ХАРАКТЕРИСТИКА ОСНОВНИХ ФОРМ І МЕТОДІВ ВИХОВАННЯ ЕСТЕТИЧНОЇ КУЛЬТУРИ УЧНІВ ЗАГАЛЬНООСВІТНЬОЇ ШКОЛИ
DOI:
https://doi.org/10.33989/2226-4051.2017.16.175999Ключові слова:
виховний процесс, методи виховання, форми виховання, естетичне виховання, естетична культура, естетична оцінка, вчитель образотворчого мистецтваАнотація
У статті порушено актуальну проблему сучасної української освітньої системи – виховання естетичної культури учнів загальноосвітнього навчального закладу. Проаналізовано основні форми і методи виховання означеного феномену, їх особливості та доцільність застосування в педагогічній практиці. На основі висновків учених у галузі естетичного виховання учнівської молоді розкрито зміст понять «методи естетичного виховання», «форми естетичного виховання», «естетичне виховання» та «естетична культура». Доведено, що у пошуку птимального вирішення проблеми вибору форм і застосування методів виховання слід ураховувати сучасні суспільні реалії та прогнозувати розвиток суспільства.Посилання
Butenko, V. H. (1992). Pedaghoghichni osnovy formuvannja u starshoklasnykiv estetychnogho vidnoshennja do mystectva [Pedagogical bases of formation of aesthetic attitude toward art in senior pupils]. Kherson, 485.
Ziaziun, I. A., Myropolska, N. Ye., Khliebnykova, L. O. (1998). Vykhovannia estetychnoi kultury shkoliariv [Education of aesthetic culture of schoolchildren]. Kyiv: IZMN, 153.
Derkach, Yu. (2012). Vzaiemozviazky form i metodiv estetychnoho vykhovannia studentiv pedahohichnoho koledzhu [Interrelationships between forms and methods of aesthetic education of students of a pedagogical college]. Pedahohika i psykholohiia profesiinoi osvity, 5, 185-192.
Zhurba, K. (2013). Suchasni formy i metody vykhovannja kuljtury ghidnosti molodshykh pidlitkiv jak smyslozhyttjevoji cinnosti [Modern forms and methods of cultivating the culture of the dignity of younger teens as a sense of life value]. Teoretyko-metodychni problemy vykhovannja ditej ta uchnivsjkoji molodi, 17(1), 264-271.
Koroleva, G., Petrova, G. (1989). Sistema esteticheskoj podgotovki studentov v vysshix uchebnyx zavedeniyax [System of aesthetic preparation of students in higher educational institutions]. Kazan: Kazan University, 236.
Lihachov, B. T. (1985). Teorija esteticheskogo vospitanija shkol'nikov [Theory of aesthetic education for schoolchildren]. Moscow: Prosveshcheniye, 176.
Meljnychuk, S. (1994). Estetychne ta trudove vykhovannja molodshykh shkoljariv [Aesthetic and labor education of junior pupils]. Kyiv, Kirovograd: Kirovograd State Publishing House, 100.
Nalyvajko, I. P. (2001). Vykhovannja shkoljariv zasobamy mystectva u pedaghoghichnij spadshhyni V. O. Sukhomlynsjkogho [The upbringing of students by means of art in the pedagogical heritage of V. O. Sukhomlynsky]. Kyiv, 20.
Palasevych, I. (2015). Formy ta metody estetychnogho vykhovannja pidlitkiv u pozaklasnij vykhovnij roboti (drugha polovyna ХХ st.) [Forms and methods of aesthetic education of adolescents in extracurricular educational work (second half of the XX century)]. Aktualjni pytannja ghumanitarnykh nauk, 11, 279-287.
Sokolova, A. V. (2001). Formuvannja estetychnoji kuljtury osobystosti v naukovo- pedaghoghichnij ta tvorchij spadshhyni Ja. A. Mamontova [Formation of aesthetic personality culture in the scientific-pedagogical and creative heritage of Ya. A. Mamontov]. Kharkiv, 17.
Shherbo, A. B., Dzhola, D. M. (1972). Formy i metody pozaklasnoji roboty z estetychnogho vykhovannja uchniv [Forms and methods of extracurricular work on aesthetic education of students]. Kyiv: Radianska shkola, 165.
Arnheim, R. (1974). Art and Visual Perception: A Psychology of the Creative Eye. The New Version. Los Angeles, London: University of Kalifornia Press Berkeley, 508.