ПСИХОЛОГІЧНА ГОТОВНІСТЬ МАЙБУТНІХ ПЕДАГОГІВ ДО СОЦІАЛЬНО- ПЕДАГОГІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Автор(и)

  • Maryna Grynova
  • Natalia Sayko

DOI:

https://doi.org/10.33989/2226-4051.2018.17.176296

Ключові слова:

психологічна готовність, професійна свідомість, професійна придатність, професійна активність, професійна автономність

Анотація

У статті аналізується поняття «психологічна готовність», висвітлюється наукова позиція авторів щодо його пояснення, розкриваються основні компоненти психологічної готовності майбутніх педагогів до соціально-педагогічної діяльності, а саме: професійна свідомість, професійна придатність, професійна активність, професійна автономність. Обґрунтовується важливість їх формування в умовах євроінтеграції України. Розкривається зміст кожного компонента та різні наукові підходи щодо їх тлумачення. Доводиться думка, що сформованість перелічених компонентів сприятиме утворенню соціальної активності, мобільності, відкритості до знань, незалежності, стійкості до негативних впливів соціуму сучасного фахівця освітньої сфери.

Посилання

Abulhanova-Slavskaja, K. A. (1973). O subekte psihicheskoj dejatelnosti [About the subject of mental activity]. Moscow: Nauka.

Bajdenko, V. I. (2009). Bolonskij process: rezultaty obuchenija i kompetentnostnyj podhod [Bologna process: learning outcomes and competence approach]. V. Bajdenko (Ed.). Moscow: Issled. centr problem kachestva podgotovki specialistov.

Bodrov, V. A. (2003). Praktikum po differencial'noj psihodiagnostike professional'noj prigodnosti [Practice on differential psychodiagnostics of professional fitness]. Moscow: PER SJe.

Gavriljuk, O. A. (2012). Avtonomnost kak lichnostnyj resurs preodolenija jemocionalnogo vygoranija prepodavatelja vysshej shkoly [Autonomy as a personal resource to overcome the emotional burnout of a high school teacher], Materialy VIII Mezhdunarodnoj nauchnoj konferencii. Krasnojarsk: Krasnojarskij gossudarstvennyj pedagogicheskij universitet imeni V. P. Astafeva.

Gurevich, K. M. (2012). Differencialnaja psihologija i psihodiagnostika [Differential psychology and psychodiagnosis]. Sankt-Peterburg: Piter.

Hrynova, M. V. (2006). Samorehuliatsiia [Self-regulation]. Poltava: ASMI.

Lerner, I. Ja. (1983). Sostav i struktura soderzhanija obrazovanija na urovne teoreticheskogo predstavlenija. Teoreticheskie osnovy soderzhanija obshhego srednego obrazovanija [Theoretical foundations of the content of general secondary education]. V. V. Kraevskij, I. Ja. Lerner (Eds.). Moscow: Pedagogika.

Sayko, N. (2017). Teoriia i praktyka pidhotovky maibutnikh sotsialnykh pedahohiv do sotsialnoi reabilitatsii molodshykh pidlitkiv u zahalnoosvitnikh navchalnykh zakladakh [Theory and practice of future social workers’ training for social rehabilitation of teenagers in general educational institutions]. (Dissertation of the doctor of pedagogical sciences). Poltava V. G. Korolenko National Pedagogical University. Poltava.

Serheienkova, O. P., Stoliarchuk, O. A., Kokhanova, O. P., & Pasieka, O. V. (2012). Pedahohichna psykholohiia [Pedagogical psychology]. Kyiv: Tsentr uchbovoi literatury.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-03-09

Номер

Розділ

ІННОВАЦІЇ У МИСТЕЦЬКІЙ І ПЕДАГОГІЧНІЙ ОСВІТІ