ФОРМУВАННЯ ФАХОВИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ МУЗИКИ НА ПРАКТИКУМІ ЗІ ШКІЛЬНОГО РЕПЕРТУАРУ

Автор(и)

  • V. Yakovlev

DOI:

https://doi.org/10.33989/2226-4051.2021.24.255922

Ключові слова:

майбутні вчителі музичного мистецтва, фахові компетентності, шкільний репертуар, soft skills

Анотація

У статті висвітлюється процес формування фахових компетент­ностей майбутніх учителів музики під час опанування практикуму зі шкільного репертуару: засвоєння теоретичних знань; збагачення вокально-хорового та інструментального репертуару; оволодіння різними методами розучування музичних творів із учнями ЗЗСО; формування вміння акомпанувати пісні шкільного репертуару, читати з аркуша, транспонувати, підбирати на слух мелодії та створювати акомпанемент до них. Актуалізується питання про необхідність формування навичок soft skills, завдяки яким майбутній учитель музичного мистецтва може успішно взаємодіяти в команді під час розв’язання будь-яких питань.

Посилання

Huralnyk, N. P. (2007). Komplekt typovykh navchalnykh prohram z dystsypliny “Osnovnyi muzychnyi instrument – fortepiano” [A set of typical training programs in the discipline “Basic musical instrument – piano”]. Kyiv: NPU [in Ukrainian].

Marufenko, O. V. (2006). Formuvannia vokalno-slukhovykh navychok maibutnoho vchytelia muzyky [Formation of vocal-auditory skills of the future music teacher]. (PhD diss.). Nats. ped. un-t im. M. P. Drahomanova. Kyiv [in Ukrainian].

Matvieieva, O. O. (Comp.). (2019). Fakhova kompetentnist vykladacha muzychnoho mystetstva. Sylabus navchalnoi dystsypliny [Professional competence of a music teacher]. Retrieved from http://hnpu.edu.ua/sites/default/files/files/ Kaf_muz_instr_pid_vch/Silabus/5%20%20Sillabus%20Fahova%20kompetentnist%20vikladacha%20muzichnogo%20mistectva.pdf [in Ukrainian].

Ovcharenko, N. A. (2016). Teoretyko-metodolohichni zasady profesiinoi pidhotovky maibutnikh uchyteliv muzychnoho mystetstva do vokalno-pedahohichnoi diialnosti [Theoretical and methodological principles of professional training of future music teachers for vocal and pedagogical activities]. (PhD diss.). Kyivskyi universytet imeni Borysa Hrinchenka. Kyiv [in Ukrainian].

Ovcharuk, O. V. (Ed.). (2004). Kompetentnisnyi pidkhid u suchasnii osviti: svitovyi dosvid ta ukrainski perspektyvy [Competence approach in modern education: world experience and Ukrainian perspectives]: kolektyvna monohrafiia. Kyiv: K.I.S. [in Ukrainian].

Pliachenko, T. M. (2010). Pidhotovka maibutnoho vchytelia muzyky do roboty z uchnivskymy orkestramy ta instrumentalnymy ansambliamy [Preparing a future music teacher to work with student orchestras and instrumental ensembles]: Monograph. Kirovohrad: Imeks-LTD [in Ukrainian].

Pliachenko, T. M. (2017). Formuvannia instrumentalno-vykonavskoi kompetentnosti maibutnoho vchytelia muzychnoho mystetstva u protsesi fakhovoi pidhotovky [Formation of instrumental and performing competence of the future teacher of music art in the process of professional training]. In Profesiina mystetska osvita i khudozhnia kultura: vyklyky KhKhI stolittia: zbirnyk materialiv Mizhnarodnoi naukovo-praktychnoi konferentsii. (pp. 61-69). Kyiv [in Ukrainian].

Roitenko, N. O. (2017). Kontseptualni zasady pedahohichnoho suprovodu vokalnoho rozvytku maibutnikh uchyteliv muzychnoho mystetstva [Conceptual bases of pedagogical support of vocal development of future teachers of musical art]. Naukovi zapysky. Pedahohichni nauky. Kropyvnytskyi: RVV KDPU im. V. Vynnychenka, 155, 101-104 [in Ukrainian].

Serhiienko, S. M. (Comp.). (2019). Praktykum shkilnoho repertuaru [Workshop of school repertoire.]. Berdiansk: Berdianskyi derzhavnyi pedahohichnyi universytet [in Ukrainian].

Soft skills: chomu tsi navychky taki vazhlyvi sohodni? [Soft skills: why are these skills so important today?]. Retrieved from https://jobs.innovecs.com/uk/blog/soft-skills-vazhlyvi-syogodni/ [in Ukrainian].

Sulaieva, N. V. (2013). Neformalna mystetska osvita studentiv vyshchykh pedahohichnykh navchalnykh zakladiv Ukrainy [Informal art education of students of higher pedagogical educational institutions of Ukraine]. Pedahohichni nauky: teoriia, istoriia, innovatsiini tekhnolohii: naukovyi zhurnal. SumDPU imeni A. S. Makarenka, 7(33), 394-405 [in Ukrainian].

Sulaieva, N. V. (2013). Pidhotovka vchytelia v pedahohichnomu prostori neformalnoi mystetskoi osvity [Teacher training in the pedagogical space of non-formal art education: a Monograph]. Poltava: PNPU imeni V. H. Korolenka [in Ukrainian].

Totska, L. O. (2010) Metodychni zasady udoskonalennia vokalnoi pidhotovky maibutnikh vchyteliv muzyky [Methodical principles of improving the vocal training of future music teachers]. (PhD diss.). Nats. ped. un-t im. M. P. Drahomanova. Kyiv [in Ukrainian].

Vasylenko, L. M. (2003). Vzaiemodiia vokalnoho i metodychnoho komponentiv u protsesi profesiinoi pidhotovky maibutnoho vchytelia muzyky [Interaction of vocal and methodical components in the process of professional training of a future music teacher]. (PhD diss.). Nats. ped. un-t im. M. P. Drahomanova. Kyiv [in Ukrainian].

Yakovlev, V. P. (2011) Dosvid pidhotovky vchytelia muzyky u zarubizhnii profesiinii pedahohichnii osviti [The experience of music teacher training in foreign professional pedagogical education]. Pedahohichni nauky, 1, 86-93 [in Ukrainian].

Zhalko, T. Y. (2020). Komunikatyvna kompetentnist: naukovi pidkhody ta sutnist definitsii [Communicative competence: scientific approaches and the essence of the definition]. In T. Y. Zhalko, & O. P. Muliar. (Comps.), Rozvytok fakhovoi kompetentnosti pedahohiv u konteksti modernizatsii zmistu osvity: materialy dopovidei (statei, tez) uchasnykiv kruhloho stolu onlain. (pp. 41-45). Lutsk: Volynpolihraf [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-12-26

Номер

Розділ

МИСТЕЦЬКА ОСВІТА: ТЕОРІЯ, ІСТОРІЯ, МЕТОДИКА