ЖІНОЧА БЛАГОДІЙНІСТЬ В ОСВІТІ УКРАЇНИ КРІЗЬ ОЦІНКУ ХХІ СТОЛІТТЯ
DOI:
https://doi.org/10.33989/2226-4051.2018.18.176317Ключові слова:
благодійність, жіноча благодійність в освіті, історико-педагогічний досвід, історико-педагогічна оцінкаАнотація
У статті здійснено історико-педагогічну оцінку жіночого благодійного досвіду в освіті України ХVІІ – останньої чверті ХVІІІ ст. Параметрами оцінки жіночої благодійності обрано: а) розширення мережі шкіл, покращення їх матеріальної бази; б) здатність навчальних закладів надати якісну підготовку учням; в) рівень фінансового забезпечення освітньої установи; г) виховання духовно-моральних цінностей людини, формування її внутрішньої потреби і переконань розвивати освітню галузь на засадах милосердя і гуманності. При визначенні даних параметрів враховано і фактори, що мають вплив на їхнє формування. До них віднесено: рівень розвитку суспільства, соціально- політичні умови, стан економіки в країні, визначені пріоритети в освітній політиці, місце держави на міжнародній арені. Сучасну оцінку досвіду благодійної діяльності жінок в освіті України означеного періоду здійснено з позицій її осмислення, як: 1) духовно-морального феномену; 2) історико-педагогічного феномену; 3) соціально-громадського феномену; 4) соціально-економічного феномену.
Посилання
Blagotvoritelnost v Rossii 2003/2004. Istoricheskie i socialno-jekonomicheskie issledovanija. (2004). [Charity in Russia 2003/2004. Historical and socio-economic studies]. St. Petersburg: Publishing house. N. I. Novikova.
Druhanova, O. M. (2009). Rozvytok pryvatnoi initsiatyvy v osviti Ukrainy (kinets XVІІІ – pochatok XX stolittia). [Development of private initiative in education of Ukraine (the end of the XVIII – the beginning of the XX century)]. (Dissertation by Doctor of Pedagogical Sciences). Kharkiv National G. S. Skovoroda Pedagogical University, Kharkiv.
Natsionalna doktryna rozvytku osvity (vytiah). (2002). [National Doctrine of Education Development (Extract)]. Approved by Decree of the President of Ukraine No. 347/2002 from 17.04.2002. Education Management, 15-16, 25-46.
Natsionalna stratehiia rozvytku osvity v Ukraini na 2012–2021 roky. (2013). [National Strategy for the Development of Education in Ukraine for 2012–2021]. Vyshcha shkola, 2, 86-106. Kyiv: State Enterprise “Press”.
Ravkin, Z. (1993). Aktual'nye problemy metodologii istoriko-pedagogicheskih issledovanij. [Actual problems of the methodology of historical and pedagogical research]. Moscow.
Sukhomlynska, O. V. (2003). Istoryko-pedahohichnyi protses: novi pidkhody do zahalnykh problem. [Historical and pedagogical process: new approaches to common problems]. Kyiv: A.P.N.