КЛЮЧОВІ КОНЦЕПТИ Я-КОНЦЕПЦІЇ АКАДЕМІКА НЕЛЛІ НИЧКАЛО

Автор(и)

  • Olena Semenoh

DOI:

https://doi.org/10.33989/2226-4051.2016.14.171576

Ключові слова:

Нелля Ничкало, концепт, людина праці, педагогіка праці, неперервна освіта, якість неперервної освіти, людина культури, людина патріотична

Анотація

У статті на основі наукових досліджень і рефлексій про Неллю Григорівну Ничкало окреслено ключові концепти «людина праці», «людина культури», «людина патріотична» у вимірі професійного розвитку і саморозвитку особистості. Відповідно до міркувань В. Кременя, поняття Я-концепції розглянуто для позначення ментальної репрезентації людиною самої себе, відображення метаіндивідуального світу особистості в її самосвідомості й уявленнях про себе, на основі яких вона народжує свій новий   суверенний   образ,   визначає   перспективи   розвитку   власного потенціалу. Ураховано й ідеї І. Зязюна, котрий поставив у центр розвитку педагогічної майстерності «Я»-концепцію, досвід, спілкування особистості, її спрямованість, афект, волю, інтелект. Акцентується увага на інтелектуальності, інтелігентності, духовній елітарності, відкритості особистості Неллі Ничкало як еталону Людини педагогічної праці.

Посилання

Abul'hanova-Slavskaja, K. A. (1995). Akmeologicheskoe ponimanie subiekta. Osnovy obshhej i prikladnoj akmeologii. Moscow: RAGS, S. 85-108.

Berns, R. (1986). Razvitie “Ja”-koncepcii i vospitanie. Moscow: Progress.

Boiko, A. M. (2008). Osobystist. Entsyklopediia osvity / Akad. ped. nauk Ukrainy; Kremen V. H. (Ed.). Kyiv: Yurinkom Inter.

Honcharenko, S. U. (1997). Ukrainskyi pedahohichnyi slovnyk. Kyiv: Lybid.

Ziaziun, I. A. (2008). Filosofiia pedahohichnoi dii. Cherkasy: ChNU imeni Bohdana Khmelnytskoho.

Kon, I. S. (1978). Otkrytie “Ja”. Moscow: Politizdat.

Kremen, V. (2014). Slovo pro yuviliara. Ziaziun, I. A., Otych, O. M., Borovik, O. M. (Eds.). Ya-kontseptsiia Nelli Nychkalo u vymiri profesiinoho rozvytku osobystosti;. Kyiv: NAPN Ukraine; In-t ped. osvity i osvity doroslykh NAPN Ukraine, S. 496-503.

Kremen, V. H. (2007). Yakisna osvita i novi vymohy chasu. Pedahohichna i psykholohichna nauky v Ukraini. T. 1. Teoriia ta istoriia pedahohiky. Kyiv: Pedahohichna dumka, S. 3-18.

Ivan Pavlo II. (2005). Pamiat ta identychnist. Besidy na zlami stolit. Lviv: Litopys.

Nychkalo, N. H. (2013). Etap zrilosti i tvorchosti. Profesiino-tekhnichna osvita, 2(59), S. 2-3.

Nychkalo, N. (2010). Ideia suspilstva znan i pratsi v naukovykh poshukakh. Teoriia i praktyka upravlinnia sotsialnymy systemamy, 3, S. 22-28.

Nychkalo, N. H. (2010). Masazhamy proftekhosvitu ne vylikuvaty. Holos Ukrainy, 218, 13.

Nychkalo, N. H. (2015). Neperervnist profesiinoi osvity: filosofski-pedahohichni aspekty. Yakist neperervnoi osvity v umovakh yevrointehratsiinykh protsesiv: tendentsii, problemy, prohnozy : materialy mizhnarod. naukovo-prakt. konf. Chernivtsi, S. 5-14.

Nychkalo, N. H. (2011). Profesiina pedahohika i pedahohika pratsi. Nychkalo, N. H., Budak, V. D., Yakovleva, M. B. (Eds.). V mizhnarodni naukovi chytannia, prysviacheni pamiati akademika Serhiia Yakovycha Batysheva : materialy V mizhnarod. nauk. konf., 1. Mykolaiv: MNU imeni V. O. Sukhomlynskoho, S. 64-175.

Nychkalo, N. H. (2010). Profesiina pedahohika pratsi: problemy vzaiemozviazku v umovakh rynkovoi ekonomiky. Luhovyi, V. I., Nychkalo, N. H. (Eds.). Bezperervna profesiina osvita v konteksti yevropeiskoi intehratsii: teoriia, dosvid, prohnoz, 1. Kyiv: Ped. dumka, S. 97-105.

Nychkalo, N. H. (2002). Transformatsiia profesiino-tekhnichnoi osvity v Ukraini. Kyiv: ARTEK.

Nychkalo, N. H. (2007). Ukrainski kontseptsii profesiinoi osvity: tendentsii i perspektyvy. Pedahohichna i psykholohichna nauky v Ukraini, 5. Kyiv: Pedahohichna dumka, S. 39-47.

Nychkalo, N. H. (2016). Filosofiia pedahohiky sertsia Yana Pavla II. Nychkalo, N., Borovik, O. (Eds.). Osvitnii ukrainotsentryzm Heorhiia Filipchuka.. Kyiv: NAPN Ukraine; In-t ped. osvity i osvity doroslykh NAPN Ukraine, 24-34.

Novatskyi, Tadeush V. (2010). Liudska pratsia. Analiz poniattia. Lviv: Litopys.

Rubinshtejn, S. L. (2000). Osnovy obshhej psihologii. SPb: Piter.

Teoretiko-metodicheskie voprosy razvitija Ja-koncepcii. Available at: wikipediy.ord.ru.

Zimny, Jan, Nyczkało, N. (Eds.) (2010). Semper in Altum. Zawszewzwyż. Stalowa Wola: Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła I.

Wiatrowski, Z. (2005). Podstawy peagogiki pracy. Wydanieczwrate – zmienione. Bydgoszcz, 49-54.

Wiatrowski, Z. (2010). Praca człowieka – wątpliwości, nieporozumieni ai realia. Zimny, Jan, Nyczkało, Nella (Eds.). Semper in Altum. Zawszewzwyż. Stalowa Wola: Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II, 613.

##submission.downloads##

Опубліковано

2016-09-09

Як цитувати

Semenoh, O. (2016). КЛЮЧОВІ КОНЦЕПТИ Я-КОНЦЕПЦІЇ АКАДЕМІКА НЕЛЛІ НИЧКАЛО. Естетика і етика педагогічної дії, (14), 9–21. https://doi.org/10.33989/2226-4051.2016.14.171576

Номер

Розділ

ФІЛОСОФІЯ І ПСИХОЛОГІЯ ПЕДАГОГІЧНОЇ ДІЇ