ДУХОВНІСТЬ У ВИХОВНІЙ ТРАДИЦІЇ ГУМАНІСТІВ ЕПОХИ ЄВРОПЕЙСЬКОГО ВІДРОДЖЕННЯ (КІНЕЦЬ XIV – XVI СТОЛІТТЯ)

Автор(и)

  • Borys Hod
  • Nataliia Hod

DOI:

https://doi.org/10.33989/2226-4051.2018.18.176316

Ключові слова:

духовність, духовне виховання, «християнський гуманізм», етичні принципи, духовно-моральні цінності, релігійно- філософський рух «нове благочестя»

Анотація

У статті проаналізовано наукову та творчу спадщину мислителів і педагогів кінця ХІV – ХVІ  століття  (Р. Агрікола,  Ф. Ар’єс,  Х. Вівес, Я. Вімпфелінг, Г. Гроте, Дж. Колет, Піко делла Мірандола, Т. Мор, Еразм Роттердамський), виявлено ґенезу, взаємозв’язки та взаємовпливи педагогічних ідей щодо формування духовно-моральної сфери людини; визначено сутність, зміст, методи та засоби духовного виховання та розвитку особистості, доведено їх актуальність у сучасних умовах подолання духовної кризи суспільства.

Посилання

Brahyna, L. M., Variash, O. Y., & Volodarskyi, V. M. (2001). Ystoryia kultury stran Zapadnoi Evropy v epokhu Vozrozhdenyia. [History of the culture of the countries of Western Europe during the Renaissance]. L. M. Bragina (Ed.). Moscow: Vysshaja shkola.

Jerazm Rotterdamskij. (1969). Razgovory zaprosto. [Conversations are easy]. Moscow: Hudozhestvennaja literatura.

Jerazm Rotterdamskij. (1986). Oruzhie hristianskogo voina. [The weapon of a Christian warrior]. V .V. Sokolov (Ed.). Philosophical works (pp. 90-217). Moscow: Nauka.

Kudriavtsev, O. F. (1996). “Velykoe chudo chelovek”. [“Great miracle man”]. Bowl of Hermes: The Humanist Idea of the Renaissance and the Hermetic Tradition, (pp. 5-28). Moscow.

Mannheim, K. (1965). Ideologie und Utopie. Frankfurt/Main: Schulte-Bulmke.

Manuel, F. (966). Utopia and Utopia’s Thought. Boston: Houghton Mifflin.

Mor, T. (2001). Utopiia. [Utopia]. Erasmus Rotterdam. Education of the Christian monarch (pp. 229-335). Moscow.

Reviakina, N. V. (1989). Traktat Jerazma “O vospitanii detej” i ital'janskaja gumanisticheskaja pedagogika pervoj poloviny XV v. [Treatise Erasmus “On the upbringing of children” and the Italian humanistic pedagogy of the first half of the XV century]. L. S. Chikolini (Ed.). Erasmus of Rotterdam and his time (p. 78–90). Moscow: Nauka.

Revunenkova, N. V. (1989). Erazm i Kalvin. [Erasmus and Calvin]. L. S. Chikolini (Ed.). Erasmus of Rotterdam and his time (pp. 154-168). Moscow: Nauka.

Sofronova, L. V. (1991). Grammaticheskaja shkola sv. Pavla: gumanisticheskie principy organizacii obrazovanija. [Grammar school of St. Paul: Humanistic principles of organization of education]. K. I. Salimova, V. G. Bezrokova (Eds.). School and pedagogical thought of the Middle Ages, Renaissance and the beginning of the New Age (research and materials) (pp. 245-268). Moscow: Publishing House of the Academy of Pedagogical Sciences of the USSR.

Stalla, B. (1995). Utopia, Sonnenstaat und das Labyrinth der Welt: Literarich-paedagogische Analyse der Utopien von Morus, Companella und Comenius. Pedagogische Welt (Jd. 49, 8).

Vives, Kh. L. (1996). Mif o cheloveke. [Myth about man]. Bowl of Hermes: The Humanist Idea of the Renaissance and the Hermetic Tradition. Moscow: Jurist.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-09-09

Як цитувати

Hod, B., & Hod, N. (2018). ДУХОВНІСТЬ У ВИХОВНІЙ ТРАДИЦІЇ ГУМАНІСТІВ ЕПОХИ ЄВРОПЕЙСЬКОГО ВІДРОДЖЕННЯ (КІНЕЦЬ XIV – XVI СТОЛІТТЯ). Естетика і етика педагогічної дії, (18), 56–69. https://doi.org/10.33989/2226-4051.2018.18.176316

Номер

Розділ

ПЕДАГОГІЧНА ЕСТЕТИКА ТА ЕТИКА