ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ПІДГОТОВКИ ІНОЗЕМНИХ СТУДЕНТІВ-МЕДИКІВ У ПРОЦЕСІ ВИВЧЕННЯ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ

Автор(и)

  • Elena Shevchenko

DOI:

https://doi.org/10.33989/2226-4051.2019.20.171681

Ключові слова:

педагогічні умови, гуманітарна підготовка, українська мова, медична освіта, міждисциплінарна інтеграція

Анотація

У статті розглядаються педагогічні умови підготовки іноземних студентів-медиків у процесі вивчення української мови. Доведено, що саме гуманітарна підготовка є вагомою складовою процесу формування особистості майбутнього лікаря. Кожна з педагогічних умов спрямована на створення навчально-пізнавального середовища, мотивування іноземних студентів до розширення світогляду, формування мотиваційного компонента, удосконалення знань іноземних студентів шляхом викорис­тання інноваційних педагогічних технологій, розвиток аналітичних умінь на основі міждисциплінарної інтеграції; організації самоосвітньої діяльності студентів.

Посилання

Bidzilia, P. O. (2002). Pro deiaki shliakhy pokrashchennia navchalno-vykhovnoi roboty z inozemnymy studentamy u protsesi vykladannia kursu “Istoriia Ukrainy” [About some ways of improvement of educational work with foreign students in the course of teaching the course "History of Ukraine"], Materialy Vseukrainskoi konferentsii. Ternopil: Ukrmedknyha [in Ukrainian].

Busel, V. T. (Ed.). (2005). Velykyi tlumachnyi slovnyk ukrainskoi movy [Great explanatory dictionary of the Ukrainian language]. Kyiv, Irpin: Perun [in Ukrainian].

Fedorenko, Yu. P. (2005). Formuvannia u starshoklasnykiv komunikatyvnoi kompetentsii v protsesi vyvchennia inozemnoi movy [Formation of communicative competence in high school students in the process of studying a foreign language]. Poltava [in Ukrainian].

Kushnir, I. M. (2009). Sutnist i struktura sotsiokulturnoi kompetentnosti inozemnykh studentiv u konteksti mizhkulturnoi komunikatsii [Essence and structure of sociocultural competence of foreign students in the context of intercultural communication]. Mova i kultura, 12(III), (128), 54-58. Kyiv: Vydav. dim Dmytra Buraho [in Ukrainian].

Leshchenko, T. O. (2016). Innovatsiini pidkhody u vykladanni ukrainskoi movy yak inozemnoi [Innovative approaches in teaching Ukrainian as a foreign language]. Mova. Svidomist. Kontsept (pp. 250-253). Melitopol: MDPU im. B. Khmelnytskoho [in Ukrainian].

Leshchenko, T. O. (2016). Udoskonalennia movnoi pidhotovky inozemnykh studentiv [Improvement of language training of foreign students], Materialy nauk.-prakt. konf. z mizhnarodnoiu uchastiu. Poltava [in Ukrainian].

Loshchenova, I. F. (2004). Polikulturne vykhovannia maibutnikh uchyteliv u protsesi vyvchennia inozemnykh mov [Polycultural upbringing of future teachers in the process of studying foreign languages]. (PhD dissertation). Kyiv [in Ukrainian].

Makarushina, E. N. (2012). Pedagogicheskie usloviia effektivnogo primeneniia modeli kreativnoi napravlennosti obucheniia studentov v VUZe [Pedagogical conditions for the effective application of the model of the creative orientation of student learning in the university]. Retrieved from //www/science-education.ru/ru/article/view?id=5498 [in Russian].

Maslov, V. S. (1997). Teoriia i praktyka kulturolohichnoi pidhotovky slukhachiv i kursantiv [The theory and practice of culturological training of listeners and cadets]. Kyiv: Lohos [in Ukrainian].

Nikolaiev, S. Yu. (Ed.). (2003). Zahalnoievropeiski rekomendatsii z movnoi osvity: vyvchennia, vykladannia, otsiniuvannia [European-wide recommendations on language education: study, teaching, evaluation]. Kyiv: Lenvit [in Ukrainian].

Proekt kontseptsii movnoi osvity inozemtsiv u vyshchykh navchalnykh zakladakh Ukrainy [Draft Concept of Language Education of Foreigners in Higher Educational Institutions of Ukraine]. Retrieved from http://civic.kmu.gov.ua/consult_mvc_kmu/consult/old/show_bill/2031 [in Ukrainian].

Semakova, T. O. (2013). Uminnia i navychky samoosvitnoi diialnosti: zmistove napovnennia definitsii [Skills of self-education: content, definitions]. Informatsiini tekhnolohii v osviti, nautsi ta vyrobnytstvi, 3(4), 151-159 [in Ukrainian].

Semenov, A. V. (Ed.). (2006). Slovnyk-dovidnyk z profesiinoi pedahohiky [Dictionary of reference on professional pedagogy]. Odesa: Palmira [in Ukrainian].

Shevchenko, O. M. (2011). Kulturolohichnyi pidkhid u profesiinii pidhotovtsi studentiv muzychnykh uchylyshch [Culturological approach in the professional training of students of musical colleges]. (Extended abstract of PhD dissertation), Kyiv [in Ukrainian].

Shevchenko, O. M. (2018). Formuvannia sotsiokulturnoi kompetentsii maibutnoho likaria [Formation of sociocultural competence of the future doctor], Materialy XV Mizhnarodnykh pedahohichno-mystetskykh chytan pamiati profesora O. P. Rudnytskoi. Kyiv: Talkom [in Ukrainian].

Shevchenko, O. M. (2018). Formy kontroliu movlennievoi kompetentnosti inozemnykh studentiv na zaniattiakh z inozemnoi movy [Forms of control of the language competence of foreign students in foreign language classes]. ScienceRise: Pedagogical Education, 2(22), 12-16 [in Ukrainian].

Shynkaruk, V. I. (Ed.). (2007). Kultura. Filosofskyi entsyklopedychnyi slovnyk [Culture. Philosophical Encyclopedia Dictionary]. Kyiv: Abrys [in Ukrainian].

Tverezovska, N. (2009). Sutnist ta zmist poniattia “pedahohichni umovy” [The essence and content of the concept of "pedagogical conditions"]. Nova pedahohichna dumka, 3, 90-92 [in Ukrainian].

Yatsyshyna, O. (2012). Metodychni osnovy formuvannia sotsiokulturnoi kompetentsii inozemnykh studentiv-medykiv v umovakh realizatsii Bolonskoho protsesu [Methodical bases of formation of socio-cultural competence of foreign medical students in conditions of realization of Bologna process]. In Tendentsii rozvytku vyshchoi osvity v Ukraini: yevropeiskyi vektor (Ch. 3, s. 203-207). Yalta [in Ukrainian].

Yatsyshyna, O. V. (2006). Humanitarna pidhotovka inozemnykh studentiv u medychnykh universytetakh [Humanitarian training of foreign students at medical universities]. Ternopil [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Як цитувати

Shevchenko, E. (2019). ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ПІДГОТОВКИ ІНОЗЕМНИХ СТУДЕНТІВ-МЕДИКІВ У ПРОЦЕСІ ВИВЧЕННЯ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ. Естетика і етика педагогічної дії, (20), 178–187. https://doi.org/10.33989/2226-4051.2019.20.171681

Номер

Розділ

ІННОВАЦІЇ У МИСТЕЦЬКІЙ І ПЕДАГОГІЧНІЙ ОСВІТІ