РОЗВИТОК ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ ШЛЯХОМ ПЕДАГОГІЧНОГО ПРОЕКТУВАННЯ КУЛЬТУРНО-ОСВІТНЬОГО СЕРЕДОВИЩА ЗАКЛАДІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.33989/2226-4051.2018.17.176297Ключові слова:
професійна компетентність, компетентнісний підхід, компетентнісно орієнтована освіта, культурно-освітнє середовище, професіоналізм, професійна мобільність, індивідуальна організація освітнього процесуАнотація
У статті розглядається проблема теоретичної розробки та впровадження компетентнісного підходу в освіту як однієї з умов розвитку сучасної національної вищої школи. Визначаються відмінності компетентнісно спрямованої освіти від традиційної; обґрунтовується необхідність створення культурно-освітнього середовища як важливої умови задоволення потреб студента в розвитку професійної компетентності. З’ясовуються основні характеристики культурно- освітнього середовища, визначається місце і роль у ньому суб’єктів навчальної діяльності.
Посилання
Bolotov, V. A. (2003). Kompetentnostnaja model: ot idei k obrazovatelnoj programne. Pedagogika [Pedagogy], 10, 8-14.
Gerasimov, G. I., Pavlenko, L. N. (2003). Kulturno-obrazovatelnoe prostranstvo: sushhnost i realii stanovlenija [Cultural and educational space: the essence and realities of becoming]. Rostov na Donu: Rostovskij gosudarstvennyj peduniversitet.
Jelkonin, B. D. (2001). Psihologija razvitija [Psychology of the development]. Moscow: Akademija.
Key Competences for Lifelong Learning – А European Reference Framework: Proposal for а Recommendation of the European Parliament and of the Council on key competences for lifelong learning (2005) (pр. 14-20). Brussels, Commission of the European Communities. Retrieved from http://europa.eu.int/comm/educatior/policies/2010/dok
Kushniruk, S. A. (2016). Teaching group activities as an effective form in future competitive teachers training. Actual problems of globalization (pp. 220-223). Thessaloniki: Midas S. A. URI http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/11305
Leonova, O. (2006). Obrazovatelnoe prostranstvo kak pedagogicheskaja realnost [Educational space as a pedagogical reality]. Alma mater, 1, 36-40.
Ovcharuk, O. V. (2004). Rozvytok kompetentnisnoho pidkhodu: stratehichni oriientyry mizhnarodnoi spilnoty, O. V. Ovcharuk (Ed.). Kompetentnisnyi pidkhid u suchasnii osviti: svitovyi dosvid ta ukrainski perspektyvy. [Competent approach in modern education: world experience and Ukrainian perspectives] (pp. 6-16). Kyiv: K.I.C.
Zeer, Je. F., Pavlova, A. M., Symanjuk, Je. Je. (2005). Modernizacija professionalnogo obrazovanija: kompetentnostnyj podhod. [Modernization of professional education: competence approach]. Moscow: Moskovskij psihologo-socialnyj institut.
Ziaziun, I. A. (2000). Intelektualno-tvorchyi rozvytok osobystosti v umovakh neperervnoi osvity [Intellectual and creative personality development in conditions of continuous education]. I. A. Ziaziun (Ed.). Neperervna profesiina osvita: problemy, poshuky, perspektyvy. Kyiv: Vipol.
Ziaziun, I. A., Kramushchenko, L. V., & Kryvonos, I. F. (2004). Pedahohichna maisternist [Pedagogical skill]. I. A. Ziaziun (Ed.). Kyiv: Vyshcha shkola.