ЗНАЧЕННЯ ДІАГНОСТИКИ ДОШКІЛЬНЯТ У ПЕДАГОГІЧНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ ВЧИТЕЛЯ

Автор(и)

  • Teresa Janitska-Panek

DOI:

https://doi.org/10.33989/2226-4051.2019.19.169749

Ключові слова:

шестирічні діти, дошкільна діагностика, підтримка, шкільна зрілість, шкільна готовність, вихователь дитячого садка

Анотація

Шкільна зрілість, що визначає шкільну готовність, – це досягнення дитиною ступеня розумового, емоційного, соціального та фізичного розвитку, що дозволяє йому брати участь у шкільному житті й освоювати зміст програми першого класу. Шкільна зрілість залежить від умов життя дитини, освіти батьків, дошкільної освіти, здібностей і здоров’я дошкільника. Вона є багатофакторним феноменом. Випускники польських дитячих садків підлягають діагностиці, яка проводиться двічі: у жовтні та травні поточного навчального року. Подвійне дослідження має на меті простежити темпи розвитку шестирічної дитини в групі старших дошкільнят і передбачити його ставлення як учня першого класу. У статті описано результати попередніх випробувань. Для повного діагнозу представлені у статті результати мають бути зіставлені з ефектами, отриманими пізніше, у травні 2019 року, що складатиме предмет обговорення в інших наукових статтях.


Посилання

Gruszczyk-Kolczyńska, E. (2008). Komentarz do podstawy programowej wychowania przedszkolnego. W Podstawa programowa z komentarzami (T. 1). Warszawa: MEN.

Koźniewska, E. (2009). Diagnoza od A do Z, czyli od wyboru metody po plan wspierania. W Doradca Dyrektora Przedszkola, 5.

Marusiniec, M. M. (2012). Zawodowa refleksja przyszłego nauczyciela klas początkowych: teoria i praktyka kształtowaniaє. (Rozprawa doktora nauk pedagogicznych). Przykarpacki Państwowy Uniwersytet im. Wasyla Stefanika, Iwano-Frankowsk.

Okoń, W. (2005). Nowy słownik pedagogiczny. Warszawa: Żak.

Pomykało, W. (1993). Encyklopedia Pedagogiczna. Warszawa: Fundacja Innowacja.

Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 23 grudnia 2008 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół. (2009). Dz. U., 4, poz. 17.

Ustawa z 27 czerwca 2003 r. o systemie oświaty, art. 22, ust. 2.

Waszkiewicz, E. (1991). Stymulacja psychomotorycznego rozwoju dzieci 6-8-letnich, Warszawa: WsiP.

Wilgocka-Okoń, B. (1972). Dojrzałość szkolna dzieci a środowisko. Warszawa: PWN.

Wilgocka-Okoń, B. (1998). Dojrzałość szkolna czy dojrzałość szkoły – dylematy progu szkolnego. W D. Klaus-Stańska, M. Suświłło (Red.). Dylematy wczesnej edukacji. Olsztyn: WSP.

Wilgocka-Okoń, B. (2003). Gotowość szkolna dzieci sześcioletnich, Warszawa: Wyd. Akad. ,,ŻAK”.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-06-06

Як цитувати

Janitska-Panek, T. (2019). ЗНАЧЕННЯ ДІАГНОСТИКИ ДОШКІЛЬНЯТ У ПЕДАГОГІЧНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ ВЧИТЕЛЯ. Естетика і етика педагогічної дії, (19), 9–19. https://doi.org/10.33989/2226-4051.2019.19.169749

Номер

Розділ

ФІЛОСОФІЯ І ПСИХОЛОГІЯ ПЕДАГОГІЧНОЇ ДІЇ