ҐЕНЕЗА ПОНЯТТЯ «МУЗИЧНА КУЛЬТУРА ОСОБИСТОСТІ» В КОНТЕКСТІ ЗАГАЛЬНОЇ МУЗИЧНОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

  • Olga Lobova

DOI:

https://doi.org/10.33989/2226-4051.2016.13.171548

Ключові слова:

музична культура особистості, музична культура школяра, загальна музична освіта, формування музичної культури учнів

Анотація

Статтю присвячено дослідженню ґенези поняття «музична культура особистості». На основі аналізу філософських, культурологічних і педагогічних праць зроблено висновки щодо трактування означеного феномену в контексті загальної музичної освіти. Музична культура школяра розглядається як індивідуально-неповторне, складне інтегра- тивне утворення. Формування музичної культури учнів трактується як провідний орієнтир шкільної музичної освіти, який є необхідною складовою різнобічного розвитку та гармонійного виховання дитини.

Посилання

Abdullin, Je. B. (1983). Teorija i praktika muzykal'nogo obuchenija v obshheobrazovatel'noj shkole [Theory and practice of music education in secondary school], Moscow, Prosveshhenie, 112 p. (in Russian).

Gorjunova, L. V. (1991). Teorija i praktika formirovanija muzykal'noj kul'tury mladshego shkol'nika : avtoref. diss. dokt. ped. nauk v forme nauchogo doklada

[Theory and practice of formation of musical culture of the younger schoolchildren. Synopsis doctoral thesis], Moscow, 38 p. (in Russian)

Kabalevskij, D. B. (1980). Osnovnye principy i metody programmy po muzyke dlja obshheobrazovatel'noj shkoly [Basic principles and methods in music for secondary school program]. In: Programma po muzyke (s pourochnoj metodicheskoj razrabotkoj) dlja obshheobrazovatel'noj shkoly. 1-3 klassy [The program for music (with lesson methodical development) for the secondary school. 1-3 classes], Moscow, pp. 3-19 (in Russian).

Lomakina, N. S. (2006). Formirovanie slushatel'skoj muzykal'noj kul'tury shkol'nikov-podrostkov : avtoref. diss. kand. ped. nauk [Formation of the listening musical culture of schoolchildren-teenagers. Synopsis doctoral thesis], Moscow, 22 p. (in Russian).

Masol, L. M. (2003). Teoretyko-metodolohichni osnovy vykladannya muzyky v shkoli [Theoretical and methodological foundations of teaching music in schools] In: Masol, L. M., Bezemchuk, L. V., Ochakivs'ka, Yu. O., Nazemnova, T. O. Vyvchennya muzyky v 1-4 klasakh [Studying music in grades 1-4], Kharkiv, Skorpion, pp. 5-23 (in Ukrainian).

Psihologija muzykal'noj dejatel'nosti: teorija i praktika (2003). [Psychology of Music activity: Theory and Practice] [Kirnarskaja, D. K., Kijashhenko, N. I., Tarasova, K. V., Tsypin, G. M. (Eds.)], Moscow, Akademija, 368 p. (in Russian).

Rostovs'kyy, O. Ya. (2000). Metodyka vykladannya muzyky u pochatkoviy shkoli [Methods of music teaching in elementary school], Ternopil', Navchal'na knyha – Bohdan, 216 p. (in Ukrainian).

Sukhomlyns'kyy, V. O. (1976-1977). Problemy vykhovannya vsebichno rozvynutoyi osobystosti [Problems of education fully developed personality]. In: Vybrani tvory [Selected Works], Vol. 1, Kiev, Rad. shkola, pp. 53-206 (in Ukrainian).

Tel'charova, R. A. (1990). Teorija muzykal'no-jesteticheskoj kul'tury lichnosti: problemy i perspektivy [The theory of musical-aesthetic culture of personality: problems and prospects]. In: Tel'charova, R. A. (Eds.) Muzykal'naja dejatel'nost' i muzykal'no-jesteticheskaja kul'tura [Musical activities and musical-aesthetic culture], Vladimir, VGPI imeni P. I. Lebedeva-Poljanskogo, pp. 5-22 (in Russian).

Toropova, A. V. (2000). Muzykal'naja psihologija i psihologija muzykal'nogo obrazovanija [The musical psychology and the psychology of music education]. In: Muzykal'noe obrazovanie: metodologo-metodicheskaja podgotovka uchitelja muzyki [Music education: methodological and methodical preparation of the teacher of music], Moscow, Flinta, pp. 47-80 (in Russian).

##submission.downloads##

Опубліковано

2016-03-09

Номер

Розділ

МИСТЕЦЬКА ОСВІТА: ТЕОРІЯ, ІСТОРІЯ, МЕТОДИКА