ПСИХОДИДАКТИЧНІ ЗАСАДИ НАВЧАЛЬНОГО ГЕОГРАФІЧНОГО МОДЕЛЮВАННЯ
DOI:
https://doi.org/10.33989/2226-4051.2019.19.169787Ключові слова:
психодидактичні особливості, навчально-пізнавальна діяльність студентів і учнів, навчальна модель, навчальне географічне моделювання, географічні об’єкти вивченняАнотація
Стаття присвячена актуальній проблемі застосування навчального моделювання у процесі викладання й навчання географії у закладах вищої та загальної середньої освіти. У роботі обґрунтовано психодидактичні засади організації навчально-пізнавальної діяльності студентів і учнів за допомогою навчальних моделей; визначено науковий, предметний і діяльнісний аспекти їхнього застосування; наведено відмінності наукових і навчальних моделей; конкретизовано етапи навчальної діяльності, спрямованої на формування пізнавальних дій учнівської молоді, схарактеризовано особливості навчального географічного моделювання.
Посилання
Davydov, V. V., & Vardanian, А. U. (1981). Uchebnaia deiatelnost i modelirovanie. [Educational activities and modeling]. Yerevan: Luis [in Russian].
Fridman, L. M. (1984). Naglyadnost i modelirovanie v obuchenii [Visualization and modeling in training]. Moskva: Znanie [in Russian].
Leontiev, A. N. (1981). K teorii razvitiia psikhiki rebenka [To the theory of the development of the psyche of the child]. In I. I. Iliasova, V. Ya. Liaudis (Eds.). Readings on age and educational psychology (p. 5-7). Moskva: Moscow State University Publishing House [in Russian].
Salmina, N. G. (1988). Znak i simvol v obuchenii [Sign and symbol in training]. Moskva: Moscow State University Publishing House [in Russian].
Samoilenko, V. M., Topuzov, О. М., Vishnikina, L. P., Nadtoka, O. F., & Dibrova, I. O. (2014). Dydaktyka heohrafii [Didactics of geography]. Kyiv: Pedahohichna dumka [in Ukrainian].
Slavin, A. V. (1971). Nagliadnyi obraz v structure poznaniia [Visual image in the structure of cognition]. Moskva: Politizdat [in Russian].
Topuzov, О. М., & Vishnikina, L. P. (2007). Navchalni modeli – osnova piznavalnoi diialnosti uchniv na urokakh heohrafii [Educational models are the basis of the organization of cognitive activity of students at the lessons of geography]. Ridna shkola, 9, 47-49 [in Ukrainian].