in Russian].

Wassena, Z. (2007). K rekonstrukcii istorii dejatelnosti Instituta zhivogo slova (1918–1924) [To the reconstruction of the history of the Institute of the Living Word (1918–1924)]. New Literary Review, 4, 79-95 [in Russian].

Zapiski Instituta zhivogo slova [Notes of the Institute of the Living Word]. (1919). Petrograd: Izdatelstvo instituta [in Russian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-08-31

Як цитувати

Milto, L. (2021). РОЛЬ ІНСТИТУТУ ЖИВОГО СЛОВА В РОЗВИТКУ МОВЛЕННЄВОЇ МАЙСТЕРНОСТІ ВЧИТЕЛЯ. Естетика і етика педагогічної дії, (21), 48–58. https://doi.org/10.33989/2226-4051.2020.21.218085

Номер

Розділ

ПЕДАГОГІЧНА ЕСТЕТИКА ТА ЕТИКА