ПРОГРАМНІСТЬ У КЛАВЕСИННІЙ МУЗИЦІ ХVІІІ СТОЛІТТЯ: ТЕАТР ФРАНСУА КУПЕРЕНА
DOI:
https://doi.org/10.33989/2226-4051.2019.19.169775Ключові слова:
програмність, класицизм, сюїта, Просвітництво, клавесин, інструментальна творчість, верджинелістАнотація
У статті йдеться про народження «програмного» класицизму в творчій спадщині видатного французького композитора епохи Просвітництва Франсуа Куперена та створення ним галереї людських образів і картин природи в сюїтах для клавесину. Автор статті намагається показати окремі збірки творів композитора, об’єднані єдиним сюжетом, як музичний театр тієї епохи. Аналітичне порівняння «програмності» Франсуа Куперена з програмною музикою ХХ століття (С. Прокоф’єв, Д. Шостакович) ілюструє спільні риси та відмінності авторських задумів обох епох.
Посилання
Kuperen, F. (1973). Iskusstvo igry na klavesine [L'art de jouer du clavecin] (p. 64-77). Moskva: Muzyka [in Russian].
Levina, Yu. S. (1989). Teoriia i instrumentalnoe tvorchestvo v novoe vremia [Theory and instrumental creativity in the new time]. Moskva: Muzyka [in Russian].
Livanova, T. (1983). Muzyka dlia klavira ot angliiskih verdzhinelistov k Fransua Kuperenu Velikomu [Music for clavier from the English Virginians to Francois Couperin the Great]. Istoriia zarubezhnoi muzyki do 1789 goda (T. 1., p. 513-541). Moskva: Muzyka [in Russian].
Milshtein, Ya. (1973). Fransua Kuperen. Ego vremia, tvorchestvo, traktat [Francois Couperin. His time, creativity, treatise]. In Fransua Kuperen. Iskusstvo igry na klavesine (p. 66-118). Moskva: Muzyka [in Russian].
Shestakov, V. P. (1966). Muzykalnaia estetika zapadnoevropeiskogo Srednevekovia i Vozrozhdeniia [Musical aesthetics of the Western European Middle Ages and Renaissance]. Moskva: Muzyka [in Russian].