READING AND LITERARY EDUCATION IN IST-IIIRD CLASSES OF PRIMARY SCHOOL AS A SOURCE OF MULTI-ACTIVITY OF STUDENTS
DOI:
https://doi.org/10.33989/2226-4051.2016.14.171586Ключові слова:
літературні тексти, читання, молодші школярі, розвиток літературних і читацьких інтересів, способи інтерпретації текстів, роль батьків і вчителів, філософські засадиАнотація
У статті обґрунтовано, що у процесі формування особистості унікальне значення має літературна освіта. Читання варто розглядати як спосіб існування людини у світі символів і інформації, засіб емоційного, духовного, культурного розвитку, формування культури мовлення. У процесі читання особистість готується до рефлексивного сприйняття світу через літературні тексти. На основі поглядів педагога-філософа Л. Вітковського визначено, що тексти є своєрідними підказками для вчителів і читачів, які не є педагогами. У читанні можна виокремити такі результати навчання: учень читає вголос вільно, правильно, швидко і виразно тексти, що стосуються реального життєвого досвіду дітей. Учень також розуміє короткі тексти, читаючи мовчки; правильно читає вголос самостійно записані в зошиті або на комп’ютері тексти, працює з текстом, аналізує художньо-образні частини, розрізняє жанри і форми літературних творів.
Посилання
Janicka-Panek, T. (2017). Program edukacji wczesnoszkolnej, Wyd. Nowa Era, Warszawa.
Kremień, W. G. (2007). Filozofia edukacji, ITeE-PIB, Radom.
Pilch, T. (1995). Zasady badań pedagogicznych, „Żak”, Warszawa.
Rozporządzenie Ministerstwa Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 roku w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół.
Witkowski, L. (2007). Między pedagogiką, filozofią i kulturą. Studia, eseje, szkice. T.III. IBE, Warszawa.
Witkowski, L. (2007). Edukacja wobec sporów o (po) nowoczesność. T.I. IBE, Warszawa.
Zjaziun, I.A. (2005). Mistrzostwo pedagogiczne, ITeE-PIB, Radom.