КОНЦЕПЦІЯ ОНОВЛЕННЯ ЗМІСТУ ОСВІТИ МАЙБУТНІХ ВИКЛАДАЧІВ ПЕДАГОГІЧНИХ УНІВЕРСИТЕТІВ У ВИМІРАХ СОЦІАЛЬНИХ ПОТРЕБ ВОЄННОГО І ПОВОЄННОГО ЧАСУ
DOI:
https://doi.org/10.33989/2226-4051.2023.28.293188Ключові слова:
концепція, зміст освіти, майбутній викладач, педагогічний університет, професійно-цифрові компетентності, принципи оновлення змісту, цифровізація, воєнний стан, повоєнний періодАнотація
У статті визначаються і розкриваються структурні елементи концепції оновлення змісту професійної підготовки майбутніх викладачів закладів вищої педагогічної освіти у вимірах соціальних потреб воєнного та повоєнного періоду. Висвітлено концептуальні ідеї та цільові орієнтири щодо моделювання змісту професійної підготовки студентів на другому (магістерському) рівні вищої освіти в університетах. Визначено сутність системи професійно-цифрових компетентностей фахівців. Схарактеризовано принципи актуального оновлення змісту професійної освіти майбутніх викладачів.
Посилання
Bekh, I. D. (2012). Osobystist u prostori dukhovnoho rozvytku [Personality in the space of spiritual development]. Kyiv: Akademvydav [in Ukrainian].
Bekh, I. D. (2013). Innovatsiina vykhovna tekhnolohiia: sutnisni polozhennia ta shliakhy realizatsii [Innovative educational technology: essential terms and ways of realization]. In Estetyka i etyka pedahohichnoi dii [Aesthetics and ethics of pedagogical action] (Is. 5, pp. 156-165). Kyiv; Poltava [in Ukrainian].
Fedirchyk, T. D. (2015). Rozvytok pedahohichnoho profesionalizmu molodoho vykladacha vyshchoi shkoly (teoretyko-metodychnyi aspekt) [Development of pedagogical professionalism of a young teacher of a higher school (theoretical and methodological aspect)]: monohrafiia. Chernivtsi: Chernivetskyi natsionalnyi universytet [in Ukrainian].
Filipchuk, H. (2022). Naperedodni «24»: svitovidchuvannia chasu [On the eve of "24": perception of time]. Kyiv; Chernivtsi: Bukrek [in Ukrainian].
Filipchuk, H. H. (2014). Natsiietvorchist osvity [National creativity of education]: monohrafiia. Chernivtsi: Zelena Bukovyna [in Ukrainian].
Hrynova, V. M. (1998). Formuvannia pedahohichnoi kultury maibutnoho vchytelia (teoretychnyi ta metodychnyi aspekty) [Formation of the pedagogical culture of the future teacher (theoretical and methodological aspects)]: monohrafiia. Kharkiv: Osnova [in Ukrainian].
Huzii, N. V. (2004). Pedahohichnyi profesionalizm: istoryko-metodolohichni ta teoretychni aspekty [Pedagogical professionalism: historical, methodological and theoretical aspects]: monohrafiia. Kyiv: NPU im. M. P. Drahomanova [in Ukrainian].
Kozlovska, I. M. (2012). Teoretyko-metodolohichni osnovy intehratsii znan u navchalnomu protsesi: osnovy dydaktychnoi intehrolohii [Theoretical and methodological foundations of knowledge integration in the educational process: foundations of didactic integrology]. Molod i rynok [Youth and the market], 11, 31-35 [in Ukrainian].
Kucheryavi, O. (2022). System of professional-digital competencies of a teacher of a higher pedagogical educational institution. Science Rise: Pedagogical Education, 2 (47), 47-52. Doi: http:doi.org/10,15587/2519-4984.2022.255072
Lazarenko, N. I. (2019). Profesiina pidhotovka vchyteliv u pedahohichnykh universytetakh Ukrainy v umovakh yevrointehratsii [Professional training of teachers in pedagogical universities of Ukraine in the conditions of European integration]: monohrafiia. Vinnytsia: Druk plius [in Ukrainian].
Nychkalo, N. H., Lukianova, L. B., & Khomych, L. O. (2021). Profesiina pidhotovka vchytelia [Professional teacher training]: naukovo-analitychna dopovid. Natsionalna akademiia nauk Ukrainy, Instytut pedahohichnoi osvity i osvity doroslykh imeni Ivana Ziaziuna NAPN Ukrainy. Kyiv: Yurka Liubchenka [in Ukrainian].
Petrenko, L. M. (2023). Kontseptualni zasady pidhotovky maibutnikh vykladachiv pedahohichnoho zakladu vyshchoi osvity v umovakh tsyfrovoi transformatsii suspilstva [Conceptual principles of training future teachers of a pedagogical institution of higher education in the conditions of digital transformation of society]. Visnyk kafedry YuNESKO «Neperervna profesiina osvita XXI stolittia» [UNESCO Chair Journal "Lifelong Professional Education in the XXI Century"], 1 (7), 140-151. Retrieved from https://doi.org/10.35387/ucj.1(7).2023.140-151 [in Ukrainian].