ДУХОВНІ ЦІННОСТІ СТУДЕНТСЬКОЇ МОЛОДІ В РЕАЛІЯХ СЬОГОДЕННЯ: АНАЛІЗ КУЛЬТУРНО-МИСТЕЦЬКИХ ПРОЄКТІВ
DOI:
https://doi.org/10.33989/2226-4051.2023.28.293170Ключові слова:
духовні цінності, онлайн-навчання в умовах війни, сертифікатна програма, методика організації культурно-мистецьких проєктів та їх режисура, порівняльний аналізАнотація
У статті порушуються актуальні питання трансформації духовних цінностей українського народу в умовах російсько-української війни через призму студентських культурно-мистецьких проєктів. Авторкою обґрунтовується актуальність звернення до зазначеної проблеми; розкривається сутність поняття «духовні цінності» як складного концепту, що визначає важливі життєві орієнтири людини, які формуються у сфері духовності та культурно-мистецької творчості; пропонується трактування культурно-мистецького проєкту як складного, багатоаспектного, різноманітного процесу за своєю природою й особливою формою творчої міжособистісної взаємодії, спрямованої на досягнення певної мети, що обмежена місцем, часом і ресурсами. В контексті зазначеної тематики здійснено порівняльний аналіз результатів створених студентських культурно-мистецьких довоєнних проєктів і тих, що виконані під час онлайн-навчання в окупації та в умовах бойових дій. Отримані результати, у форматі створених відеоконтентів, указують на трансформаційні процеси з їх зосередженістю на просторі світу духовних цінностей, таких як: любов до Батьківщини, до рідного міста та своїх рідних, національна гідність, значимість власного «Я» в умовах війни, віра в Перемогу. Зроблено висновок, що жахливі умови російської агресії, у яких перебувала наша студентська молодь, спричинили перетворення духовних цінностей українського суспільства у внутрішні, особистісні високодуховні риси характеру молодої людини.
Посилання
Holovakha, Ye., & Makeiev, S. (Eds.). (2022). Ukrainske suspilstvo v umovakh viiny [Ukrainian society in Wartime]: kolektyvna monohrafiia. Kyiv: Instytut sotsiolohii NAN Ukrainy [in Ukrainian].
Honcharenko, S. U. (1997). Ukrainskyi pedahohichnyi slovnyk [Ukrainian pedagogical dictionary]. Kyiv: Lybid [in Ukrainian].
Khrystenko, O. M. (2022). Tsinnosti ukrainskoi molodi v chasi viiny: do pytannia hromadianskoho vykhovannia maibutnikh likariv [Values of Ukrainian youth in times of war: on the issue of civic education of future doctors]. Medychna osvita [Medical Education], 2, 100-103 [in Ukrainian].
Lymarenko, L. I. (2022). Sertyfikatna prohrama «Orhanizatsiia ta rezhysura kulturno-mystetskykh proiektiv» v osvitnomu protsesi Khersonskoho derzhavnoho universytetu [Certification program "Organization and direction of cultural and artistic projects" in the educational process of Kherson State University]. In Estetyka i etyka pedahohichnoi dii [Aesthetics and ethics of pedagogical action]: zb. nauk. prats (Is. 26, pp. 241-249). Kyiv; Poltava [in Ukrainian].
Lymarenko, L. I. (2023). Transformatsiia dukhovnykh tsinnostei ukrainskoho narodu v suchasnykh kulturno-mystetskykh proiektakh studentiv [Transformation of spiritual values of the ukrainian people in contemporary cultural and artistic projects of students]. In Mystetstvo bez kordoniv: tvorchi dialohy [Art without borders: creative dialogues]: zb. tez I Mizhnar. nauk.-prakt. konf., m. Kropyvnytskyi (pp. 14-17). Kropyvnytskyi: RVV TsDU im. V. Vynnychenka [in Ukrainian].
Pomytkin, E. O. (1998). Formuvannia dukhovnykh tsinnostei starshoklasnykiv u diialnosti shkilnoi psykholohichnoi sluzhby [Formation of spiritual values of high school students in the activity of school psychological services]. (PhD diss.). Kyiv [in Ukrainian].
Ziaziun, I. A. (1997). Dukhovna elita u suspilstvi: intelihentnist i hromadianskist [Spiritual elite in society: intelligence and citizenship]. In L. L. Tovazhnianskyi, O. H. Romanovskyi (Eds.), Problemy ta perspektyvy formuvannia natsionalnoi humanitarno-tekhnichnoi elity [Problems and prospects of national humanitarian and technical elite formation]: zbirnyk naukovykh prats (Is. 1 (5), pp. 32-41). Kharkiv: NTU «KhPI» [in Ukrainian].