ПЕДАГОГІЧНА МАЙСТЕРНІСТЬ ВИКЛАДАЧА ЯК УМОВА ЕФЕКТИВНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ НАУКОВО-ДОСЛІДНОЇ РОБОТИ В УНІВЕРСИТЕТІ

Автор(и)

  • Natalia Divinska

DOI:

https://doi.org/10.33989/2226-4051.2016.13.171546

Ключові слова:

науково-дослідницька діяльність студентів, дослід- ницькі уміння, готовність до науково-дослідної роботи, педагогічна майстерність викладача, методична майстерність викладача, компо- ненти педагогічної майстерності, передовий педагогічний досвід

Анотація

У статті підкреслюється роль науково-дослідної діяльності студентів як фактора модернізації сучасної освіти і визначається її позитивний вплив на весь навчальний процес, висвітлено відповідний педагогічний досвід. На основі аналізу науково-педагогічної, методичної літератури та існуючого педагогічного досвіду організації науково- дослідної роботи студентів в університетах України визначені сутність та зміст поняття «готовність студентів до науково-дослідної роботи», систематизовано її компоненти та умови формування, розглянуто явище педагогічної майстерності викладача вищої школи, його особливості та структуру.

Посилання

Bojko, M. (2009). Udoskonalennya profesijnoyi majsternosti vy`kladacha vy`shhoyi shkoly` v konteksti vy`mog Bolons`kogo procesu [An improvement of professional trade of teacher of higher school in the context of requirements of Bologna process]. In: Visny`k L`viv. un-tu. Seriya pedagogika [Announcer of the Lviv university. Series are pedagogics.], 25, ch. 3, pp. 218–223. From: http://www.lnu.edu.ua/Pedagogika/periodic/visnyk/25_3/26_boiko.pdf.

(in Ukrainian).

Vy`shha osvita Ukrayiny (2013). [Higher education of Ukraine], In: Tematy`chny`j vy`pusk «Yevropejs`ka integraciya vy`shhoyi osvity` Ukrayiny` v konteksti Bolons`kogo procesu» [A thematic issue is “European integration of higher education of Ukraine in the context of Bologna process”], Vol. 3, Kiev, 256 p. (in Ukrainian).

Viyevs`ka, M. G. (2015). Realizaciya vy`kladannya na osnovi doslidzhen` yak vy`moga metody`chnoyi kompetentnosti vy`kladacha vy`shhogo navchal`nogo zakladu [Realization of teaching on the research basis as a requirement of methodical competence of teacher of higher educational establishment]. In: Vy`shha osvita Ukrayiny. Dodatok 1: Integraciya vy`shhoyi osvity` i nauky [Higher education of Ukraine. Addition 1: Integration of higher education and science.], Kiev, pp. 45-52 (in Ukrainian).

Ky`sil`ova, V. P. (2001). Formuvannya tvorchoyi osoby`stosti uchnya profil`nogo liceyu u procesi navchannya : avtoref. diss. kand. ped. nauk [Forming of creative personality of student of profile lyceum is while education. Synopsis doctoral thesis], Kiev, 22 p. (in Ukrainian).

Koval`ova, I. O. (1997). Vy`kory`stannya peredovogo pedagogichnogo dosvidu v procesi formuvannya profesijnoyi majsternosti majbutnix pedagogiv : avtoref. diss. kand. ped. nauk [The use of front-rank pedagogical experience in the process of forming of future teachers’ professional trade. Synopsis doctoral thesis], Kharkiv, 23 p. (in Ukrainian).

Kuz'mina, N. V. (1985). Sposobnosti, odarjonnost', talant uchitelja [Capabilities, gift, talent of teacher], Leningrad, Znanie, 32 p. (in Russian).

Lihachjov, B. T. (1982). Vospitatel'nye aspekty obuchenija [Educational aspects of teaching], Moscow, Pedagogika, 192 p. (in Russian).

Pedagogicheskij poisk (1988). [I. N. Bazhenova (compiler) Pedagogical search], Moscow, Pedagogika, 544 p. (in Russian).

Proekt Strategiyi reformuvannya vy`shhoyi osvity` v Ukrayini do 2020 roku [Project of Strategy of reformation of higher education in Ukraine to 2020 year]. From: search.ligazakon.ua / l_doc2.nsf/ link1/NT1109.html/. (in Ukrainian).

Sultanova, L. Yu. (2007). Formuvannya gotovnosti studentiv psy`xologo- pedagogichny`x fakul`tetiv do naukovo-doslidnoyi diyal`nosti: avtoref. diss. kand. ped. nauk [Forming of readiness of students of psychology-pedagogicy faculties to research activity. Synopsis doctoral thesis], Kiev, 22 p. (in Ukrainian).

Shlyaxy opty`mizaciyi organizaciyi naukovo-doslidnoyi roboty` studentiv pedvuzu (1990). [Ways of optimization of organization of research work of students of higher pedagogical educational establishment]. In: Psy`xologo-pedagogichna pidgotovka vchy`telya inozemnoyi movy` v umovax perebudovy` shkoly` [M. B. Yevtukh (Eds.). Psychology-pedagogy education of teacher of foreign language in the conditions of modermnazation of school], Kiev, pp. 117-125 (in Ukrainian).

Shherban, P. M. (2002). Pry`kladna pedagogika [Applied pedagogics], Kiev, Vy`shha shkola, 215 p. (in Ukrainian).

##submission.downloads##

Опубліковано

2016-03-09

Номер

Розділ

ПЕДАГОГІЧНА ЕСТЕТИКА ТА ЕТИКА