ЕТИЧНИЙ КОМПОНЕНТ МЕТОДИЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ВИКЛАДАЧА ПЕДАГОГІЧНОГО КОЛЕДЖУ
DOI:
https://doi.org/10.33989/2226-4051.2019.20.171639Ключові слова:
методична компетентність, методика, педагогіка, педагогічна освіта, етика, етичний компонент, викладачАнотація
У статті окреслено різноманітні підходи до проблеми розвитку етичного компонента методичної компетентності викладача педагогічного коледжу, його педагогічної майстерності як найвищого рівня професійної діяльності. Проаналізовано елементи етичного компонента викладача та його педагогічної культури: гуманістичну спрямованість, методичну компетентність, педагогічні здібності тощо. Висвітлено вплив етичної діяльності педагога на формування його методичної компетентності.
Посилання
Artemova, L. V. (2008). Pedahohika i metodyka vyshchoi shkoly [Pedagogy and methodology of higher education]. Kyiv[in Ukrainian].
Bibik, N. M. (Ed.). (2018). Nova ukrainska shkola: poradnyk dlia vchytelia [New Ukrainian School: Teacher Advice]. Kyiv: Litera LTD [in Ukrainian].
Boltromyuk, D. (2018). Zahalnopedahohichni chynnyky u formuvanni osobystosti pid chas vykhovnoho protsesu [General pedagogical factors in the formation of personality during the educational process]. Primary school: scientific and methodological journal, 12, 6-8 [in Ukrainian].
Karpova, L. G. (2002). Sutnist profesiinoi kompetentnosti vykladacha [Essence of professional training of the teacher], Teacher Training of Teachers of Higher Educational Institutions: Materials of Interuniversity Scientific and Practical Conference. Xarkiv: ATS [in Ukrainian].
Khoruzha, L. L. (2003). Rozvytok etychnoi kompetentnosti maibutnoho vchytelia yak bahatofaktornyi protses [Development of the ethical competence of the future teacher as a multifactorial process]. Pedagogy and psychology of vocational education. Scientific and methodological journal, 5, 42-44 [in Ukrainian].
Komenskyi, Ya. A. & A. Piskunov (Eds.). (1982). Izbrannye pedagogicheskie sochineniia [Selected pedagogical works]: in 2 tomes. Vol. 2. M.: Pedagogika [in Russian].
Kontseptualni zasady rozvytku pedahohichnoi osvity Ukrainy ta yii intehratsii v yevropeiskyi osvitnii prostir [Conceptual principles of the development of Ukrainian pedagogical education and its integration into the European educational space]. (2004). Approved by order of Ministry of Education and Science No 998 dated December 31. Retrieved from http://www.mon.gov.ua/education/average/topic/rozv/knc.doc [in Ukrainian].
Lyubarets, V. V. (2012). Etychna skladova u formuvanni profesiinoi kompetentnosti fakhivtsiv sfery turyzmu [Ethical component in the formation of professional competence of specialists in the sphere of tourism]. Retrieved from http://lib.iitta.gov.ua/8428/ [in Ukrainian].
Ognevyuk, V. O. (2009). Rol pedahohichnoi etyky u profesiinii pidhotovtsi suchasnoho vchytelia [The role of pedagogical ethics in the professional training of a modern teacher], Materials of All-Ukrainian. scientifically-methodical conf. Kyiv: KMPU by B. D. Grinchenko[in Ukrainian].
Podolak, L. G., & Yurchenko V. I. (2006). Psykholohiia vyshchoi shkoly [Psychology of Higher School]. Kyiv: Fil-studio [in Ukrainian].
Tsiuniak, O. P., & Dovbenko, S. Yu. (2019). Pedahohichna innovatyka [Pedagogical Innovation]. Ivano-Frankivsk [in Ukrainian].