СУЧАСНІ ПІДХОДИ ДО ФОРМУВАННЯ ЕКОЛОГІЧНОЇ СВІДОМОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ В ПРОЦЕСІ ВИКЛАДАННЯ ІНТЕГРОВАНОГО КУРСУ «Я ДОСЛІДЖУЮ СВІТ»

Автор(и)

  • N. Vlasenko

DOI:

https://doi.org/10.33989/2226-4051.2021.24.255897

Ключові слова:

екологічна свідомість, екологічна освіта, екологічна компетентність, методологічні підходи, інтегрований курс «Я досліджую світ», майбутній учитель початкової школи

Анотація

У статті розглянуто сучасні підходи до формування екологічної свідомості майбутніх учителів початкової школи в процесі викладання інтегрованого курсу «Я досліджую світ». Проаналізовано сучасний стан формування екологічної свідомості в початковій школі, що пов’язано із необхідністю підготовки вчителя, який зможе навчити і виховати молоде покоління, здатне гармонійно співіснувати з природою, раціонально використовувати та відтворювати її багатства. З’ясовано, що формування екологічної свідомості майбутніх вчителів початкової школи засобами інтегрованого курсу «Я досліджую світ» активізується завдяки інтеграції методологічних підходів до викладання, зокрема аксіологічного, діяльнісного, компетентнісного та міждисциплінарного.

Посилання

Andrusenko, I. V. (2020). Formuvannia ekolohichnoi hramotnosti molodshykh shkoliariv v intehrovanomu kursi «Ia doslidzhuiu svit»: Metodychni rekomendatsii [Formation of ecological literacy of junior schoolchildren in the integrated course "I explore the world": Guidelines]. Kyiv: Pedahohichna dumka [in Ukrainian].

Bibik, N. M. (Ed.). (2017). Nova ukrainska shkola: poradnyk dlia vchytelia [New Ukrainian school: a guide for teachers]. Kyiv: ydavnychyi dim “Pleiady” [in Ukrainian].

Derzhavnyi standart pochatkovoi osvity [State standard of primary education]. Retrieved from http://nus.org.ua/news/uryad-opublikuvav-novyj-derzhstandart-pochatkovoyi-osvity-dokument/ [in Ukrainian].

Iepikhina, M. A. (2019). Osoblyvosti vykladannia intehrovanoho kursu «Ia doslidzhuiu svit» u novii ukrainskii shkoli v konteksti pedahohiky partnerstva [Features of teaching the integrated course «I explore the world» in the new Ukrainian school in the context of partnership pedagogy]. Naukovyi visnyk uzhhorodskoho universytetu, 1(44), 67-70 [in Ukrainian].

Intehrovanyi kurs «Ia doslidzhuiu svit». Navchannia na osnovi zapytiv [Integrated course «I explore the world». Inquiry-based learning]. (2018). Retrieved from https://edera.gitbook.io/glossary/metodikivikladannya-u-1-klasi/worldiu [in Ukrainian].

Khrolenko, M. V. (2007). Formuvannia ekolohichnoi svidomosti maibutnikh vchyteliv pochatkovykh klasiv [Formation of ecological consciousness of future primary school teachers]. (Ext. abstract of PhD diss.). Kyiv [in Ukrainian].

Lovochkina, A. M. (2004). Osnovy ekolohichnoi psykholohii: navch. posibnyk [Fundamentals of environmental psychology: Textbook]. Kyiv: MAUP [in Ukrainian].

Osnovy ekoloho-naturalistychnoi osvity: Nauk.-metod. posib. [Fundamentals of ecological and naturalistic education: Scientific and methodological manual]. (2005). Kyiv [in Ukrainian].

Padalka, R. H. (2018). Psykholohichni osoblyvosti rozvytku ekolohichnoi svidomosti molodshoho shkoliara [Psychological features of the development of ecological consciousness of a junior schoolchild]. (Ext. abstract of PhD diss.). Kyiv [in Ukrainian].

Saienko, Yu. O. (2021). Pidhotovka maibutnikh vchyteliv pochatkovykh klasiv do ekolohichnoho vykhovannia uchniv u protsesi vyvchennia fakhovykh dystsyplin [Preparation of future primary school teachers for environmental education of students in the process of studying professional disciplines]. (Ext. abstract of PhD diss.). Kyiv [in Ukrainian].

Semeniuk, N. (2010). Ekolohichna kultura – neobkhidnyi faktor bezpechnoi perspektyvy rozvytku suspilstva [Ecological culture is a necessary factor in the safe prospects of society]. Vyshcha osvita Ukrainy, 2, 14-21 [in Ukrainian].

Stepova, O. V., & Roma, V. V. (2019). Osoblyvosti intehruvannia ekolohichnoi osvity v navchalnyi protses zakladiv vyshchoi osvity [Features of the integration of environmental education in the educational process of higher education institutions]. Ekolohichni nauky, 1(24(1), 138-143. DOI https://doi.org/10.32846/2306-9716-2019-1-24-1-25 [in Ukrainian].

Vlasenko, N. O. (2018) Ekosvidomist molodshykh shkoliariv [Eco-consciousness of junior schoolchildren]. In O. A. Fedii, & Yu. Pavlenko (Eds.), Innovatsiini pedahohichni rishennia u pochatkovii osviti: Zb. nauk. prats. (pp. 45-54). Poltava: Vydavets Shevchenko R.V. [in Ukrainian].

Vlasenko, N. O. (2019). Suchasni tendentsii ekolohichnoi osvity pry pidhotovtsi maibutnikh uchyteliv pochatkovoi shkoly [Current trends in environmental education in the training of future primary school teachers]. In O. A. Fedii, & Yu. Pavlenko (Eds.), Innovatsiini pedahohichni rishennia u pochatkovii osviti: Zb. nauk. prats. (pp. 50-59). Poltava: R.V. Shevchenko [in Ukrainian].

Zahorodnia, L. (2017). Ekolohichna osvita molodshykh shkoliariv: yevropeiskyi dosvid [Environmental education of young students: the European experience]. Shkola, 9, 32-34 [in Ukrainian].

Zasiekina, T. (2020). Analiz pidruchnykiv intehrovanoho kursu «Ia doslidzhuiu svit» [Analysis of textbooks of the integrated course «I explore the world»]. In Problemy suchasnoho pidruchnyka: Zb. nauk. prats. (Vol. 24, pp. 67-77). Kyiv: Pedahohichna dumka [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-12-26

Номер

Розділ

ФІЛОСОФІЯ І ПСИХОЛОГІЯ ПЕДАГОГІЧНОЇ ДІЇ