МЕТОДОЛОГІЧНІ ПРИНЦИПИ ДИЗАЙНЕРСЬКОГО ПІДХОДУ ДО ПРОЕКТУВАННЯ ВИРОБІВ

Автор(и)

  • Yevhen Kulyk

DOI:

https://doi.org/10.33989/2226-4051.2016.13.171550

Ключові слова:

проектування виробів, методологія, дизайнерська діяльність, культура

Анотація

У статті розглядаються методологічні принципи дизайнерського підходу до проектування виробів. Показано, що процеси глобалізації вимагають від освіти і науки максимальної адаптації до вимог людини предметно-просторового середовища, яке її оточує. Встановлено, що при такому підході зростає роль дизайну, його соціальної функції та активного впливу на економіку й культуру. Акцентується, що формування творчої особистості майбутнього вчителя трудового навчання має здійснюватися на методологічних принципах дизайнерського підходу до проектування виробів. Розкрито основні функції виробу, три підсистеми, які визначають діяльність людини. Показано, що обов’язковою умовою при проектуванні виробів є культурологічна складова.

Посилання

Van der Vende M. (2000). Bolonskaja deklaracija: rasshirenie dostupnosti i povyshenie konkurentosposobnosti vysshego obrazovanija v Evrope [Bologna declaration: expansion of availability and increase of competitiveness of higher education is in Europe]. In: Vysshee obrazovanie v Evrope [Higher education is in Europe], Vol. 3. From: http://www.aha.ru/moscow64/educationalbook (in Russian).

Konvencija o priznanii kvalifikacij, otnosjashhihsja k vysshemu obrazovaniju v Evropejskom regione. Sovmestnaja Konvencija Soveta Evropy i JuNESKO (Lissabon, 11 aprelja 1997 g.) [Convention on the Recognition of Qualifications concerning Higher Education in the European Region. Joint Convention of the Council of Europe and UNESCO (Lisbon, 11 April 1997)]. From: http://www.coe.ru/03hr-c.htm. (in Russian).

Kuhn, T. S. (1970). The structure of scientific revolutions, Chicago the University of Chicago Press [Russ. per. I. Z. Naletov, S. R. Mikulinskij (Eds.), L. A. Markova (Eds.). (1977) Structure of scientific revolutions], Moscow, Progress, 302 p. (in Russian).

Lutaj, V. S. (1996). Filosofiya suchasnoyi osvity [Philosophy of modern education], Kiev, Centr “Magistr-S” Tvorchoyi spilky`vchy`teliv Ukrayiny, 256 p. (in Ukrainian).

Pechchei, A. (1980). Chelovecheskie kachestva [Russ. per. O. V. Zaharova, Eds. D. M. Gvishiani. Human qualities], Moscow, Progress, 302 p. (in Russian).

Skotnyj, V. (2003). Racional`ne ta irracional`ne v nauci i osviti [Rational and irrational in science and education], Kiev, Drohobytch, Kolo 283 p. (in Ukrainian).

Formirovanie obshhestva, osnovannogo na znanijah: Novye zadachi vysshej shkoly, Doklad Vsemirnogo Banka (2003). [Forming of society, based on knowledges: New tasks of higher school, Lecture of World Bank], Moscow, Ves' mir. From: http:www.worldbank.org/. (in Russian).

##submission.downloads##

Опубліковано

2016-03-09

Номер

Розділ

МИСТЕЦЬКА ОСВІТА: ТЕОРІЯ, ІСТОРІЯ, МЕТОДИКА